RUSZA NOWA STRONA DLA PACJENTÓW CHORYCH NA CUKRZYCĘ
Komunikat prasowy
RUSZA NOWA STRONA DLA PACJENTÓW CHORYCH NA CUKRZYCĘ
Blisko 3 miliony Polaków chorują na cukrzycę[1]. Z myślą o nich i ich najbliższych powstała strona www.poznajcukrzyce.pl.
Warszawa, 27.02.2020 – www.poznajcukrzyce.pl to serwis wiedzy i praktycznych informacji dla osób chorych na cukrzycę i ich rodzin. Wszystkie materiały zostały zweryfikowane medycznie i są zgodne z najnowszymi zaleceniami. Treści podzielono według typów choroby - cukrzycy typu 1, typu 2 oraz cukrzycy ciążowej. Serwis przygotowała firma Ascensia Diabetes Care (od lat wspierająca pacjentów) we współpracy z ekspertami z poszczególnych dziedzin, takich jak diabetologia, psychologia, żywienie.
- Z naszych danych wynika, że każdy miesiąc przynosi 300 000 zapytań dotyczących cukrzycy w internetowych wyszukiwarkach. Internet to często pierwsze źródło aby dowiedzieć się czegoś więcej na temat choroby swojej lub członka rodziny – mówi Michał Piersicki odpowiedzialny za digital marketing w Ascensia Diabetes Care – Strona www.poznajcukrzyce.pl powstała w odpowiedzi na potrzebę szerokiego dostępu do rzetelnej wiedzy, która byłaby wsparciem dla pacjentów.
Trzy typy cukrzycy – trzy sekcje serwisu
Co unikatowe dla strony www.poznajcukrzyce.pl, różnicuje ona treści pod kątem danego typu cukrzycy. Zarówno pacjenci z cukrzycą typu 1, jak i osoby z cukrzycą typu 2, wreszcie – kobiety z cukrzycą ciążową znajdą tu informacje dostosowane do swoich indywidualnych potrzeb.
- Potrzeby pacjentów są odmienne w takich obszarach, jak samokontrola glikemii, zalecenia żywieniowe czy wysiłek fizyczny. Każdy odwiedzający otrzymuje porady „skrojone na miarę”. To szczególnie ważne w przypadku świeżo zdiagnozowanych pacjentów, których wiedza o cukrzycy jest jeszcze mała: to kluczowe, by nie korzystali z przypadkowo odnalezionych treści, które nie są zweryfikowane medycznie - zauważa Teresa Benbenek-Klupa, odpowiedzialna za komunikację medyczną w Ascensia Diabetes Care – W serwisie www.poznajcukrzyce.pl wszystkie informacje są odpowiednio uporządkowane i również pacjenci z dłuższym stażem będą mogli dowiedzieć się czegoś interesującego.
Praktyczne porady, przepisy, historie pacjentów
Poszczególne podstrony zawierają praktyczne porady, zalecenia żywieniowe, gotowe przepisy, historie z życia wzięte, informacje dotyczące wysiłku fizycznego oraz samokontroli glikemii. Całość jest bogato ilustrowana, dostępne są również filmy, dzięki którym pacjent dowie się jak prawidłowo oznaczać glikemię lub pozna historie innych osób zmagających się z chorobą.
Pacjenci znajdą odpowiedzi na nurtujące ich pytania - m.in. kiedy mierzyć cukier, dlaczego liczymy wymienniki węglowodanowe, co jest ważne podczas wysiłku fizycznego, jak przygotować się do wizyty u diabetologa, na co zwrócić uwagę robiąc zakupy.
Z serwisu można korzystać na telefonach komórkowych i tabletach; będzie on na bieżąco aktualizowany.
Informacje o firmie Ascensia Diabetes Care
Ascensia Diabetes Care to globalna firma, której zadaniem jest dostarczanie produktów i rozwiązań, ułatwiających pacjentom chorym na cukrzycę codzienne funkcjonowanie i cieszenie się pełnią życia. Wprowadzając innowacje oparte na rzetelnej wiedzy na temat cukrzycy, opracowujemy wysokiej jakości rozwiązania i narzędzia, które poprawiają komfort życia pacjentów.
W ramach znanej na świecie marki systemów monitorowania stężenia glukozy we krwi CONTOUR®, nasze produkty łączą zaawansowaną technologię z przyjazną dla użytkownika funkcjonalnością. Nieustannie prowadzimy badania naukowe, prace nad innowacyjnością i dalszym rozwojem produktów i usług. Jako partner cieszący się zaufaniem osób chorych na cukrzycę, ściśle współpracujemy z ekspertami ochrony zdrowia i innymi partnerami by nasze produkty spełniały najwyższe standardy w zakresie dokładności, precyzji i niezawodności. Prowadzimy działalność z zgodnie z dobrą praktyką i uczciwie.
Ascensia Diabetes Care powstała w 2016 r. w wyniku przejęcia Bayer Diabetes Care przez Panasonic Healthcare Holdings Co. Ltd. Produkty Ascensia Diabetes Care dostępne są w ponad 125 państwach. Firma zatrudnia ok. 1 700 pracowników i prowadzi działalność w 31 krajach. Dalsze informacje: https://www.diabetes.ascensia.pl/
Dalsze informacje:
Aleksandra Stasiak, Omega Communication
Tel. +48 22 854 16 21, 602 115 401, email: astasiak@communication.pl
[1] Źródło: Raport „NFZ o zdrowiu: cukrzyca”, listopad 2019 https://zdrowedane.nfz.gov.pl/pluginfile.php/205/mod_resource/content/4/nfz_o_zdrowiu_cukrzyca.pdf

Wpływ stosowania pestycydów na zdrowie ludzi i środowisko

Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej

Zrób sercu przysługę tego lata
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.