Komunikaty PR

Rozmowy o wodzie i architekturze - spotkanie w ramach 24. edycji konkursu KOŁO

2022-03-24  |  14:40
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Światowy Dzień Wody, obchodzony 22 marca, stał się pretekstem do spotkania i dyskusji, która zatoczyła szersze kręgi, niż tylko zrównoważone gospodarowanie zasobami wodnymi. Organizator wydarzenia, firma Geberit, zaprosiła do wymiany poglądów znamienitych prelegentów, a gośćmi spotkania byli przedstawiciele środowisk architektonicznych oraz mediów branżowych. Wydarzenie odbyło się w Oranżerii Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie w ramach 24. edycji konkursu Projekt Łazienki 2022. Stąd też wiodący wątek, zarówno części oficjalnej jak i dyskusji kuluarowych, przeplatał się z tematem konkursowym - projektem pałacowej toalety, która zgodnie z zamysłem organizatorów konkursu miałaby powstać w bezpośrednim sąsiedztwie Oranżerii.

Szeroko pojęty temat wody, ściśle powiązany z przedmiotem konkursu, przyciągnął 22 marca do Wilanowa wyjątkowe grono uczestników wydarzenia. Pretekstem do spotkania i rozmowy był Światowy Dzień Wody - żywiołu, który w kontekście łazienek odgrywa kluczową rolę. W obliczu kryzysu klimatycznego i humanitarnego, Dzień Wody okazał się również właściwym momentem na poszerzenie i pogłębienie refleksji.

,,Stawiamy wodę w centrum naszych zainteresowań. Jako Geberit jesteśmy zawodnikiem zdecydowanie długodystansowym - raczej maratończykiem niż sprinterem, to możemy z pełnym przekonaniem stwierdzić, że programy, w które się angażujemy, mające na celu wspieranie ochrony zasobów wodnych, są programami długofalowymi. Równocześnie jesteśmy w nie zaangażowani wszyscy - zarówno pracownicy, jak i klienci w łańcuchu dystrybucji. To właśnie staramy się krzewić i kultywować, a konkurs KOŁO jest jedną z najważniejszych naszych inicjatyw, w których pojawia się element wody i jednocześnie jedną z najdłużej trwających w historii firmy Geberit.” – powiedział Krzysztof Brzeziński, Dyrektor marketingu Geberit.

O wodzie i architekturze

W gronie zaproszonych ekspertów znaleźli się: dr Paweł Jaskanis - Dyrektor Muzeum Pałacu Jana III w Wilanowie, dr Maciej Żołnierczuk - specjalista ds. ochrony krajobrazu Muzeum Pałacu Jana III w Wilanowie, Krzysztof Brzeziński - dyrektor marketingu firmy Geberit, arch. Agnieszka Kalinowska-Sołtys - członkini zarządu i partner w APA Wojciechowski Architekci, wiceprezeska SARP do spraw środowiska i ochrony klimatu oraz arch. Marta Sękulska-Wrońska - partner w pracowni WXCA, prezeska Oddziału Warszawskiego SARP i sędzina SARP. Spotkanie poprowadziła Katarzyna Jaroszyńska, prowadząca program ,,Nieoczywiste miejsca” w HGTV Polska oraz cykl ,,Odpicowane mieszkanie” w Dzień dobry TVN.

Jako pierwszy z ekspertów wypowiedział się dr Maciej Żołnierczuk, który przedstawił strategiczne zagadnienia hydrologiczne Wilanowa. Następnie rozpoczął się panel dyskusyjny z udziałem wszystkich zaproszonych ekspertów. Wiele spośród wypowiedzi dotyczyło również oczekiwań wobec prac, które będą zgłaszane do tegorocznej edycji konkursu KOŁO.

,,Jako juror i inwestor nie chciałbym ograniczać kreacji uczestników, więc powiem tylko tyle: stwórzmy coś niesłychanie oryginalnego i nowoczesnego. Nie tylko w formie, ale także w funkcjach, przesłaniu, może także w oddziaływaniu edukacyjnym, działaniu na wyobraźnię. Każda kreacja jest symboliczna, ponieważ ma za zadanie nieść jakieś przesłanie, ideę - niezależnie od tego, czy powstanie w kształcie minimalistycznym, czy też bardzo rozgadanym, jeśli mowa o skojarzeniach, formach architektonicznych i materiałach, a także o grze światłem, relacji z przyrodą, a nawet ze zwierzętami. Kreacja nie zna granic.” - podsumował swoje wystąpienie Paweł Jaskanis, Dyrektor Muzeum Pałacu Jana III w Wilanowie.

Nie zabrakło także pytań ze strony publiczności, na które prelegenci udzielili wyczerpujących odpowiedzi. Pośród zaproszonych gości znaleźli się studenci architektury oraz przedstawiciele mediów związanych z architekturą i designem, architekci, jurorzy 24. edycji konkursu KOŁO, a także Ambasadorzy marki Geberit.

Smaki XVII wieku

Po zakończeniu części oficjalnej na prelegentów i słuchaczy czekał wykwintny poczęstunek w postaci potraw i smaków z repertuaru kuchni XVII - wiecznej, przygotowany w słynnej Villa Intrata, która jest ośrodkiem edukacji kulinarnej należącym do Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie. Źródłem historycznym, na którym szef kuchni Norbert Sokołowski oparł menu, jest pierwsza polska książka kulinarna autorstwa Stanisława Czernieckiego wydana drukiem 1682 roku, pt. „Compendium ferculorum".

W pałacowym otoczeniu

Wokół wody oscylowała również dalsza, plenerowa cześć spotkania. Dodatkową atrakcją oczekującą na gości był bowiem spacer, który odbył się w malowniczym otoczeniu Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie. Oprowadzający gości dr Maciej Żołnierczuk zaprezentował grupie zainteresowanych lokalizację przyszłego pawilonu. Podczas edukacyjnej przechadzki przywołał wszystkie zagadnienia, jak również wskazał miejsca, o których mówił w swoim wystąpieniu otwierającym konferencję. Uczestnicy spaceru mieli możliwość zajrzenia do znajdującego się pod pałacowym tarasem grotarium z czasów króla Jana III, a także przyjrzenia się kaskadzie Potoku Służewieckiego oraz zabytkowym zabudowaniom gospodarczym na jego przeciwległym brzegu.

Jeśli ktoś nie mógł uczestniczyć w spotkaniu, serdecznie zapraszamy do obejrzenia relacji.

Nagranie ze spotkania dostępne jest na stronie: https://youtu.be/kEYncg30wMM

Patronat medialny:

Elle Decoration, Label Magazine, Rzeczpospolita, Magazyn Sukces, Radio KAMPUS, Architektura & Biznes, WhiteMAD, Dobre Wnętrze, Architektura Murator, Czas na Wnętrze, Weranda, RZUT, Sztuka Architektury, Sztuka Wnętrza, Bryła.pl, MAGAZIF, Urzadzamy.pl, Design/Biznes, Architecture Snob

Zdjęcia ze spotkania: Iwona Dziuk

Partner spotkania: BoConcept

Więcej informacji na www.kolo.com.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Wszystkie kolory jesieni Biuro prasowe
2024-10-07 | 12:00

Wszystkie kolory jesieni

Jesień mieni się kolorami. Liście drzew malowniczo zmieniają barwy, przechodząc z zieleni w żółte i pomarańczowe tonacje, czerwienie czy wreszcie brązy i ścielą się pod nogami
Dom Smaki jesieni w kuchni. Wypróbuj Suszone pomidory z pestkami dyni w oleju z zioł
2024-10-07 | 11:00

Smaki jesieni w kuchni. Wypróbuj Suszone pomidory z pestkami dyni w oleju z zioł

Jesienią, gdy za oknem robi się chłodniej, warto sięgnąć po produkty, które pozwolą przygotować pyszne, rozgrzewające dania. Suszone pomidory z pestkami dyni w oleju z ziołami to
Dom Kamień naturalny w architekturze wczesnej jesieni. Poznaj najnowsze inspiracje
2024-10-07 | 10:00

Kamień naturalny w architekturze wczesnej jesieni. Poznaj najnowsze inspiracje

Jesień to czas, gdy natura maluje krajobrazy w ciepłe, złociste barwy, a dni stają się chłodniejsze, zachęcając do spędzania czasu w przytulnych wnętrzach. To idealny moment, aby

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Moda

Monika Miller: Moja szafa jest dosyć mała. Lepiej jest mieć mniej rzeczy świetnej jakości, niż kupować kilogramy ubrań i za pół roku je wyrzucać

Aktorka jest zwolenniczką recyklingu, dawania garderobie drugiego życia i korzystania z opakowań biodegradowalnych. Jak zauważa, kupując sobie często nowe ubrania i dodatki, czy to dla przyjemności, czy też podążając za trendami, zapominamy, że proces produkcji odzieży pochłania duże ilości wody i prądu, a transport jej do sklepów generuje ślad węglowy. Monika Miller przekonuje, że nie chce się przyczyniać do obciążania środowiska, dlatego kupuje z głową. Ma więc w szafie niewiele rzeczy, ale są one dobrej jakości i służą przez długi czas.

Edukacja

Nowotwór wykryty na wczesnym etapie może być całkowicie wyleczalny. Tylko co trzeci Polak wykonuje jednak regularne badania profilaktyczne

Polacy najbardziej boją się chorób nowotworowych, ale nie doceniają roli profilaktyki, która ma największe znaczenie dla skutecznego leczenia raka – wynika z badania „Polki i Polacy a choroby i zdrowie”. Dane Ministerstwa Zdrowia i Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego,, wskazują, że problem niskiego uczestnictwa w badaniach przesiewowych związany jest raczej z przekonaniami oraz poziomem wiedzy na ich temat, a nie wydolnością systemu czy brakiem dostępu do badań. Zmianie tej sytuacji ma służyć kampania „Nie gadaj, tylko się zbadaj” uruchomiona przez PZU. Eksperci chcą zachęcać nie tylko do regularnych badań, ale też zmiany stylu życia na zdrowszy.