Komunikaty PR

Recybond – klej montażowy przyjazny środowisku

2024-07-30  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Best Brands PR
Best Brands PR

Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl

W portfolio firmy Soudal pojawił się nowy produkt, spełniający oczekiwania najbardziej wymagających konsumentów szukających proekologicznych rozwiązań. Recybond czyli nowy klej montażowy przeznaczony do klejenia lekkich elementów dekoracyjnych ze styropianu, drewna itp. do powierzchni chłonnych jest kwintesencją odpowiedzialnej społecznie strategii firmy. Wykonany on został aż w 82% z surowców pochodzących z recyklingu, w tym 35%  z biokomponentów na bazie akrylu nie zawierającego rozpuszczalników. Innowacyjna i proekologiczna formuła kleju została nagrodzona statuetką Top Builder 2024.

Koncepcja nowego kleju montażowego Recybond została opracowana w najdrobniejszych szczegółach z troską o środowisko naturalne. Przy produkcji każdej pojedynczej sztuki Recybond ograniczona zostaje emisja CO2 aż o 81,4 g w porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami, a wody aż o 900 ml w porównaniu ze „standardowym” klejem wodnym. Produkt pakowany jest w kartusze pochodzące w 80% z recyklingu, a opakowanie zbiorcze aż w 100% wytwarzane jest z surowców z odzysku. Nowy „zielony” klej Soudal przeznaczony jest do montażu lekkich elementów dekoracyjnych ze styropianu, drewna itp. do powierzchni chłonnych (np. betonu, tynku, płyt kartonowo – gipsowych), do zastosowania wewnętrznego. Klej charakteryzuje się odpornością termiczną w zakresie od -20°C do +70°C. Nie zawiera izocyjanianów, silikonów, a także nie emituje lotnych związków organicznych.   

Kleje „z zielonej linii” Soudal otrzymały w lipcu 2021 r. nagrodę  World Alliance for Efficient Solution przyznawaną przez Fundację Solar Impulse. Oznacza to, że zespół niezależnych ekspertów uznał kleje z zielonej linii Soudal za komercyjne produkty, przyczyniające się do ochrony środowiska.

„Zielona” strategia Soudal

Strategia rozwoju firmy Soudal opiera się na konsekwentnym rozszerzaniu oferty o produkty o minimalnym śladzie węglowym, między innymi dzięki stosowaniu na coraz większą skalę czystej energii odnawialnej. Już dziś w największych zakładach koncernu zlokalizowanych w Turnhout w Belgii energia słoneczna zapewnia zaspokojenie 100% potrzeb linii produkcyjnych, a nowe inwestycje z wykorzystaniem również energii wiatrowej i geotermalnej przewidziane są we wszystkich zakładach produkcyjnych. Soudal promuje restrykcyjne ograniczenie zużycia i odzysku wody użytkowej oraz emisji CO2, zarówno we własnych procesach produkcyjnych, jak i u swoich dostawców. Najlepszym przykładem może być tu linia opakowań aerozolowych Bluemint steel. Portfolio Soudal systematycznie poszerzane jest o produkty charakteryzujące się minimalną emisją substancji lotnych, co potwierdzają odpowiednie certyfikaty, takie jak EC1 Plus. Dbałość Soudal o stan środowiska naturalnego wyraża się również w produkcji ekologicznych opakowań. Firma chce nie tylko ograniczyć zużycie surowców, ale także ilość generowanych odpadów. Kleje i masy uszczelniające pakowane obecnie  w cienkościenne kartusze pozwalają zmniejszyć ilość plastikowych odpadów o około 285 ton rocznie. Takie proekologiczne kartusze w gamie popularnych klejów z gamy T-REX pojawiły się w Polsce już w 2019 roku, a od 2020 roku na rynku obecne są charakterystyczne wiaderka wyprodukowane w 75% z tworzywa PCR. Materiał ten powstaje z odpadów postkonsumenckich, co przekłada się na znaczne ograniczenie zużycia surowców pierwotnych. Coraz więcej produktów dostępnych jest również w super oszczędnych opakowaniach z folii aluminiowej.

Więcej informacji na temat energooszczędnych i proekologicznych rozwiązań Soudal można znaleźć na stronach – www.soudal.pl oraz www.domszczelny.pl  

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Best Brands PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Konsument

Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.

Edukacja

Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.