Pyszna kawa i… koniecznie coś słodkiego!
38 pr & content communication
Łódź
91-035 Łódź
38|pr.pl| |38|pr.pl
000000000
www.38pr.pl
Kawa to jeden z najpopularniejszych napojów na świecie. Swoich miłośników znajduje zarówno „mała czarna”, cappuccino, kawa z dodatkiem mleka, jak i jej mrożona wersja. Wielbiciele kawy bardzo często wzbogacają jej wyjątkowy smak słodkimi przekąskami, które pozwalają na chwilę przyjemności podczas codziennego zabiegania. Polacy chętnie poszukują również alternatywnych słodkości (np. dla czekolady), wśród których ważne miejsce zajmuje chałwa.
Kawę pijemy niemal w każdej sytuacji. Jej uniwersalność sprawia, że doskonale sprawdza się zarówno podczas ważnych rozmów biznesowych, jak i podczas spotkań w gronie przyjaciół i rodziny. Towarzyszy nam również w czasie pracy, długich podróży wakacyjnych, zabaw z dziećmi czy oglądania filmów z osobą najbliższą. Jej popularność utrzymuje się niezależnie od pory roku – zimą kawa pozwala rozgrzać nasz organizm podczas mroźnych dni, a latem mrożona wersja tego napoju jest znakomitym sposobem radzenia sobie z upałem. Dodatkowo kawa niesie ze sobą wiele pozytywnych skutków zdrowotnych, a dla wielu osób stanowi niezbędnych element, aby w pełni sił rozpocząć dzień po przebudzeniu.
Okazji do spożycia kawy nie brakuje. Można jednak zauważyć, że piciu kawy w wielu polskich domach towarzyszy również szczególny rytuał – niezbędnym dodatkiem do tego napoju są domowe wypieki lub słodkie przekąski. Jednym ze znanych i lubianych produktów, które umieszczamy na stole tuż obok filiżanki „małej czarnej” jest chałwa. Ten delikatesowy przysmak dla wielu osób stanowi wartość sentymentalną – przywołuje na myśl wspomnienia z dzieciństwa i rodzinnego domu. Siła chałwy tkwi jednak w jej niepowtarzalnym smaku, którego nie znajdziemy w innych słodkich przekąskach dostępnych na rynku. Dzięki niej w prosty sposób możemy pozwolić sobie na chwilę przyjemności, a dodatkowo pozwala szybko poprawić nastrój i dostarczyć niezbędną dawkę energii.
Przy zakupie chałwy warto również zwrócić uwagę na sposób jej wytwarzania – informacja ta powinna zostać umieszczona przez producentów na opakowaniu. Na rynku dostępne są produkty wyrabiane mechanicznie oraz ręcznie (np. chałwa sezamowa Unitop). W czym tkwi różnica?
Automatyczne wyrabianie chałwy znacząco wpływa na ostateczną jakość produktu. Cechuję się ona bowiem zbyt dużą kruchością i „sypkością”, dlatego zdecydowanie trudniej ją pokroić. Natomiast ręczny sposób wyrabiania chałwy sprawia, że charakterystyczne włókna karmelu nie są przerywane, a na ich powierzchni utrzymują się drobinki miazgi sezamowej. Dzięki temu chałwa nie rozpada się, zdecydowanie łatwiej ją pokroić i poczęstować domowników lub gości przy filiżance pysznej kawy. Dodatkowo ręczne wyrabianie pozwala wydobyć oryginalny smak i niepowtarzalny aromat, które bardzo są cenione przez polskich konsumentów – komentuje Svetlana Vnučko, Marketing Director w firmie Unitop.
Jak wygląda ręczne wyrabianie chałwy? ZOBACZ VIDEO.
Doskonałe doznania smakowe podczas spożywania chałwy to nie tylko zasługa odpowiedniego procesu produkcyjnego. Kluczowy jest odpowiedni dobór sezamu (i jego pochodzenie), wykorzystywanego do wytwarzania chałwy. To właśnie barwa sezamu oraz gęstość miazgi sezamowej wpływa na kolor i konsystencje produktu. Właściwa selekcja ziaren jest również ważnym aspektem decydującym o aromatyczności produktu.
Zaskoczmy naszych bliskich przyjemną, słodką przekąską, która umili nam wspólnie spędzone chwile przy filiżance ulubionej kawy. Delikatesowa chałwa doskonale sprawdzi się w tej roli.

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.