Rusza II edycja kampanii „Jedz Owoce i Warzywa – w nich największa moc się skryw
Połowa sukcesu znajduje się na talerzu!
Zgromadzenie Ogólne ONZ ogłosiło rok 2021 Międzynarodowym Rokiem Owoców i Warzyw, co jest szczególną okazją do wzmocnienia świadomości na temat znaczenia owoców i warzyw w żywieniu najmłodszych, jak i tych starszych. Surowe, pieczone czy gotowane? Najważniejsze jest to, by stanowiły podstawę naszego jadłospisu, a sztandarowe 5 porcji owoców i warzyw każdego dnia to absolutne minimum dla każdego z nas. Jak jednak przekonać najmłodszych do ich spożywania? Jak prawidłowo wprowadzać je do diety? Na te i wiele innych pytań odpowiedzą eksperci w trakcie II edycji kampanii „Jedz owoce i warzywa – w nich największa moc się skrywa”.
Jednym z głównych założeń Międzynarodowego Roku Owoców i Warzyw jest podnoszenie świadomości na temat tego, jak przyczyniają się one do lepszego odżywiania, a co za tym idzie także poprawy zdrowia. Cel ten realizuje II edycja kampanii „Jedz owoce i warzywa – w nich największa moc się skrywa!” organizowana przez Federację Branżowych Związków Producentów Rolnych. Założeniem akcji jest popularyzowanie spożycia rodzimych owoców i warzyw wśród Polaków – szczególnie dzieci i młodzieży wczesnoszkolnej. Organizatorzy wraz z ekspertami poprzez swoje działania będą przypominać rodzicom i nauczycielom o prawidłowych nawykach żywieniowych i „supermocach” polskich jarzyn.
Połowa sukcesu na talerzu
Z roku na rok rośnie świadomość społeczeństwa na temat zalecanej ilości warzyw i owoców w codziennej diecie. Jednak z sondażu zrealizowanego w ramach I edycji kampanii wynika, że tylko połowa rodziców potrafi trafnie określić ich zalecaną dzienną dawkę (minimum 5 porcji, czyli 400g), a zaledwie co czwarta rodzina z dziećmi konsumuje ich odpowiednią porcję każdego dnia. Wyniki badania pokazują, że choć wiedza rodziców na temat zdrowego odżywiania jest wystarczająca, to nie przekłada się na właściwe nawyki żywieniowe. Dlatego tak istotne jest jej ciągłe utrwalanie i przypominanie opiekunom o bogactwie składników odżywczych i witamin zawartych w warzywach i owocach. Odpowiednia ilość posiłków z kolorowymi „supermocami” jest kluczem do utrzymania dobrego zdrowia i samopoczucia. Ponadto pozytywnie wpływa na kondycję psychiczną, rozwój psychospołeczny oraz wyniki w nauce dzieci i młodzieży.
- Badania pokazują, że wciąż jemy za mało owoców i warzyw. Z sondażu przeprowadzonego na potrzeby I edycji naszej kampanii wynika, że prawie połowa rodziców uważa, że ich dziecko spożywa za mało porcji tych produktów w ciągu dnia. Powody tego mogą być różne – od braku wiedzy opiekuna w tym zakresie po niechęć najmłodszych do zdrowych składników. W trakcie II już odsłony naszej kampanii chcemy pokazać jak zachęcić maluchy i młodzież do jedzenia polskich owoców i warzyw, jak kreatywnie je wykorzystać w kuchni, a przede wszystkim wzmocnić świadomość społeczeństwa o tym dlaczego jest to tak istotne dla prawidłowego rozwoju organizmu na każdym jego etapie. Wraz z zaproszonymi do kampanii ekspertami z zakresu dietetyki pomożemy rodzicom i nauczycielom przekonać najmłodszych do sięgania po „supermoce” przy każdej możliwej okazji - mówi Agnieszka Falba-Gałkowska, Dyrektor Biura Federacji Branżowych Związków Producentów Rolnych, organizatora kampanii.
Ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna „Jedz owoce i warzywa – w nich największa moc się skrywa!”, której organizatorem jest Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych, sfinansowana jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Więcej informacji o kampanii znajduje się na stronie internetowej oraz na profilu na Facebooku:
https://jedzowoceiwarzywa.pl/
https://www.facebook.com/jedzowoceiwarzywa/

Droga Basi Gołubowskiej do diagnozy ALS i nadziei na życie

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.