Komunikaty PR

PrzyGotujmy Lepszy Świat!

2022-07-15  |  10:10
Biuro prasowe

Ponad 37 mln litrów wody i 303 tys. kg CO2 – tyle zaoszczędzili uczniowie z polskich szkół, przygotowując blisko 38 tys. roślinnych posiłków w ramach drugiej edycji ogólnopolskiego programu edukacyjnego PrzyGotujmy Lepszy Świat. Do udziału w kampanii, mającej na celu zmianę nawyków żywieniowych najmłodszego pokolenia, zarejestrowało się w ciągu dwóch lat ponad 1 700 szkół z całej Polski.

 

Mała wielka zmiana

PrzyGotujmy Lepszy Świat to inicjatywa skierowana do uczniów klas 1-3 szkół podstawowych. Dzięki programowi dzieci dowiedziały się, że to, co jedzą ma ogromny wpływ nie tylko na ich zdrowie, ale też na planetę, a mała zmiana na talerzu może stanowić znaczącą zmianę dla Ziemi.

Produkując mięso i nabiał ponosimy ogromne koszty środowiskowe. Do ich wytworzenia potrzebujemy znacznie większych ilości wody i powierzchni ziemi niż przy produkcji żywności roślinnej – mówi Joanna Lotkowska z  ProVeg Polska, organizacji zajmującej się budowaniem świadomości żywieniowej, która jest partnerem merytorycznym programu PrzyGotujmy Lepszy Świat – Wykorzystując do przyrządzania posiłków więcej produktów pochodzenia roślinnego, możemy mieć mniejszy negatywny wpływ na środowisko. Każde tego typu działanie ma sens – pomaga przywrócić ziemi bioróżnorodność, ograniczyć emisję gazów cieplarnianych, uratować tysiące gatunków roślin i zwierząt – dodaje.

Dowodem na to są liczby podsumowujące program edukacyjny PrzyGOTUJMY Lepszy Świat. W  dwóch edycjach uczestniczyło prawie 100 tys. uczniów. Mogli oni skorzystać z atrakcyjnych materiałów dydaktycznych i wziąć udział w interaktywnych lekcjach, których scenariusze opracowali eksperci do spraw żywienia i doświadczeni pedagodzy. Dzieci, poza wiedzą teoretyczną, zdobywały także umiejętności praktyczne, przygotowując posiłki oparte na składnikach roślinnych. Zamieniając 123 tys. tradycyjnych posiłków na dania roślinne, wyprodukowały o około 980 tys. mniej kg CO₂. To tyle ile wyemituje samochód okrążając Ziemię aż 3 razy! Zużyły też o około 120 mln mniej litrów wody, która starczy dla 100 osób na codzienny, 10-minutowy prysznic przez 44 lata!

Akcja – edukacja!

Trzy klasy ze szkół, które zdobyły największą liczbę punktów w programie, wygrały wyjazd do Spały na „Bardzo Zieloną Szkołę”, organizowaną przez Ośrodek Działań Ekologicznych „Źródła”. Podczas wyjazdu uczniowie mieli okazję poznać i poćwiczyć kolejne proekologiczne i prozdrowotne zachowania, obcować z naturą w rezerwacie przyrody i poznać Zielony Kodeks Młodego Ekologa.

W ramach programu zostaną także zrealizowane szkolenia dla pracowników obsługujących szkolną stołówkę. W ich trakcie kucharze Knorr i Unilever Food Solutions, przygotują dania kuchni roślinnej, które można wprowadzić do szkolnego menu. W spotkaniach uczestniczyć będzie także dietetyczka z ProVeg Polska, która przedstawi gotowe rozwiązania dotyczące prawidłowego komponowania wartościowych i smacznych posiłków.

---

Partnerem Głównym kampanii jest Knorr – marka produktów żywnościowych obecna na polskim rynku od 1933 roku. Jej celem jest dostarczenie polskim konsumentom doskonale smakujących produktów, na bazie których można przyrządzić szybko i prosto smaczne potrawy. Produkty marki Knorr tworzy i doskonali sztab profesjonalnych kucharzy z całego świata, dla których gotowanie jest życiową pasją. Korzystają oni ze składników wysokiej jakości, o które Knorr dba od samego początku, z zachowaniem troski o środowisko. Wierzymy, że dzięki zrównoważonemu rolnictwu produkty Knorr smakują lepiej.

Partnerem merytorycznym akcji jest ProVeg – znana w Polsce i na świecie międzynarodowa organizacja pozarządowa, działająca na rzecz budowania świadomości żywieniowej. Jej głównym celem jest podnoszenie świadomości na temat tego, jak dietą możemy dbać o zdrowie, środowisko, dobrostan zwierząt i sprawiedliwość żywieniową.

Autorem konceptu, kreacji w mediach i organizatorem kampanii jest agencja Advalue Engaged, która w swojej codziennej pracy stawia na tworzenie rozwiązań marketingowych prowadzących do zrównoważonego rozwoju biznesu i społeczeństwa. Za działania PR odpowiada agencja Yellowcups.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą” Biuro prasowe
2025-07-01 | 11:00

Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą”

Kampania „Rany pod kontrolą” ogłasza start ogólnopolskiego badania ankietowego, mającego na celu poznanie codziennych wyzwań i potrzeb farmaceutów związanych
Zdrowie Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)
Zdrowie Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?
2025-06-25 | 10:20

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?

To, jak dużo siedzimy, bezpośrednio przekłada się na nasze zdrowie. Siedzący tryb życia sprzyja nie tylko nadmiarowym kilogramom, ale także deformacjom sylwetki, problemom

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Problemy społeczne

Stres w życiu zawodowym może działać destrukcyjnie. O profilaktykę muszą zadbać zarówno pracownicy, jak i pracodawcy

Co czwarty Polak doświadcza w pracy wysokiego lub bardzo wysokiego stresu, a trzech na czterech pracowników znajduje się w stresowej sytuacji zawodowej przynajmniej raz w tygodniu – wynika z badań Instytutu Psychologii Stresu. Najwyższy poziom częstego stresu dotyczy kobiet i pracowników powyżej 55. roku życia. To grupy najbardziej narażone na poczucie przeciążenia obowiązkami zawodowymi, co odbija się na ich zdrowiu fizycznym i psychicznym, a w kontekście społecznym niesie ze sobą poważne skutki ekonomiczne. W Unii Europejskiej stres zabija rocznie nawet 10 tys. osób.

Gwiazdy

Maciej Dowbor: Ostatnio kupiłem zdalnie sterowane motorówki dla córki. Ten wspólnie spędzony czas pozwala oderwać dzieci od smartfonów

Zdaniem prezentera nawet niepozorny gadżet może pomóc w budowaniu relacji ze swoimi pociechami i tworzeniu pięknych wspomnień. On sam przekonał się o tym, kiedy jego siedmioletnia córka chętnie zaczęła się bawić małymi, zdalnie sterowanymi motorówkami. Teraz kolekcja systematycznie się powiększa, a w zabawie bierze udział cała rodzina.