Rejestracja Dawców Szpiku DKMS w Galerii Krakowskiej
PR Inspiration
Plac Wolnica 13/14
31-060 Kraków
agnieszka.kurczych|prinspiration.pl| |agnieszka.kurczych|prinspiration.pl
507 108 984
www.prinspiration.pl
Pomaganie nic nie kosztuje, a może zdziałać wiele. Co godzinę jedna osoba w Polsce dowiaduje się, że ma białaczkę. Dla większości chorych przeszczep szpiku lub komórek macierzystych to jedyna szansa na dalsze życie. 29 lutego w Galerii Krakowskiej odbędzie się akcja rejestracji potencjalnych Dawców szpiku w bazie Fundacji DKMS. Celem akcji będzie znalezienie Dawcy dla małej Madzi i innych potrzebujących pacjentów.
Kto może zostać Dawcą?
Zarejestrować może się każdy zdrowy człowiek pomiędzy 18 a 55 rokiem życia, ważący minimum 50 kg (bez dużej nadwagi). Zajmuje to tylko chwilę: polega na przeprowadzeniu wstępnego wywiadu medycznego, wypełnieniu formularza z danymi osobowymi oraz pobraniu wymazu z błony śluzowej z wewnętrznej strony policzka. Na podstawie pobranej próbki zostaną określone cechy zgodności antygenowej, a jeśli okaże się, że kod genetyczny Dawcy zgadza się z kodem genetycznym chorego, wtedy dochodzi do możliwości dokonania przeszczepu. Wszyscy, którzy chcą się zarejestrować, powinni mieć ze sobą dokument tożsamości z numerem PESEL.
Takie akcje mają ogromne społeczne znaczenie, gdyż uświadamiają, jak wiele osób wśród nas potrzebuje przeszczepu szpiku. Możemy zwiększyć ich szansę na wyleczenie rejestrując się w bazie potencjalnych Dawców, do czego gorąco zachęcam – mówi Jarosław Szymczak dyrektor Galerii Krakowskiej. Rejestracja odbędzie się 29 lutego w Galerii Krakowskiej na poziomie -1 w Hali Europejskiej.
Akcja ma na celu znalezienie dawcy szpiku dla potrzebujących pacjentów, między innymi dla małej Madzi Małyniuk. Dziewczynka ma 6 lat i jest uczennicą pierwszej klasy szkoły podstawowej. Już raz wygrała walkę z ostrą białaczką limfoblastyczną, jednak po dwóch latach choroba powróciła. Dotychczas w Krakowie odbyło się 412 akcji, podczas których zarejestrowało się ponad 41 tysięcy potencjalnych Dawców. Wśród nich są już 264 osoby, które oddały cząstkę siebie, aby podarować szansę na życie potrzebującym.
Akcja rejestracji potencjalnych Dawców szpiku lub komórek macierzystych odbędzie się 29 lutego w godzinach 9:00-22:00 w Galerii Krakowskiej. Rejestracja nic nie kosztuje, a pomóc może każdy. Jeden gest może uratować ludzkie życie.

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.