Raport wzorniczy Domoteki z Salone del Mobile 2024 już dostępny!
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Jakie są najnowsze trendy w urządzaniu wnętrz? I jakie wnioski architekci i projektanci wynieśli z tegorocznej edycji Salone del Mobile, najbardziej prestiżowych międzynarodowych targów designu? 30 lipca, podczas oficjalnej premiery Raportu wzorniczego ze słynnego mediolańskiego wydarzenia, o wszystkim tym opowiedzieli eksperci, którzy wspólnie z Domoteką pracowali nad dokumentem. Raport „Mediolańskie Inspiracje” można już pobrać bezpłatnie na stronie internetowej Domoteki.
Salone del Mobile eksperckim okiem
30 lipca w Centrum Designu Domoteka w Warszawie miała miejsce premiera Raportu wzorniczego „Mediolańskie Inspiracje” z Salone del Mobile 2024. Tak jak w poprzednich latach, także i w tym roku Domoteka opracowała raport z tego najistotniejszego międzynarodowego wydarzenia w dziedzinie designu oraz projektowania i architektury wnętrz. Do współpracy nad dokumentem zostali zaproszeni cenieni eksperci – architekci, dziennikarze i influencerzy. Podczas jego premiery, która odbyła się w ramach spotkania z cyklu Domopasje, autorzy przedstawili najnowszy raport wzorniczy Domoteki prezentowany pod hasłem „Mediolańskie Inspiracje” oraz opowiedzieli o tegorocznej edycji targów. Spotkanie było okazją do wymiany opinii na temat obowiązujących trendów wśród organizatorów wydarzenia oraz poszczególnych marek, a także żywej dyskusji, do której zaproszono również osoby z publiczności, które chętnie dzieliły się swoimi wrażeniami z Salone del Mobile: programu, wystaw, oferty stoisk zebranych w przestrzeni wystawienniczej Rho Fiera Milano oraz showroomów na terenie całego Mediolanu.
Trendy, inspiracje, design
Raport wzorniczy Domoteki „Mediolańskie Inspiracje” to swego rodzaju autorski przegląd, w którym wyselekcjonowane i merytorycznie omówione zostały wybrane propozycje z szerokiej oferty targów Salone del Mobile 2024. Jakie są najnowsze trendy w urządzaniu wnętrz? Co zaproponowały topowe designerskie marki? Czym wyróżniało się tegoroczne wydarzenie, a które tendencje utwierdziły swoją pozycję, potwierdzając tym samym, że są czymś więcej niż tymczasową modą? I jak w designie przejawiają się ogólne zjawiska i zmiany, które zachodzą też w innych dziedzinach sztuki i nauki? Eksperci poruszają w raporcie Domoteki takie tematy jak m.in. współczesne interpretacje wzorniczej klasyki, renesans rzemiosła, cyrkularność i ekologia, „cicha elegancja”, „przytulny minimalizm” czy formy i kolory, które powracają w wielkim stylu. Zagadnienia te zostały opracowane przez specjalistów i specjalistki, do grona których należą: Anna Chwalińska („Elle Decoration”), Anna Grużewska („Czas na Wnętrze”), Magdalena Federowicz-Boule (Tremend), Aneta Dudek i Martyna Leśniewska (NABOO), Małgorzata Liebhart (WZ Studio), Łukasz Siwiec, Alina Badora, Katarzyna Sosińska, Anna Koszela, Katarzyna Bobocińska (Conchita Home), Ireneusz Bednarz (Calligaris) i Szczepan Zalewski oraz Olga Kisiel-Konopka (OKK! PR). Wszyscy miłośnicy designu mogą bezpłatnie pobrać raport wzorniczy „Mediolańskie Inspiracje” na stronie www.domoteka.pl.
Pasja do designu
Premiera Raportu wzorniczego odbyła się w ramach trzeciego już spotkania z serii Domopasji. Domopasje to autorski cykl wydarzeń Centrum Designu Domoteka w Warszawie. Podczas każdego ze spotkań przedstawiane są najbardziej inspirujące postaci z branży architektonicznej, wnętrzarskiej i projektowej oraz przybliżane są ich historie. Spotkaniom tym towarzyszą kameralne rozmowy w otoczeniu najwyższej jakości designu. Do tej pory gośćmi Domopasji były znana projektantka biżuterii Anna Orska oraz założycielki cenionej pracowni WZ Studio, architektki, Ada Skwira i Małgorzata Liebhart.
Domoteka to pierwszy w Polsce obiekt handlowy w całości dedykowany designowi. Położona niespełna 20 minut od centrum Warszawy, posiada w swojej ofercie produkty ponad 600 marek z całego świata. Klienci Domoteki, poza wyposażeniem do wszystkich pomieszczeń domu czy mieszkania, znajdą tu także bogatą gamę usług, kompetentny personel, a przede wszystkim inspiracje i wiedzę wzorniczą. Właścicielem Domoteki oraz parków handlowych HOMEPARK jest fundusz Pradera European Retail Parks, który należy do Pradery – wiodącego na rynku specjalistycznym funduszu zarządzającego aktywami centrów oraz parków handlowych w Europie. Pradera została założona w 1999 r., a jej portfel wart 3,4 miliarda euro zawiera ponad 59 centrów i parków handlowych w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoszech, Niemczech, Polsce, Francji, Czechach, Grecji, Turcji oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich posiadających łącznie 2,500 sklepów. (www.pradera.com). Nieruchomością zarządza spółka BNP Paribas Real Estate Poland. Za komercjalizację odpowiada Cushman & Wakefield.

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.