Przyjazne wnętrza, które wypełnia natura
Practum Consulting
Bukowińska 22/107
02-703 Warszawa
kinga.szkutnik|practum.pl| |kinga.szkutnik|practum.pl
609884480
www.practum.pl
Naturalność we wnętrzach to trend, w którym na dobre rozkochał się świat designu. W rezultacie już od kilku sezonów wszystko co naturalne zdobi domowe pomieszczenia, wypełniając je łagodnością i tworząc przyjazne przestrzenie, od których emanuje spokój i harmonia. Przypominamy kilka aranżacyjnych trików, które bez trudu pozwolą uzyskać efekt naturalnych wnętrz.
Z przyrodą nierozerwalnie łączy się zieleń. Dlatego kolor ten stanowi prosty przepis na wykreowanie pełnych naturalności aranżacji. We wnętrzu skąpanym w odcieniu M449 Grotto z palety Tikkurila Optiva z łatwością można poczuć się jak na łonie natury, gdzie szum drzew i śpiew ptaków koją zmysły. Dopasowane kolorystycznie dekoracje podbijają przyjemny klimat pomieszczenia, tworząc stylową aranżację rodem z prawdziwego lasu.
Gotową receptą na uzyskanie przyjaznego wnętrza są również rośliny. Im ich więcej, tym łatwiej o poczucie bliskości z naturą. Salon, który zdobią różne gatunki roślin, wręcz tętni życiem, budując niebanalne wnętrze w stylu urban jungle. Plakat z roślinnym motywem intrygująco dopełnia aranżację, a całość wdzięcznie rozkwita na tle ciepłego odcienia ścian. By wnętrze nie wydawało się zbyt mdłe, przyjemny kontrapunkt tworzy szara komoda pomalowana farbą Dekoral Express Top, która z pełnym wyczuciem tonuje słodycz pastelowego różu.
Zasłużone miejsce w aranżacjach, w których obecna jest natura, zajmuje też drewno. Do wnętrz wprowadza kompromis między stylem, funkcjonalnością i nienagannym designem. Zaskakuje jednocześnie swoją subtelnością, by bezbłędnie podkręcić urok nawet najskromniejszej aranżacji. Szczególnie pięknie drewno prezentuje się w duecie z jasnymi ścianami, np. w odcieniu Oat Cake z palety Beckers Designer Kitchen & Bathroom w całej krasie eksponując lekkość i prostotę naturalnej aranżacji. W pomieszczeniach podatnych na zabrudzenia, takich jak kuchnia, ważnym elementem wyboru jest sama farba – ta odporna na wilgoć i zmywalna pozwoli na dłużej zachować czystość i estetykę jasnych ścian.
![Spektakularne metamorfozy z Beckers Designer Universal Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_614464961,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Spektakularne metamorfozy z Beckers Designer Universal
![KRISHOME FEN 78N - Okno z idealną proporcją](/files/_uploaded/glownekonf_531130217,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
KRISHOME FEN 78N - Okno z idealną proporcją
![Przydomowe „aquaparki” zyskują na popularności wśród Polaków - dane ERLI](/files/_uploaded/glownekonf_865341287,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Przydomowe „aquaparki” zyskują na popularności wśród Polaków - dane ERLI
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Handel
![](/files/1922771799/tpay-platnosci-foto-ram,w_274,r_png,_small.png)
E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.
Firma
Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie
![](/files/1922771799/fundacja-lbc-kobiety-foto-1,w_133,r_png,_small.png)
Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.
Media
Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie
![](/files/1922771799/pakosinska-na-zywo-foto,w_133,_small.jpg)
Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i w ten sposób rozładować napięcie.