Rusza jubileuszowy konkurs Pozytywnie Otwarci
Alfa Communications
ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
Warszawa, 1 kwietnia 2020 r.: Rozpoczynająca się dziś 10, jubileuszowa edycja konkursu Pozytywnie Otwarci to okazja dla NGO, samorządów oraz placówek ochrony zdrowia na zgłaszanie projektów dotyczących HIV/AIDS. Ekspercka Kapituła wybierze najlepsze pomysły na edukację i profilaktykę w tym obszarze, a twórcy zwycięskich projektów otrzymają finansowanie na ich realizację. Fundatorem grantów wynoszących do 20 tys. złotych jest firma Gilead Sciences Poland, która od pierwszej edycji konkursu przeznaczyła na ten cel łącznie około dwóch milionów złotych.
W tym roku Kapituła zaprasza do przesyłania projektów dotyczących następujących zagadnień:
- Edukacja w obszarze profilaktyki i testowania w kierunku HIV prowadzona na Facebooku, Instagramie, YouTube i/lub Twitterze.
- Działania wykorzystujące niestandardowe narzędzia komunikacyjne prowadzone w przestrzeni miejskiej lub podczas imprez masowych w celu zwrócenia uwagi Polaków na zagrożenie HIV.
- Prowadzona przez lekarzy chorób zakaźnych edukacja osób żyjących z HIV jako element podnoszenia poziomu ich wiedzy o możliwościach długiego i bezpiecznego życia z wirusem.
- Działania mające na celu zwiększenie liczby kobiet i ich partnerów testujących się w Polsce w kierunku HIV w trakcie całego życia, a nie jedynie podczas ciąży.
Biuro Organizacyjne konkursu przyjmuje zgłoszenia do 26 czerwca. W tym roku – wyjątkowo – prosimy o przesyłanie ich mailem w formie skanów na adres poczty elektronicznej biuro@pozytywnieotwarci.pl. Wszelkie szczegóły wraz z regulaminem i formularzem zgłoszeniowym dostępne są na stronie internetowej Pozytywnie Otwarci.
„NIZP-PZH nieprzerwanie odnotowuje kolejne nowe zakażenia HIV. Tylko w okresie styczeń-wrzesień 2019 było ich 1091 w porównaniu do 1275 w całym roku 2018. Pamiętajmy, że HIV stanowi wciąż śmiertelne zagrożenie i tylko dzięki zastosowaniu właściwego leczenia można z nim żyć i traktować jak chorobę przewlekłą. Żeby się jednak leczyć trzeba o swoim zakażeniu wiedzieć. Edukacja dotycząca profilaktyki zakażeń HIV i ich potencjalnych konsekwencji jest kluczem do skutecznej walki z wirusem. Już od dekady staramy się wspierać najlepsze projekty edukacyjne w tym obszarze. Od początku istnienia konkursu Pozytywnie Otwarci nagrodziliśmy blisko sto projektów i sadzę, że wiele jeszcze przed nami. Jestem jednak przekonany, że wspólnie możemy pokonać HIV” – powiedział Paweł Mierzejewski z Gilead Sciences, koordynator programu Pozytywnie Otwarci.

Wpływ stosowania pestycydów na zdrowie ludzi i środowisko

Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej

Zrób sercu przysługę tego lata
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.