RAPORT WZORNICZY DOMOTEKI PO TARGACH SALONE DEL MOBILE 2022 W MEDIOLANIE
Od kilku lat Centrum Wyposażenia Wnętrz Domoteka uczestniczy w mediolańskich targach designu. W tym roku jej przedstawicieli także nie mogło na nich zabraknąć. Wśród tegorocznych wystawców tradycyjnie znalazło się wiele firm z Domoteki. Mediolan, który na kilka dni ponow- nie stał się światową stolicą designu, zaskoczył ilością nowych trendów. Na ich podstawie i we współpracy z profesjonalistami ze świata designu został przygotowany raport, będący swoistym kompendium nowych kierunków.
Jakie trendy wzornicze pojawiły się w tym roku w Mediolanie? Na to pytanie odpowiada raport wzorniczy Domoteki, który tradycyjnie podsumowuje wizytę we włoskiej stolicy designu, dostarczając bieżących inspiracji i cennej wiedzy. Raport przygotowany z architektami i projektantami, to wiedza o bieżących tren- dach zamknięta w pigułce. W łatwy i przystępny sposób zbiera najważniejsze tendencje.
Tegoroczne Salone del Mobile to swoisty powrót do najlepszej formy. Pandemia utrudniła organizację po- przednich edycji, była też prawdziwym testem, z którego targi wyszły obronną ręką, czego dowodem było tegoroczne spotkanie. Od 7 do 12 czerwca w Mediolanie znów bez ograniczeń mogliśmy podziwiać wzornictwo z różnych zakątków świata. Nieprzypadkowo mottem tegorocznych targów stało się słowo Re – start. Z radością można stwierdzić, że oficjalnie targi powróciły do działania po rocznej przerwie w wielkim stylu. Wzięło w nich udział 2175 wystawców, a jak podają organizatorzy, uczestniczyło w nich aż 260 tysięcy odwiedzających z całego świata. Wśród firm prezentujących swoją ofertę znalazły się również te dostępne w Domotece, między innymi w salonach: Natuzzi, Natuzzi Editions, Veneta Cucine, Rolf Benz, Italmeble, NAP, Exclusive Lights, Koma.
– Targi w Mediolanie zawsze stanowią dla nas istotny punkt odniesienia, tu tworzą się trendy na najbliższy rok. Wiele marek z oferty Domoteki regularnie się na nich wystawia. Dzięki raportowi Domoteki nasi klienci mogą od razu po targach zapoznać się z najnowszymi kierunkami designu i wzornictwa – mówi Agata Brze- zińska, Head of CEE w firmie Pradera, właściciela Centrum Wyposażenia Wnętrz Domoteka.
Jak można podsumować ogólną filozofię Salone del Mobile 2022 i wydarzeń towarzyszących?
Jedną z najbardziej zauważalnych tendencji, była ekologia.
Widać wyraźnie, że dla firm ważne jest to co dzieje się z naszą planetą. Coraz wyraźniej dochodzi do głosu fakt, że ochrona środowiska, zasoby naturalne to coś, czego nie można już bagatelizować. Firmy stawiały ponadto na wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu, umiejętne zagospodarowa- nie odpadów (np. coraz większy udział tkanin z przetworzonych butelek PET), zainteresowanie walorami naturalnych surowców oraz tradycyjnego rzemiosła, które w mniejszym stopniu niż masowa produkcja obciąża środowisko.
Więcej informacji na temat trendów znajduje się w raporcie, który można obejrzeć i pobrać ze strony stronę www.domoteka.pl

ERLI dla Twojego domu: od elektroniki po wystrój wnętrz – kompleksowy przewodnik zakupowy

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Elżbieta Romanowska: Przez lata udało się pomóc wielu rodzinom zyskać nowy dom. Jesteśmy świadkami ich szczęścia
Prowadząca „Nasz nowy dom” przyznaje, że największą satysfakcję odczuwa w momencie, kiedy może zaprosić uczestników programu do wyremontowanego już domu i zobaczyć na ich twarzach radość. Wtedy wie, że misja została zakończona sukcesem. Takich pozytywnych zakończeń nie zabraknie również w jubileuszowym sezonie programu. Elżbieta Romanowska zdradza, że twórcy wprowadzili też kilka nowości, ale do czasu emisji pozostaną one niespodzianką.
Prawo
Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Media
Agnieszka Hyży: W „Halo, tu Polsat” wreszcie mogę wykorzystać swoją wiedzę, wykształcenie i doświadczenie. Bardzo się tam rozwijam

Przy okazji prezentacji nowej ramówki Polsatu Agnieszka Hyży chwaliła programy, jakie proponuje stacja, i strategię działania Edwarda Miszczaka. Prezenterka przekonuje, że jesień spędzi albo w studiu, bo jest gospodynią weekendowego pasma śniadaniowego „Halo, tu Polsat” i show „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”, albo przed telewizorem. Zamierza oglądać m.in. „Taniec z gwiazdami” i „Milionerów”.