Komunikaty PR

Rusza VI edycja programu „Recepta na Sukces” tym razem w zupełnie nowej odsłonie

2020-04-03  |  15:00
Biuro prasowe
Do pobrania RNS ( 0.07 MB )

Komunikacja na linii lekarz-pacjent (farmaceuta-pacjent) jest wyjątkowym rodzajem wymiany słów
i myśli. Może to być trudnym momentem zarówno dla jednej jak i drugiej strony. Dlatego w ramach VI edycji programu „Recepta na sukces” rusza kampania pt.: „Porozmawiajmy otwarcie o…”. Jej celem jest zwiększenie świadomości studentów medycyny i farmacji, a także lekarzy i farmaceutów, w zakresie potrzeb komunikacyjnych kobiet podczas konsultacji ginekologicznej lub farmaceutycznej.

 „Recepta na sukces” to program, który od sześciu lat realizuje firma Gedeon Richter Polska Sp. z o.o., lider w obszarze ochrony zdrowia kobiet. W centrum zainteresowania firmy jest troska o zdrowie kobiet i ich szczególne oczekiwania oraz potrzeby (w tym także komunikacyjne) związane z wizytą u lekarza ginekologa lub w aptece. To sytuacje, w których liczy się właściwy dobór słów: w lekarskim gabinecie lub przy aptecznej ladzie mają miejsce rozmowy, które dotyczą najintymniejszych sfer życia każdej kobiety. W jaki sposób mówić o tym, co wstydliwe? Jak traktować pacjentkę, jako partnera we wspólnym dążeniu do właściwej diagnozy i skutecznych zaleceń? To niektóre z pytań, na które odpowie tegoroczna odsłona kampanii „Recepta na sukces”.

#porozmawiajmyotwarcie

Projekt zakłada, że stworzenie przestrzeni na otwartą rozmowę o intymnych problemach oraz zapewnienie dobrej komunikacji i komfortowej atmosfery w trakcie badania ginekologicznego może wpłynąć na zmianę w zakresie regularnych badań profilaktycznych. Celem kampanii „Porozmawiajmy otwarcie o…” (#porozmawiajmyotwarcie) jest zwrócenie uwagi na to, że podstawą relacji pomiędzy lekarzem a pacjentką (farmaceutą i pacjentką) jest dobra, efektywna komunikacja, oparta na zaufaniu, empatii, wzajemnym słuchaniu i respektowaniu wzajemnych potrzeb. To, jak zostanie odebrany przez pacjentkę lekarz, będzie miało wpływ na decyzję o dalszej współpracy. Efektywna, obustronnie satysfakcjonująca komunikacja, to recepta na sukces w dbaniu o zdrowie kobiety.​

Młodzi lekarze i farmaceuci a oczekiwania

Zachodzą głębokie zmiany w obszarze społecznych oraz systemowych oczekiwań związanych nie tylko
z zawodem lekarza, ale także farmaceuty. Od lekarzy coraz częściej oczekuje się empatii, natomiast na młodych farmaceutów czekają ustawowe obostrzenia w zakresie opieki i usługi farmaceutycznej, między innymi w zakresie udzielania informacji dotyczących działania i stosowania sprzedawanych leków. Zwiększa się zakres odpowiedzialności, jaki został nałożony na lekarzy i farmaceutów, a także katalog społecznych, pacjenckich i klienckich oczekiwań, z jakimi będą musieli sobie radzić. Jedną z grup pacjentów, która stawia przed lekarzami i farmaceutami nowe wyzwania są właśnie kobiety.

Wiadomym jest, że tylko dobra komunikacja pomiędzy pacjentkami a lekarzami i farmaceutami przyniesie obopólne korzyści. Kobieta chętniej skorzysta ponownie z wizyty u tego samego ginekologa lub w tej samej aptece, gdy rodzaj komunikacji będzie odpowiadał jej potrzebom. Będzie czuła się bardziej komfortowo w lekarskim gabinecie lub aptecznej kolejce. W związku z tym w ramach VI edycji „Recepty na sukces” zostanie przeprowadzona ankieta badająca oczekiwania komunikacyjne kobiet. Na podstawie wyników ankiety przygotowane zostaną webinary dla studentów. Celem ich będzie wsparcie studentów ginekologii i farmacji w obszarze kompetencji miękkich, związanych z komunikacją z pacjentką oraz klientką apteki.

#porozmawiajotwarcie z lekarzem online

To nie jedyne działania podejmowane w projekcie. W związku z obecną sytuacją projekt włącza się
w akcję #zostanwdomu, rozpoczynając działanie online. W ramach zaproponowanych działań będzie można skontaktować się z lekarzem ginekologiem oraz lekarzem rodzinnym. Działanie to jest próbą pomocy kobietom w tym trudnym czasie – pokazaniem też, że skuteczne narzędzia komunikacyjne można dopasować do każdej sytuacji – co idealnie wpisuje się w założenia projektu.  

Chcemy być blisko kobiet, dać im możliwość kontaktu z lekarzem, uzyskania rzetelnych informacji na temat zdrowia, jeśli tego potrzebują. Uruchomiliśmy rozmowy online z lekarzem ginekologiem i lekarzem rodzinnym, by dać możliwość rozmowy nie tylko w sprawach zdrowia intymnego, ale także aby kobiety mogły zadbać o ogólny stan zdrowia –  własny i swojej rodziny – tłumaczy Aneta Grzegorzewska, Dyrektor Pionu Korporacyjnego i Relacji Zewnętrznych Gedeon Richter Polska Sp. z o.o.

Aby skorzystać z możliwości kontaktu z lekarzem, wystarczy wejść na profil Facebook projektu „Recepta na sukces”. W utworzonym wydarzeniu znajdują się wszystkie informacje i instrukcja krok po kroku jak skontaktować się z lekarzami.​

Z każdym naszym specjalistą można przeprowadzić rozmowę online. Ginekolog dostępny jest
w poniedziałki i piątki: w godz. 17.00-19.00, a lekarz rodzinny we wtorki w godz. 17.00 – 19.00 i czwartki w godz. 19.00-21.00
– informuje Aneta Grzegorzewska i dodaje - oprócz tego, istnieje możliwość zadania pytania w komentarzu pod wydarzeniem lub wysłania maila na projektową skrzynkę. Na podstawie zadanych pytań lekarze przygotują odpowiedzi, które umieścimy na profilu projektu w formie vlogów.

Kampania została objęta patronatem  Międzynarodowego Stowarzyszenia Studentów Medycyny IFMSA-Poland oraz Polskiego Towarzystwa Studentów Farmacji.​

Dodatkowych informacji udzielają:

Weronika Kot, Specjalista ds. Public Relations, Gedeon Richter Polska, ; Koordynator kampanii „Recepta na sukces”​; tel.: + 48 693 090 911, email: weronika.kot@grodzisk.rgnet.org​

Jędrzej Sudnikowicz, Specjalista ds. Komunikacji, LoveBrands Relations; Biuro organizacyjne kampanii „Recepta na sukces”​; ​

***

Gedeon Richter Plc., z siedzibą w Budapeszcie, jest jedną z największych firm farmaceutycznych
w Europie Środkowo-Wschodniej, coraz prężniej rozwijającą swoją działalność na rynkach Europy Zachodniej, w Chinach i Ameryce Łacińskiej. W 2017 roku firma Richter osiągnęła skonsolidowaną sprzedaż na poziomie 1,4 mld euro (1,6 mld dol.), a jej wartość giełdowa wyceniana była na 4,1 mld euro (4,9 mld dol.). Wachlarz produktów firmy Richter obejmuje wiele ważnych obszarów terapeutycznych, m.in. ginekologię, ośrodkowy układ nerwowy oraz układ sercowo-naczyniowy. Posiadając największe centrum badawczo-rozwojowe w Europie Środkowo-Wschodniej, spółka Richter koncentruje swoje badania nad lekami oryginalnymi w dziedzinie chorób ośrodkowego układu nerwowego. Za sprawą swojego powszechnie uznanego doświadczenia w dziedzinie chemii steroidów firma Richter odgrywa na świecie znaczącą rolę w zakresie zdrowia kobiet. Aktywnie angażuje się również w rozwój produktów biopodobnych.

Więcej informacji: www.gedeonrichter.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra Biuro prasowe
2025-06-05 | 11:05

Szyna CPM – nowoczesne wsparcie w rehabilitacji po przebytej operacji kolana i biodra

Co to jest szyna CPM? Szyna CPM (ang. Continuous Passive Motion – ciągły ruch bierny) to innowacyjne urządzenie medyczne wykorzystywane w rehabilitacji pourazowej
Zdrowie Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE
2025-06-02 | 01:00

Zdrowie zaczyna się od profilaktyki: Samoleczenie fundamentem nowoczesnej polityki zdrowotnej UE

Dzięki decyzjom samodzielnie podejmowanym przez pacjentów rocznie w Europie udaje się uniknąć nawet 120 milionów konsultacji lekarskich. – Samoleczenie
Zdrowie Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?
2025-05-21 | 17:00

Cena zaniedbania – ile naprawdę kosztuje brak skutecznej terapii ran?

Problem owrzodzeń przewlekłych dotyka nawet miliona Polaków – według danych z Porozumienia na rzecz Profesjonalnej Terapii Ran liczba ta wynosi od 760 tys. do 1,1 mln. Choć

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Konsument

Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność

Niemal 64 proc. osób między 65. a 74. rokiem życia ma nadmierną masę ciała. Co piąty senior cierpi z powodu niedożywienia. Szczególną sytuacją jest taka, w której osoba starsza jest otyła, ale jednocześnie niedożywiona jakościowo. U źródeł problemów żywieniowych leżą z jednej strony mechanizmy związane z fizjologią starzenia się oraz różne choroby towarzyszące, a z drugiej – czynniki ekonomiczne i psychologiczne, takie jak samotność czy brak wystarczających środków. Eksperci zwracają uwagę na to, że ważne jest edukowanie i aktywizowanie seniorów, ponieważ zarówno otyłość, jak i niedożywienie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych.

Gwiazdy

Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet

Aktorka nie dziwi się, że wynik wyborów prezydenckich budzi tak ogromne emocje, bo przecież niemal równej połowie głosujących niezwykle trudno pogodzić się z tym, że nie wygrał właśnie ich faworyt. Eksperci zastanawiają się, jak będzie teraz wyglądał polityczny krajobraz, rządzący już podejmują pewne kroki, a Anna Powierza chce wierzyć, że nowy lokator Pałacu Prezydenckiego sprosta wyzwaniu i udowodni, że głos oddany na niego nie został zmarnowany. Na wysokości zadania powinna także stanąć jego żona.