RADOŚĆ I ABBA W TEATRZE MUZYCZNYM W ŁODZI PO WAKACJACH RUSZY CASTING DO MUSICALU
RADOŚĆ I ABBA W TEATRZE MUZYCZNYM W ŁODZI.
PO WAKACJACH RUSZY CASTING DO MUSICALU „MAMMA MIA!”
Po znakomicie przyjętej premierze autorskiego „Draculi” Teatr Muzyczny w Łodzi sięga po licencyjny światowy hit i rozpoczyna przygotowania do realizacji musicalu „Mamma Mia!”. Tytuł zagości na deskach łódzkiej sceny jesienią 2025 roku, ale już teraz wiadomo, że obsada wybrana zostanie w dwuetapowym castingu.
Przez ćwierć wieku od swojej londyńskiej premiery musical „Mamma Mia!” zyskał miano światowego teatralnego fenomenu. Przetłumaczony na szesnaście języków, wystawiany w blisko 50 krajach, obejrzany został przez ponad 65 milionów widzów na całym świecie. Doczekał się też filmowej adaptacji z gwiazdorską obsadą.
Największą siłą musicalu są nieśmiertelne przeboje zespołu ABBA, zgrabnie wplecione we wzruszającą i zabawną fabułę: dwudziestoletnia Sophie chcąc się dowiedzieć, kto jest jej ojcem, w tajemnicy zaprasza na swój ślub mężczyzn, z którymi jej matka – Donna – była związana przed dwudziestu laty. Który z nich poprowadzi Sophie do ołtarza?
Jesienią 2025 roku, dekadę po polskiej premierze, tytuł po raz drugi zostanie pokazany w Polsce, tym razem w realizacji Teatru Muzycznego w Łodzi, w reżyserii Jakuba Szydłowskiego.
– Po autorskim musicalu „Dracula”, widowiskowym, monumentalnym i nieco mrocznym, chcemy zaproponować naszej publiczności zupełnie inne emocje za sprawą rozgrywającej się na słonecznej greckiej wyspie radosnej opowieści o miłości i przyjaźni, której magię tworzą hity zespołu ABBA – zapowiada Jakub Szydłowski, dyrektor artystyczny teatru Muzycznego w Łodzi. – Tym, którzy mieli możliwość poznać polską odsłonę musicalu, albo znają tę historię z filmu, już teraz możemy obiecać, że nasza realizacja nie będzie kalką tych wcześniejszych – zdradza i dodaje, że kierownikiem muzycznym spektaklu będzie Tomasz Szymuś.
O tym, kogo publiczność zobaczy w obsadzie, zdecyduje dwuetapowy casting, do którego nabór ogłoszony zostanie w połowie września. Przesłuchania zaplanowano na koniec listopada 2024 roku.
MAMMA MIA!
muzyka i teksty piosenek: Benny Andersson, Björn Ulvaeus
współautor części piosenek: Stig Anderson
libretto: Catherine Johnson
według pomysłu Judy Craymer
producenci oryginalnej inscenizacji „Mamma Mia!” w Londynie:
Judy Craymer, Richard East i Björn Ulvaeus
dla Littlestar we współpracy z Universal
materiały dodatkowe i aranżacje: Martin Koch
wydawca: Universal Music Publishing Group
tłumaczenie: Daniel Wyszogrodzki, Wojciech Kępczyński
reżyseria: Jakub Szydłowski
kierownictwo muzyczne: Tomasz Szymuś

ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI

SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”

TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.