Komunikaty PR

Recybond – klej montażowy przyjazny środowisku

2024-07-30  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Best Brands PR
Best Brands PR

Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl

W portfolio firmy Soudal pojawił się nowy produkt, spełniający oczekiwania najbardziej wymagających konsumentów szukających proekologicznych rozwiązań. Recybond czyli nowy klej montażowy przeznaczony do klejenia lekkich elementów dekoracyjnych ze styropianu, drewna itp. do powierzchni chłonnych jest kwintesencją odpowiedzialnej społecznie strategii firmy. Wykonany on został aż w 82% z surowców pochodzących z recyklingu, w tym 35%  z biokomponentów na bazie akrylu nie zawierającego rozpuszczalników. Innowacyjna i proekologiczna formuła kleju została nagrodzona statuetką Top Builder 2024.

Koncepcja nowego kleju montażowego Recybond została opracowana w najdrobniejszych szczegółach z troską o środowisko naturalne. Przy produkcji każdej pojedynczej sztuki Recybond ograniczona zostaje emisja CO2 aż o 81,4 g w porównaniu z tradycyjnymi rozwiązaniami, a wody aż o 900 ml w porównaniu ze „standardowym” klejem wodnym. Produkt pakowany jest w kartusze pochodzące w 80% z recyklingu, a opakowanie zbiorcze aż w 100% wytwarzane jest z surowców z odzysku. Nowy „zielony” klej Soudal przeznaczony jest do montażu lekkich elementów dekoracyjnych ze styropianu, drewna itp. do powierzchni chłonnych (np. betonu, tynku, płyt kartonowo – gipsowych), do zastosowania wewnętrznego. Klej charakteryzuje się odpornością termiczną w zakresie od -20°C do +70°C. Nie zawiera izocyjanianów, silikonów, a także nie emituje lotnych związków organicznych.   

Kleje „z zielonej linii” Soudal otrzymały w lipcu 2021 r. nagrodę  World Alliance for Efficient Solution przyznawaną przez Fundację Solar Impulse. Oznacza to, że zespół niezależnych ekspertów uznał kleje z zielonej linii Soudal za komercyjne produkty, przyczyniające się do ochrony środowiska.

„Zielona” strategia Soudal

Strategia rozwoju firmy Soudal opiera się na konsekwentnym rozszerzaniu oferty o produkty o minimalnym śladzie węglowym, między innymi dzięki stosowaniu na coraz większą skalę czystej energii odnawialnej. Już dziś w największych zakładach koncernu zlokalizowanych w Turnhout w Belgii energia słoneczna zapewnia zaspokojenie 100% potrzeb linii produkcyjnych, a nowe inwestycje z wykorzystaniem również energii wiatrowej i geotermalnej przewidziane są we wszystkich zakładach produkcyjnych. Soudal promuje restrykcyjne ograniczenie zużycia i odzysku wody użytkowej oraz emisji CO2, zarówno we własnych procesach produkcyjnych, jak i u swoich dostawców. Najlepszym przykładem może być tu linia opakowań aerozolowych Bluemint steel. Portfolio Soudal systematycznie poszerzane jest o produkty charakteryzujące się minimalną emisją substancji lotnych, co potwierdzają odpowiednie certyfikaty, takie jak EC1 Plus. Dbałość Soudal o stan środowiska naturalnego wyraża się również w produkcji ekologicznych opakowań. Firma chce nie tylko ograniczyć zużycie surowców, ale także ilość generowanych odpadów. Kleje i masy uszczelniające pakowane obecnie  w cienkościenne kartusze pozwalają zmniejszyć ilość plastikowych odpadów o około 285 ton rocznie. Takie proekologiczne kartusze w gamie popularnych klejów z gamy T-REX pojawiły się w Polsce już w 2019 roku, a od 2020 roku na rynku obecne są charakterystyczne wiaderka wyprodukowane w 75% z tworzywa PCR. Materiał ten powstaje z odpadów postkonsumenckich, co przekłada się na znaczne ograniczenie zużycia surowców pierwotnych. Coraz więcej produktów dostępnych jest również w super oszczędnych opakowaniach z folii aluminiowej.

Więcej informacji na temat energooszczędnych i proekologicznych rozwiązań Soudal można znaleźć na stronach – www.soudal.pl oraz www.domszczelny.pl  

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Best Brands PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Dom Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących
2025-06-17 | 10:30

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

Własna szklarnia to marzenie wielu ogrodników, gdyż dzięki niej można cieszyć się świeżymi, naturalnymi warzywami i ziołami. Chcąc stać się jej posiadaczem, powinniśmy
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.