RADOŚĆ I ABBA W TEATRZE MUZYCZNYM W ŁODZI PO WAKACJACH RUSZY CASTING DO MUSICALU
RADOŚĆ I ABBA W TEATRZE MUZYCZNYM W ŁODZI.
PO WAKACJACH RUSZY CASTING DO MUSICALU „MAMMA MIA!”
Po znakomicie przyjętej premierze autorskiego „Draculi” Teatr Muzyczny w Łodzi sięga po licencyjny światowy hit i rozpoczyna przygotowania do realizacji musicalu „Mamma Mia!”. Tytuł zagości na deskach łódzkiej sceny jesienią 2025 roku, ale już teraz wiadomo, że obsada wybrana zostanie w dwuetapowym castingu.
Przez ćwierć wieku od swojej londyńskiej premiery musical „Mamma Mia!” zyskał miano światowego teatralnego fenomenu. Przetłumaczony na szesnaście języków, wystawiany w blisko 50 krajach, obejrzany został przez ponad 65 milionów widzów na całym świecie. Doczekał się też filmowej adaptacji z gwiazdorską obsadą.
Największą siłą musicalu są nieśmiertelne przeboje zespołu ABBA, zgrabnie wplecione we wzruszającą i zabawną fabułę: dwudziestoletnia Sophie chcąc się dowiedzieć, kto jest jej ojcem, w tajemnicy zaprasza na swój ślub mężczyzn, z którymi jej matka – Donna – była związana przed dwudziestu laty. Który z nich poprowadzi Sophie do ołtarza?
Jesienią 2025 roku, dekadę po polskiej premierze, tytuł po raz drugi zostanie pokazany w Polsce, tym razem w realizacji Teatru Muzycznego w Łodzi, w reżyserii Jakuba Szydłowskiego.
– Po autorskim musicalu „Dracula”, widowiskowym, monumentalnym i nieco mrocznym, chcemy zaproponować naszej publiczności zupełnie inne emocje za sprawą rozgrywającej się na słonecznej greckiej wyspie radosnej opowieści o miłości i przyjaźni, której magię tworzą hity zespołu ABBA – zapowiada Jakub Szydłowski, dyrektor artystyczny teatru Muzycznego w Łodzi. – Tym, którzy mieli możliwość poznać polską odsłonę musicalu, albo znają tę historię z filmu, już teraz możemy obiecać, że nasza realizacja nie będzie kalką tych wcześniejszych – zdradza i dodaje, że kierownikiem muzycznym spektaklu będzie Tomasz Szymuś.
O tym, kogo publiczność zobaczy w obsadzie, zdecyduje dwuetapowy casting, do którego nabór ogłoszony zostanie w połowie września. Przesłuchania zaplanowano na koniec listopada 2024 roku.
MAMMA MIA!
muzyka i teksty piosenek: Benny Andersson, Björn Ulvaeus
współautor części piosenek: Stig Anderson
libretto: Catherine Johnson
według pomysłu Judy Craymer
producenci oryginalnej inscenizacji „Mamma Mia!” w Londynie:
Judy Craymer, Richard East i Björn Ulvaeus
dla Littlestar we współpracy z Universal
materiały dodatkowe i aranżacje: Martin Koch
wydawca: Universal Music Publishing Group
tłumaczenie: Daniel Wyszogrodzki, Wojciech Kępczyński
reżyseria: Jakub Szydłowski
kierownictwo muzyczne: Tomasz Szymuś

ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI

SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”

TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta
Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.
Moda
Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.