Rozwój Klubów Różowego Patrolu – coraz więcej Polek zyskuje szansę na wczesne wy
Różowy Patrol powered by Gliss to wspólny projekt Fundacji OnkoCafe-Razem Lepiej i firmy Henkel, promujący profilaktykę raka piersi wśród kobiet. Ten najczęściej występujący u kobiet nowotwór w większości przypadków wykrywany jest zbyt późno. Według ekspertów rokowania byłyby dla pacjentek korzystniejsze, gdyby regularnie poddawały się samobadaniu i korzystały z mammografii czy USG piersi. Do tego zachęcają działania Różowego Patrolu zapoczątkowane w 2023 roku. Projekt jest obecny już we wszystkich województwach - poprzez 63 Kluby Różowego Patrolu działające na ich terenie. W tegorocznej edycji, dzięki wsparciu marki Gliss, powstało 18 nowych Klubów i dołączyło do nich aż 178 certyfikowanych Ambasadorek, które wspierają inne kobiety i zachęcają je do regularnych kontroli.
W Polsce codziennie blisko 70 Polek dowiaduje się, że ma raka piersi. Mimo to wciąż zbyt mało kobiet regularnie się bada.
W przypadku raka piersi szybkie wykrycie może oznaczać całkowite wyleczenie
W krajach, gdzie standardy leczenia onkologicznego są najwyższe, aż 90% pacjentów przeżywa co najmniej 5 lat po diagnozie. W przypadku raka piersi kluczowym elementem skutecznego leczenia jest jak najwcześniejsze zgłoszenie się pacjentki do lekarza.
Dotychczasowe efekty
Na mapie Polski od kilku miesięcy pojawiają się kolejne Kluby Różowego Patrolu, by docierać ze swoją misją do kobiet. W sumie jest ich obecnie 63. Współpraca z marką Gliss pozwoliła na zwiększenie zakresu działań tej inicjatywy. W społeczną akcję szerzenia świadomości na temat profilaktyki raka piersi zaangażowała się również Małgorzata Rozenek-Majdan, która wraz z Aleksandrą Gawlas-Wilińską, dyrektorką marketingu z firmy Henkel, została certyfikowaną Ambasadorką projektu.

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.