Komunikaty PR

Przydomowe „aquaparki” zyskują na popularności wśród Polaków - dane ERLI

2024-07-25  |  09:00
Biuro prasowe

Polscy konsumenci coraz chętniej inwestują w swoje ogrody, co widać wyraźnie w najnowszych danych drugiej największej platformy marketplace w Polsce, ERLI. Wynika z nich, że w drugim kwartale 2024 roku zakupy w kategorii Dom i Ogród cieszyły się wzrostem popularności na poziomie nawet kilkuset procent, co dowodzi, że Polacy intensywnie przygotowują swoje ogrody na lato. Według statystyk najchętniej kupowanymi produktami są: meble ogrodowe, narzędzia, elementy architektury ogrodowej oraz baseny.

Rynek ogrodowy w Polsce rośnie w siłę

Polska jest jednym z liderów w Europie pod względem liczby posiadanych ogrodów i działek,[1] a konsumenci od dawna wykazują ogromne zainteresowanie uprawą roślin i urządzaniem przestrzeni wokół swoich domów. Ogródki działkowe i przydomowe zyskują na popularności nie tylko jako miejsca relaksu, ale również jako przestrzenie do twórczego i aktywnego spędzania czasu i pielęgnacji roślin. W związku z tym Polacy chętnie inwestują w ich wyposażenie, co znajduje odzwierciedlenie w rosnących wydatkach na produkty ogrodowe. Trend ten jest szczególnie widoczny w okresie wiosenno-letnim, kiedy to sprzedaż akcesoriów ogrodowych, narzędzi i mebli osiąga szczyt. Tendencję tę podkreślają również dane rynkowe, z których wynika, że branża ogrodnicza rozwija się w niezwykle dynamicznym tempie. Według dostępnych statystyk, rynek artykułów ogrodowych w Polsce w 2019 roku był wart 1,33 mld zł[2], a w 2023 roku wartość ta wynosiła już 1,6 mld zł, co przełożyło się na wzrost na poziomie ponad 20%.[3]

Polacy wydają coraz więcej na pielęgnację ogrodów

Badania pokazują również, że Polacy wydają coraz więcej na rozwój swoich ogrodów.[4] W 2022 roku średnia wartość jednego koszyka online przeznaczonego na artykuły ogrodowe wynosiła około 273 zł.[5] Z kolei według innych danych, w 2021 roku zaledwie 4% Polaków zdecydowało się na zakup artykułów ogrodowych w przedziale 251-500 zł, a rok później odsetek ten wzrósł do 17%.[6] Dane te obrazują zmieniające się preferencje konsumenckie Polaków, którzy coraz chętniej przeznaczają środki na wyposażenie ogrodów. Potwierdzają to także dane ERLI, z których wynika, że w II kwartale 2024 roku odnotowano nawet kilkuset procentowe wzrosty sprzedaży produktów z kategorii Dom i Ogród. Największym zainteresowaniem pomiędzy marcem a majem 2024 roku cieszyły się baseny, których sprzedaż wzrosła o 117% w porównaniu do tego samego okresu w roku poprzednim.

– Ten niesamowity wzrost popularności domowych basenów świadczy o rosnącym trendzie związanym przede wszystkim z coraz cieplejszym okresem letnim w Polsce. Wraz z rosnącymi cenami wycieczek i wyjazdów, wiele rodzin decyduje się na stworzenie przydomowych wodnych parków rozrywki, które są idealnym sposobem na schłodzenie się i spędzenie czasu w rodzinnym gronie. To pozwala im cieszyć się latem w komfortowych warunkach, bez konieczności wyjazdu – mówi Katarzyna Kierach, Dyrektor Marketingu ERLI i dodaje: To także kontynuacja trendu z okresu pandemii, kiedy to konsumenci poczuli potrzebę posiadania własnych stref wypoczynku w domach i ogrodach. 

Rekordy popularności artykułów ogrodowych. Co Polacy najchętniej kupują do ogrodu latem?

Wzrost zainteresowania artykułami ogrodowymi przełożył się na rekordy popularności w wielu kategoriach produktowych. Jak pokazują dane ERLI, w ostatnim czasie największy odsetek transakcji stanowiły meble ogrodowe, które są niezbędne do stworzenia wygodnej i estetycznej przestrzeni na świeżym powietrzu. Do najpopularniejszych w ostatnim czasie ofert należy zestaw takich mebli kosztujący niewiele ponad 600 zł. Kolejnymi popularnymi kategoriami są narzędzia, gdzie królują podkaszarki, kosiarki czy też opryskiwacze które pomagają w utrzymaniu ogrodu w doskonałym stanie. Wśród architektury ogrodowej dodającej charakteru i funkcjonalności ogrodowym aranżacjom, najczęstszym wyborem są pergole czy szklarnie oraz drobne elementy wykończenia. Baseny cieszą się ogromnym zainteresowaniem szczególnie w upalne dni, oferując domowy komfort i rozrywkę w okresie wakacyjnym oraz w czasie wolnym. Co ciekawe, do najpopularniejszych pozycji nie należą już proste dmuchane czy rozporowe baseny, lecz duże stelażowe zbiorniki o średnicy powyżej 3 metrów, do których dołączane są pompy wody.

– W tym roku wzrost zainteresowania ofertami z kategorii ogród nastąpił już na początku kwietnia, zaraz po świętach wielkanocnych. W tym czasie zaobserwowaliśmy blisko dwukrotny wzrost sprzedaży mebli ogrodowych w porównaniu z ubiegłym rokiem. Duży wzrost zainteresowania odnotowaliśmy również w przypadku basenów (+117%), a także narzędzi ogrodowych (+46%), co pokazuje, że oferta ERLI mocno się rozbudowała i świetnie odpowiada na potrzeby Polaków, którzy w okresie pomiędzy marcem a majem intensywnie przygotowują ogrody na sezon letni – mówi Katarzyna Kierach. 

E-commerce wkracza do ogrodów Polaków

Wraz z rozwojem rynku e-commerce, dostrzegalne są znaczące zmiany w sposobie dokonywania zakupów przez Polaków. Coraz częściej rezygnują oni z zakupów w stacjonarnych marketach na rzecz sklepów online, które oferują wygodę, szerszy wybór produktów i często niższe ceny.[7] Widoczne jest to również w przypadku metod płatności, które w ostatnim czasie rozwinęły się w bardzo dynamicznym tempie. Jak pokazują dane, Polacy cenią sobie w zakupach online intuicyjność, szybkość i bezpieczeństwo, co ma swoje odzwierciedlenie w płatnościach za e-zakupy. Według statystyk, obecnie aż 70% Polaków płaci za zakupy online za pośrednictwem systemu płatności BLIK, który jest jedną z najpopularniejszych i najbezpieczniejszych metod transakcji dostępnych na polskim rynku.[8] Podkreślają to również statystyki ERLI, z których wynika, że ponad 40% transakcji na platformie jest opłacanych przez system BLIK.

Rosnąca popularność aplikacji mobilnej ERLI

Niezwykle dynamiczny rozwój rynku e-commerce sprawił, że coraz popularniejsze i wygodniejsze staje się robienie zakupów, również tych ogrodowych, przez aplikacje mobilne. Badania pokazują, że aż 79% Polaków robi zakupy na telefonie, co podkreśla, jak bardzo cenią sobie oni wygodę, szybkość i dostępność.[9] Rosnąca popularność aplikacji mobilnej ERLI jest tego doskonałym przykładem, a zakupy dokonywane za jej pośrednictwem stanowią już ponad 50% wszystkich transakcji realizowanych na ERLI, a średni koszyk zakupowy w aplikacji jest około 5% wyższy, niż przy zakupach realizowanych przez przeglądarkę internetową. Z kolei w samej aplikacji średnia wartość koszyka użytkowników telefonów z systemem iOS (Apple) jest o 37% wyższa od klientów z posiadających urządzenia oparte o system Android.

– Polacy pokochali komfort zakupów online dokonywanych na urządzeniach mobilnych – dla około ¾ konsumentów jest to główne narzędzie do robienia zakupów online. Ciesząc się relaksem na świeżym powietrzu mogą korzystać z szerokiego asortymentu dostępnego w aplikacji ERLI. W ten sposób zyskują podwójnie – robią zakupy tam, gdzie to dla nich najbardziej wygodne i dodatkowo oszczędzają dzięki niższym cenom w aplikacji – dodaje Katarzyna Kierach.

[1]  https://conowego.pl/home/kochamy-wielkie-ogrody-wyniki-badania-na-zlecenie-stiga-213639

[2]  https://www.forbes.pl/biznes/biznes-ogrodniczy-allplants-jagram-legutko-blue-timber-grupa-traget/h3y96e6

[3]  https://biznes.interia.pl/gospodarka/news-zaczelo-sie-od-bazaru-dzis-polska-firma-sprzedaje-produkty d,nId,6881949

[4]  https://autopay.pl/baza-wiedzy/blog/ecommerce/co-kupujemy-online

[5]  https://autopay.pl/baza-wiedzy/blog/ecommerce/co-kupujemy-online

[6]  https://eizba.pl/wp-content/uploads/2023/02/Raport_e-Izby_Dekada_polskiego-e-commerce_2023.pdf

[7]  https://www.bankier.pl/wiadomosc/60-proc-Polakow-obecnie-czesciej-robi-zakupy-online-niz-w-poprzednich-latach-8723838.html

[8]  https://www.infor.pl/prawo/umowy/uslugi/6331446,polscy-ekonsumenci-wobec-platnosci-online-co-pokazuja-badania.html

[9]  https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/id-79-internautow-kupuje-online-raport-e-commerce-w-polsce-2023-juz-dostepny.html

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Proste przyjemności na zimowe wieczory Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:40

Proste przyjemności na zimowe wieczory

Zima to idealna pora na spędzanie długich wieczorów w domu w „przytulny” sposób. Wygodne ubranie, pyszny rozgrzewający napój, nieskomplikowana rozrywka - to
Dom Sylwester poza domem? Sprawdź, czy twój dom jest przygotowany na włamanie
2024-12-27 | 01:00

Sylwester poza domem? Sprawdź, czy twój dom jest przygotowany na włamanie

Zbliża się Sylwester – czas zabawy, podróży i odpoczynku. Jednak podczas naszej nieobecności dom i posesja mogą stać się łatwym celem dla złodziei. Jak skutecznie
Dom Łazienka inspirowana kolorem roku 2025 – jak ją urządzić?
2024-12-24 | 00:21

Łazienka inspirowana kolorem roku 2025 – jak ją urządzić?

Czy łazienka może być modna i ponadczasowa jednocześnie? Kluczem do takiego efektu jest odpowiednia paleta barw, która łączy w sobie harmonię, elegancję i przytulność - element

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku

Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Karolina Pilarczyk: W nowym programie każdy z nas potrzebował pomocy medycznej. Ja straciłam kawałeczek palca

Drifterka podkreśla, że niektóre zadania w programie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” były na tyle wymagające, że kończyły się kontuzjami i urazami. Karolina Pilarczyk zaznacza, że największą motywacją była dla niej możliwość zmierzenia się z uznanymi sportowcami, których podziwia od lat. Ma też świadomość, że różni się od pozostałych uczestników formatu, ponieważ jej dyscyplina koncentruje się nie na przygotowaniu fizycznym, ale na umiejętności prowadzenia samochodu wyścigowego, gdzie kluczowe są refleks, panowanie nad emocjami i zdolność do szybkiego podejmowania decyzji.

Bankowość

Styczeń powinien przynieść wzrost popytu na hipoteki i sprzedaży mieszkań. Klientom pomogłyby obniżki stóp procentowych

W styczniu eksperci rynku nieruchomości spodziewają się wzrostu popytu na kredyty hipoteczne. Rezygnacja przez rząd z zapowiadanego programu Kredyt 0 proc. spowodowała, że do banków zwracają się klienci czekający do tej pory na rządowe dopłaty. Jak podkreśla założyciel serwisu Tabelaofert.pl, jest grupa klientów, którzy ze względu na sytuację rynkową i swoje finanse potrzebują wsparcia państwa, ale taka ingerencja nie byłaby potrzebna przy niższym poziomie stóp procentowych. Ewentualna pomoc państwa powinna obejmować premie dla oszczędzających na własne M.

Muzyka

Luna: Nie mam planu B na życie. Jestem jednak bardzo kreatywna, więc może kiedyś zrobię jakiś film lub napiszę książkę

Wokalistka podkreśla, że wiele lat pracowała na to, żeby być w miejscu, w którym jest teraz, i robić to, co kocha. Tworzenie muzyki i koncertowanie to dla niej nie tylko praca, ale i pasja, z którą zawsze będzie związana. Luna zdradza też, że co prawda czuje potrzebę eksploracji innych swoich umiejętności, takich jak taniec czy gotowanie, i czasami marzy o radykalnej zmianie swojego życia, ale nie mogłaby porzucić całego dotychczasowego dorobku artystycznego. Nie wyklucza natomiast, że kiedyś wyreżyseruje jakiś film albo napisze powieść.