Przyszłość branży druku dekorów
Ilekroć branża druku dekorów szuka nowych kierunków rozwoju, wizyta w Arnsbergu zawsze znajduje się na liście priorytetów. Interprint, jeden z wiodących światowych producentów powierzchni dekoracyjnych, zaprosił klientów z branży materiałów drewnopochodnych, podłóg i mebli na kwietniowe DesignDays 2024. To, co zobaczyli w przestrzeniach WorkLab i Brand Show – z pomocą artystów, sztucznej inteligencji i nowego spojrzenia na konsumentów – zaskoczyło ich i zainspirowało. A także zmotywowało na przyszłość.
Ponad 130 firm i 300 gości z 20 krajów z zainteresowaniem czekało na nowe produkty i style, które będą kształtować branżę aranżacji wnętrz w nadchodzących latach. Firma Interprint na potrzeby DesignDays całkowicie odmieniła Centrum Designu w swojej siedzibie w Arnsbergu, przygotowując je do wejścia w przyszłość. Celem było potwierdzenie i umocnienie roli Interprint jako pioniera, siły napędowej i konsultanta stylu w branży. Wynik: bardziej niż pozytywny.
Żegnamy trendy. Witamy zmysłowe prezentacje dekorów.
Przez sześć dni nasi goście mogli doświadczać dekorów w zupełnie nowy sposób. Mieli również okazję odkryć, dlaczego Interprint nie chce już podążać za trendami. Potrzeby konsumentów są zbyt różnorodne, a wymagania współczesnego życia zbyt specyficzne. Nie ma czegoś takiego jak jeden trend. Dlatego firma Interprint opracowała kolekcje Editions. Zapewniają one swobodę kreatywnego projektowania, ale jednocześnie stanowią inspirację dla potrzeb nowoczesnych klientów. I to właśnie odzwierciedla nowa kolekcja Special Edition: Trendless. WorkLab i Atrium zostały przekształcone w miejsca inspiracji, w których goście mogli przeżywać i doświadczać koncepcji Trendless.
Podobnie jak w laboratorium badawczym, najnowsze dekory można było łączyć bez ograniczeń. Efekty podlegały nastrojom, które, jak się okazuje, mają znaczenie dla przyszłości projektowania. Dekory drukowane cyfrowo, dekory podłogowe i unikolory znalazły uznanie klientów. Ale to był tylko początek.
Niewyobrażalne możliwości twórcze
Wycieczka po światach Editions została opracowana jako niezapomniane doświadczenie. Wzornictwo i technologia splatają się w jedno. Kreatywność spotyka się z rzemiosłem, nieszablonowe myślenie łączy się z najwyższym poziomem zrozumienia potrzeb klienta. Interprint ubarwił i ożywił Editions. Zaskoczeni goście mogli doświadczać dekorów wszystkimi zmysłami. Posmakuj drewna. Poczuj kolory. Usłysz kamienie. Doświadcz podróży zmysłów.
Podróż tę wspierała – wizualnie i dźwiękowo – sztuczna inteligencja. Goście odpowiadali na różne pytania o swoje preferencje, gusta i style, a następnie odkrywali, w jaki sposób sztuczna inteligencja zbiera te dane i wykorzystuje do generowania nowych, twórczych rezultatów. Na koniec każdy gość otrzymał osobisty kod IP – a więc wygenerowany przez sztuczną inteligencję obraz – oparty na podanych przez nich danych, na którym dokonano reinterpretacji dekorów.
Współtworzenie z wizjonerskimi osobowościami
Jednak wrażenia na poziomie wszystkich zmysłów nie opierały się wyłącznie na innowacyjnej technologii. Interprint angażuje się także w łączenie sztuki i kultury z wzornictwem i ekspresją. Dzieło sztuki zaprojektowane specjalnie przez Gustavo Dalinha na potrzeby DesignDays przykuło uwagę każdego z gości. Kolor, światło i emocje stanowiły udane wprowadzenie do świata Color Edition. Odwiedzający z uznaniem przyjęli przedstawioną historię i to, jak idealnie pasowała ona do filozofii i pomysłów Interprint. Sztuka może inspirować design i wynieść go na nowy poziom, pozostawiając w tyle komercyjne pomysły i ograniczenia.
Gustavo Dalinha poświęcił swoje życie papierowi i pigmentom, dlatego zanurzenie się w świecie komercyjnych, drukowanych dekorów było dla niego naturalne. Współpraca ta zainspirowała zarówno Interprint, jak i Dalinhę, rodząc mnóstwo pomysłów na przyszłe wspólne projekty.
Interprint zawsze rozumiał znaczenie współpracy z partnerami w ramach współtworzenia. A także myślenia nieszablonowego, stąd też stale generuje i stymuluje nowe pomysły. Oprócz Gustava Dalinhi znaczącą rolę na DesignDays odegrali także informatycy z JaStech. Wprowadzili gości w nowy wymiar technologii cyfrowych przy wsparciu AI oraz fascynującej ekspozycji wykorzystującej rozszerzoną rzeczywistość. Z kolei WGSN przedstawiła swoją opinię na temat przyszłych potrzeb pokolenia Alfa. Najpóźniej od 2030 r. cyfrowe pokolenie będzie odgrywać ważną rolę w świecie i kształtować jego przyszłość.
Zaskakiwanie i inspirowanie klientów w dobrym stylu
„Jesteśmy zachwyceni tym, jak znakomicie DesignDays zostały przyjęte przez odwiedzających. Ale właśnie taki był nasz cel” – wyjaśnia Steffen Fillibeck, Global Director Marketing & Design w Interprint. „Chcieliśmy ponownie sprowadzić do Arnsberg dalekosiężne spojrzenie na przyszłość, komunikację oraz aranżację wnętrz. Dzięki odpowiedniemu łączeniu kreatywności, sztucznej inteligencji, współtworzenia i potrzeb konsumenta pokazaliśmy branży dzisiejsze możliwości i to, co konieczne, by inspirować klientów. Nasza koncepcja Editions została doskonale przyjęta, przede wszystkim dlatego, że było to przeżycie dla wszystkich zmysłów. Każdy, kto tam był, rozumie, co mamy na myśli, kiedy mówimy o stylu, a nie o trendach.
DesignDays 2024 odbyły się w kwietniu w Arnsberg i trwały sześć dni. Ekspozycje, a przede wszystkim prezentacje Editions będą dostępne w Interprint jeszcze przez pewien czas – zawsze w formie twórczych remiksów. Wszystko idzie do przodu. Wszystko jest możliwe. A Interprint pozostanie latarnią morską pomagającą klientom nawigować w intrygującej przyszłości designu.

ERLI dla Twojego domu: od elektroniki po wystrój wnętrz – kompleksowy przewodnik zakupowy

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Lanberry: Muszę teraz jak puzzle poukładać koncerty i treningi. Muzyka jest moim życiem, a taniec będzie pięknym dopełnieniem tego muzycznego świata
Ze względu na sporą liczbę koncertów wakacje to dla wokalistki niezwykle intensywny czas. Tym razem obowiązków jest jeszcze więcej, bo zaczęły się już treningi do „Tańca z gwiazdami”. Lanberry zapewnia jednak, że im więcej ma pracy, tym bardziej czuje się spełniona.
Konsument
Nadmierna dbałość o zdrowe żywienie może prowadzić do obsesji. Ryzyko ortoreksji występuje u co 10. człowieka

Co najmniej jedna piąta osób wykazuje zachowania ortorektyczne, a u 10 proc. rozwinie się ortoreksja, czyli obsesja na punkcie jakości pożywienia. Problem występuje częściej u kobiet oraz u osób utrzymujących regularną aktywność fizyczną. Konsekwencją zaburzenia może być zarówno nieprawidłowe odżywienie, jak i pojawienie się problemów natury psychicznej. Psychodietetycy radzą, by nie rezygnować ze zdrowego żywienia, ale we wdrażaniu postępowania dietetycznego zachować przede wszystkim umiar.
Media
Edyta Herbuś: Kiedyś niepotrzebnie uwierzyłam, że nie umiem śpiewać. Teraz już wiem, że to była nieprawda

Tancerka cieszy się, że wreszcie dała się namówić do udziału w programie „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”, bo podczas nagrań przekonała się, że stać ją na więcej, niż myślała. Znalazła w sobie odwagę do tego, by przełamać pewne swoje wewnętrzne blokady, i teraz jest dumna z tego, co udało jej się osiągnąć. Wcześniej Edyta Herbuś bała się przede wszystkim tego, że nie poradzi sobie wokalnie. Teraz dzięki odpowiednim warsztatom staje już na scenie dużo pewniejsza siebie.