RADOŚĆ I ABBA W TEATRZE MUZYCZNYM W ŁODZI PO WAKACJACH RUSZY CASTING DO MUSICALU
RADOŚĆ I ABBA W TEATRZE MUZYCZNYM W ŁODZI.
PO WAKACJACH RUSZY CASTING DO MUSICALU „MAMMA MIA!”
Po znakomicie przyjętej premierze autorskiego „Draculi” Teatr Muzyczny w Łodzi sięga po licencyjny światowy hit i rozpoczyna przygotowania do realizacji musicalu „Mamma Mia!”. Tytuł zagości na deskach łódzkiej sceny jesienią 2025 roku, ale już teraz wiadomo, że obsada wybrana zostanie w dwuetapowym castingu.
Przez ćwierć wieku od swojej londyńskiej premiery musical „Mamma Mia!” zyskał miano światowego teatralnego fenomenu. Przetłumaczony na szesnaście języków, wystawiany w blisko 50 krajach, obejrzany został przez ponad 65 milionów widzów na całym świecie. Doczekał się też filmowej adaptacji z gwiazdorską obsadą.
Największą siłą musicalu są nieśmiertelne przeboje zespołu ABBA, zgrabnie wplecione we wzruszającą i zabawną fabułę: dwudziestoletnia Sophie chcąc się dowiedzieć, kto jest jej ojcem, w tajemnicy zaprasza na swój ślub mężczyzn, z którymi jej matka – Donna – była związana przed dwudziestu laty. Który z nich poprowadzi Sophie do ołtarza?
Jesienią 2025 roku, dekadę po polskiej premierze, tytuł po raz drugi zostanie pokazany w Polsce, tym razem w realizacji Teatru Muzycznego w Łodzi, w reżyserii Jakuba Szydłowskiego.
– Po autorskim musicalu „Dracula”, widowiskowym, monumentalnym i nieco mrocznym, chcemy zaproponować naszej publiczności zupełnie inne emocje za sprawą rozgrywającej się na słonecznej greckiej wyspie radosnej opowieści o miłości i przyjaźni, której magię tworzą hity zespołu ABBA – zapowiada Jakub Szydłowski, dyrektor artystyczny teatru Muzycznego w Łodzi. – Tym, którzy mieli możliwość poznać polską odsłonę musicalu, albo znają tę historię z filmu, już teraz możemy obiecać, że nasza realizacja nie będzie kalką tych wcześniejszych – zdradza i dodaje, że kierownikiem muzycznym spektaklu będzie Tomasz Szymuś.
O tym, kogo publiczność zobaczy w obsadzie, zdecyduje dwuetapowy casting, do którego nabór ogłoszony zostanie w połowie września. Przesłuchania zaplanowano na koniec listopada 2024 roku.
MAMMA MIA!
muzyka i teksty piosenek: Benny Andersson, Björn Ulvaeus
współautor części piosenek: Stig Anderson
libretto: Catherine Johnson
według pomysłu Judy Craymer
producenci oryginalnej inscenizacji „Mamma Mia!” w Londynie:
Judy Craymer, Richard East i Björn Ulvaeus
dla Littlestar we współpracy z Universal
materiały dodatkowe i aranżacje: Martin Koch
wydawca: Universal Music Publishing Group
tłumaczenie: Daniel Wyszogrodzki, Wojciech Kępczyński
reżyseria: Jakub Szydłowski
kierownictwo muzyczne: Tomasz Szymuś
ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI
SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”
TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Film
Joanna Kurowska: W tym kraju aktorzy są na końcu przewodu pokarmowego. Nikt nas nie broni, nie mamy związków zawodowych jak w USA
Aktorka nie szczędzi gorzkich słów pod adresem środowiska polskich filmowców. Jest rozgoryczona tym, że w branży nie można na nikogo liczyć nawet wtedy, kiedy dochodzi do utraty pracy, mobbingu czy nadużyć finansowych. Artyści się nie wspierają, a rywalizacja o role i obawa przed konsekwencjami wyrażania krytyki wobec reżyserów czy producentów powodują, że atmosfera jest niezwykle napięta. Joanna Kurowska zwraca też uwagę na konieczność przeprowadzenia reformy Zawiązku Artystów Scen Polskich. Jej zdaniem to sztuczny twór, który w rzeczywistości nie dba o aktorów, nie broni ich praw i interesów.
Prawo
Coraz więcej rodziców odmawia zaszczepienia dzieci. Statystyki mogłoby poprawić ograniczenie dostępu do żłobków i przedszkoli
W ciągu ostatnich kilku lat liczba uchyleń od szczepień obowiązkowych dzieci i młodzieży zwiększyła się prawie dwukrotnie – z 48,6 tys. w 2019 roku do 87,3 tys. w 2023 roku – wynika z danych NIZP PZH-PIB. W efekcie coraz więcej zapomnianych chorób powraca i rośnie liczba zachorowań m.in. na odrę czy krztusiec. Wraz rosnącym odsetkiem odmów powracają pomysły, by uzależnić od szczepień miejsce w żłobku czy przedszkolu, ale eksperci podkreślają, że potrzebna jest przede wszystkim edukacja rodziców.
Media
Karolina Pilarczyk: W nowym programie każdy z nas potrzebował pomocy medycznej. Ja straciłam kawałeczek palca
Drifterka podkreśla, że niektóre zadania w programie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” były na tyle wymagające, że kończyły się kontuzjami i urazami. Karolina Pilarczyk zaznacza, że największą motywacją była dla niej możliwość zmierzenia się z uznanymi sportowcami, których podziwia od lat. Ma też świadomość, że różni się od pozostałych uczestników formatu, ponieważ jej dyscyplina koncentruje się nie na przygotowaniu fizycznym, ale na umiejętności prowadzenia samochodu wyścigowego, gdzie kluczowe są refleks, panowanie nad emocjami i zdolność do szybkiego podejmowania decyzji.