RADOŚĆ I ABBA W TEATRZE MUZYCZNYM W ŁODZI PO WAKACJACH RUSZY CASTING DO MUSICALU
RADOŚĆ I ABBA W TEATRZE MUZYCZNYM W ŁODZI.
PO WAKACJACH RUSZY CASTING DO MUSICALU „MAMMA MIA!”
Po znakomicie przyjętej premierze autorskiego „Draculi” Teatr Muzyczny w Łodzi sięga po licencyjny światowy hit i rozpoczyna przygotowania do realizacji musicalu „Mamma Mia!”. Tytuł zagości na deskach łódzkiej sceny jesienią 2025 roku, ale już teraz wiadomo, że obsada wybrana zostanie w dwuetapowym castingu.
Przez ćwierć wieku od swojej londyńskiej premiery musical „Mamma Mia!” zyskał miano światowego teatralnego fenomenu. Przetłumaczony na szesnaście języków, wystawiany w blisko 50 krajach, obejrzany został przez ponad 65 milionów widzów na całym świecie. Doczekał się też filmowej adaptacji z gwiazdorską obsadą.
Największą siłą musicalu są nieśmiertelne przeboje zespołu ABBA, zgrabnie wplecione we wzruszającą i zabawną fabułę: dwudziestoletnia Sophie chcąc się dowiedzieć, kto jest jej ojcem, w tajemnicy zaprasza na swój ślub mężczyzn, z którymi jej matka – Donna – była związana przed dwudziestu laty. Który z nich poprowadzi Sophie do ołtarza?
Jesienią 2025 roku, dekadę po polskiej premierze, tytuł po raz drugi zostanie pokazany w Polsce, tym razem w realizacji Teatru Muzycznego w Łodzi, w reżyserii Jakuba Szydłowskiego.
– Po autorskim musicalu „Dracula”, widowiskowym, monumentalnym i nieco mrocznym, chcemy zaproponować naszej publiczności zupełnie inne emocje za sprawą rozgrywającej się na słonecznej greckiej wyspie radosnej opowieści o miłości i przyjaźni, której magię tworzą hity zespołu ABBA – zapowiada Jakub Szydłowski, dyrektor artystyczny teatru Muzycznego w Łodzi. – Tym, którzy mieli możliwość poznać polską odsłonę musicalu, albo znają tę historię z filmu, już teraz możemy obiecać, że nasza realizacja nie będzie kalką tych wcześniejszych – zdradza i dodaje, że kierownikiem muzycznym spektaklu będzie Tomasz Szymuś.
O tym, kogo publiczność zobaczy w obsadzie, zdecyduje dwuetapowy casting, do którego nabór ogłoszony zostanie w połowie września. Przesłuchania zaplanowano na koniec listopada 2024 roku.
MAMMA MIA!
muzyka i teksty piosenek: Benny Andersson, Björn Ulvaeus
współautor części piosenek: Stig Anderson
libretto: Catherine Johnson
według pomysłu Judy Craymer
producenci oryginalnej inscenizacji „Mamma Mia!” w Londynie:
Judy Craymer, Richard East i Björn Ulvaeus
dla Littlestar we współpracy z Universal
materiały dodatkowe i aranżacje: Martin Koch
wydawca: Universal Music Publishing Group
tłumaczenie: Daniel Wyszogrodzki, Wojciech Kępczyński
reżyseria: Jakub Szydłowski
kierownictwo muzyczne: Tomasz Szymuś
URODZINOWE BUSZOWANIE ZA KULISAMI PINOKIA
S·PLOT – NOWY FESTIWAL TEATRU PINOKIO W ŁODZI
Night Fever Dinner Show w Manuarte
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Gwiazdy
Aleksandra Popławska: Pomysł na trenowanie boksu zrodził się u mnie z fascynacji Sashą Sidorenko. Dyscyplina ta wymaga skupienia, a właśnie tego mi na co dzień brakuje
Aktorka zaznacza, że trenuje boks, bo pozwala jej nauczyć się trzeźwo myśleć, analizować i szybko podejmować decyzje. Z uprawiania tej dyscypliny czerpie sporą przyjemność, zwłaszcza że robi to pod okiem mistrzyni – Sashy Sidorenko. Aleksandra Popławska podkreśla, że dla niej nie tyle liczy się zwycięstwo na ringu, ile taktyka gry, jaką przyjmuje się wobec przeciwnika.
Konsument
Problem wykorzystywania seksualnego dzieci online wymaga pilnych regulacji. To może wymagać rezygnacji w pewnym stopniu z szyfrowania korespondencji
– Problem wykorzystywania seksualnego dzieci w internecie potrzebuje konkretnych regulacji – podkreślają eksperci Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. I liczą, że pojawią się one zarówno na forum krajowym, jak i unijnym. Dziś tymczasowe rozporządzenie, wprowadzając odstępstwo od przepisów UE dotyczących prywatności, daje platformom internetowym możliwość dobrowolnego wykrywania materiałów przedstawiających seksualne wykorzystywanie dzieci. Nowe propozycje przepisów na forum zakładają jednak, że zmieni się to w obowiązek. To budzi szereg pytań o prywatność i potencjalne nadużycia.
Teatr
Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia
Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.