Komunikaty PR

Rusza kolejna edycja Orbit® „Dziel się Uśmiechem"

2024-09-13  |  15:30
Biuro prasowe

Wrzesień to nie tylko czas powrotów z wakacji, spotkań z dawno niewidzianymi kolegami i nauczycielami. Wraz z początkiem nowego roku szkolnego tradycyjnie rusza też kolejna, tym razem już 12. odsłona programu edukacyjnego „Dziel się Uśmiechem”. W ramach wyjątkowych zajęć nawet 150 tysięcy uczniów z całej Polski ma szansę dowiedzieć się jak prawidłowo dbać o zęby i zapobiegać próchnicy. Program niezmiennie organizowany jest przez Mars Polska i Polski Czerwony Krzyż oraz wspierany merytorycznie przez Polskie Towarzystwo Stomatologiczne oraz Polskie Towarzystwo Stomatologii Dziecięcej. Ambasadorką inicjatywy od lat jest aktorka i działaczka społeczna Magdalena Różczka.  

Ogólnopolski edukacyjny program „Dziel się Uśmiechem” został zainicjowany w 2013 roku jako odpowiedź na utrzymujący się w naszym kraju wysoki odsetek próchnicy wśród dzieci. Niestety problem jest dalej aktualny, a choroba ta niesie ze sobą liczne negatywne konsekwencje i może zwiększać ryzyko wystąpienia innych dolegliwości.

Według szacunków Ministerstwa Zdrowia prawie 82% sześciolatków zmaga się z problemem próchnicy[1], a według raportu WHO Global Oral Health aż 46% przypadków próchnicy u dzieci poniżej 9. roku życia pozostaje nieleczonych[2].

Jako producent bezcukrowych gum do żucia z niesłabnącym entuzjazmem współorganizujemy ogólnopolską inicjatywę edukacyjną Dziel się Uśmiechem”, która uczy jak w prosty sposób zapobiegać próchnicy.  Dzięki wyjątkowym lekcjom kolejne 150 tysięcy uczniów pozna zasady skutecznej profilaktyki. Edukacja od najmłodszych lat w tym zakresie jest kluczowa, a przekazywanie wiedzy w sposób ciekawy i angażujący pomaga dzieciom utrwalić zdrowe nawyki na całe życiemówi Monika Piekarska, Kierowniczka ds. Korporacyjnych, Mars Polska.

Znaczenie wprowadzania dobrych nawyków higieny jamy ustnej w rodzinie podkreśla również Magdalena Różczka, aktorka i działaczka społeczna, która po raz kolejny została ambasadorką programu.

Specjaliści zaznaczają, że stan zdrowia zębów ma bezpośredni wpływ na ogólną kondycję organizmu. Dlatego tak ważne jest, aby edukować i zwiększać świadomość na temat prawidłowej higieny jamy ustnej. Próchnica stanowi problem wśród dzieci w całej Unii Europejskiej, jednak polskie statystyki w porównaniu ze średnią innych krajów członkowskich są mniej korzystne. Szczególnie jako mama cieszę się, że po raz kolejny mogę wspierać program Orbit® „Dziel się Uśmiechem”. Zachęcam rodziców do wprowadzania dobrych nawyków higienicznych. Pamiętajmy, że to my jesteśmy pierwszym wzorem dla naszych dziecidodaje Magdalena Różczka.

Poznaj 4 kroki dla zdrowych i czystych zębów:

1. Szczotkuj – Myj dokładnie zęby pastą z fluorem przynajmniej 2 razy dziennie.

2. Czyść – Stosuj dodatkowe środki higieny jamy ustnej, aby oczyścić przestrzenie międzyzębowe.

3. Żuj – Żuj bezcukrową gumę po jedzeniu i piciu przez 10 minut, gdy nie masz możliwości umycia zębów. 

4. Kontroluj – Regularnie, raz na pół roku, odwiedzaj stomatologa.

Więcej informacji dostępnych jest na stronie programu: https://www.mojorbit.pl/program-dziel-sie-usmiechem

 


[1] Źródło: Monitorowanie stanu zdrowia jamy ustnej populacji polskiej i jego uwarunkowań w latach 2016-2020. Ocena stanu zdrowia jamy ustnej i jego uwarunkowań w populacji polskiej w wieku 6, i 10 oraz 15 lat w 2018 roku, red. Dorota Olczak-Kowalczyk. Oficyna Wydawnicza Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, Warszawa 2019.

[2] WHO Global Oral Health Report, 2022 r.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Unsplash
2025-07-30 | 12:00

Wpływ stosowania pestycydów na zdrowie ludzi i środowisko

W raporcie ‘Równi i równiejsi? Czas na środki lustrzane w handlu produktami rolnymi’  napisano o szkodliwym wpływie pestycydów na gatunki
Zdrowie Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej
2025-07-23 | 12:25

Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej

Sześć organizacji kobiecych wystąpiło ze wspólnym apelem do Ministerstwa Zdrowia, wzywając do pilnych działań na rzecz zapewnienia kobietom w Polsce swobodnego
Zdrowie Zrób sercu przysługę tego lata
2025-07-17 | 14:00

Zrób sercu przysługę tego lata

Wolny czas, plaża, grill, rower – lato to czas odpoczynku i przyjemności. To również świetny czas, by nadrobić zaległości zdrowotne, szczególnie te związane

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.