Rusza VI edycja programu „Recepta na Sukces” tym razem w zupełnie nowej odsłonie
Komunikacja na linii lekarz-pacjent (farmaceuta-pacjent) jest wyjątkowym rodzajem wymiany słów
i myśli. Może to być trudnym momentem zarówno dla jednej jak i drugiej strony. Dlatego w ramach VI edycji programu „Recepta na sukces” rusza kampania pt.: „Porozmawiajmy otwarcie o…”. Jej celem jest zwiększenie świadomości studentów medycyny i farmacji, a także lekarzy i farmaceutów, w zakresie potrzeb komunikacyjnych kobiet podczas konsultacji ginekologicznej lub farmaceutycznej.
„Recepta na sukces” to program, który od sześciu lat realizuje firma Gedeon Richter Polska Sp. z o.o., lider w obszarze ochrony zdrowia kobiet. W centrum zainteresowania firmy jest troska o zdrowie kobiet i ich szczególne oczekiwania oraz potrzeby (w tym także komunikacyjne) związane z wizytą u lekarza ginekologa lub w aptece. To sytuacje, w których liczy się właściwy dobór słów: w lekarskim gabinecie lub przy aptecznej ladzie mają miejsce rozmowy, które dotyczą najintymniejszych sfer życia każdej kobiety. W jaki sposób mówić o tym, co wstydliwe? Jak traktować pacjentkę, jako partnera we wspólnym dążeniu do właściwej diagnozy i skutecznych zaleceń? To niektóre z pytań, na które odpowie tegoroczna odsłona kampanii „Recepta na sukces”.
#porozmawiajmyotwarcie
Projekt zakłada, że stworzenie przestrzeni na otwartą rozmowę o intymnych problemach oraz zapewnienie dobrej komunikacji i komfortowej atmosfery w trakcie badania ginekologicznego może wpłynąć na zmianę w zakresie regularnych badań profilaktycznych. Celem kampanii „Porozmawiajmy otwarcie o…” (#porozmawiajmyotwarcie) jest zwrócenie uwagi na to, że podstawą relacji pomiędzy lekarzem a pacjentką (farmaceutą i pacjentką) jest dobra, efektywna komunikacja, oparta na zaufaniu, empatii, wzajemnym słuchaniu i respektowaniu wzajemnych potrzeb. To, jak zostanie odebrany przez pacjentkę lekarz, będzie miało wpływ na decyzję o dalszej współpracy. Efektywna, obustronnie satysfakcjonująca komunikacja, to recepta na sukces w dbaniu o zdrowie kobiety.
Młodzi lekarze i farmaceuci a oczekiwania
Zachodzą głębokie zmiany w obszarze społecznych oraz systemowych oczekiwań związanych nie tylko
z zawodem lekarza, ale także farmaceuty. Od lekarzy coraz częściej oczekuje się empatii, natomiast na młodych farmaceutów czekają ustawowe obostrzenia w zakresie opieki i usługi farmaceutycznej, między innymi w zakresie udzielania informacji dotyczących działania i stosowania sprzedawanych leków. Zwiększa się zakres odpowiedzialności, jaki został nałożony na lekarzy i farmaceutów, a także katalog społecznych, pacjenckich i klienckich oczekiwań, z jakimi będą musieli sobie radzić. Jedną z grup pacjentów, która stawia przed lekarzami i farmaceutami nowe wyzwania są właśnie kobiety.
Wiadomym jest, że tylko dobra komunikacja pomiędzy pacjentkami a lekarzami i farmaceutami przyniesie obopólne korzyści. Kobieta chętniej skorzysta ponownie z wizyty u tego samego ginekologa lub w tej samej aptece, gdy rodzaj komunikacji będzie odpowiadał jej potrzebom. Będzie czuła się bardziej komfortowo w lekarskim gabinecie lub aptecznej kolejce. W związku z tym w ramach VI edycji „Recepty na sukces” zostanie przeprowadzona ankieta badająca oczekiwania komunikacyjne kobiet. Na podstawie wyników ankiety przygotowane zostaną webinary dla studentów. Celem ich będzie wsparcie studentów ginekologii i farmacji w obszarze kompetencji miękkich, związanych z komunikacją z pacjentką oraz klientką apteki.
#porozmawiajotwarcie z lekarzem online
To nie jedyne działania podejmowane w projekcie. W związku z obecną sytuacją projekt włącza się
w akcję #zostanwdomu, rozpoczynając działanie online. W ramach zaproponowanych działań będzie można skontaktować się z lekarzem ginekologiem oraz lekarzem rodzinnym. Działanie to jest próbą pomocy kobietom w tym trudnym czasie – pokazaniem też, że skuteczne narzędzia komunikacyjne można dopasować do każdej sytuacji – co idealnie wpisuje się w założenia projektu.
Chcemy być blisko kobiet, dać im możliwość kontaktu z lekarzem, uzyskania rzetelnych informacji na temat zdrowia, jeśli tego potrzebują. Uruchomiliśmy rozmowy online z lekarzem ginekologiem i lekarzem rodzinnym, by dać możliwość rozmowy nie tylko w sprawach zdrowia intymnego, ale także aby kobiety mogły zadbać o ogólny stan zdrowia – własny i swojej rodziny – tłumaczy Aneta Grzegorzewska, Dyrektor Pionu Korporacyjnego i Relacji Zewnętrznych Gedeon Richter Polska Sp. z o.o.
Aby skorzystać z możliwości kontaktu z lekarzem, wystarczy wejść na profil Facebook projektu „Recepta na sukces”. W utworzonym wydarzeniu znajdują się wszystkie informacje i instrukcja krok po kroku jak skontaktować się z lekarzami.
Z każdym naszym specjalistą można przeprowadzić rozmowę online. Ginekolog dostępny jest
w poniedziałki i piątki: w godz. 17.00-19.00, a lekarz rodzinny we wtorki w godz. 17.00 – 19.00 i czwartki w godz. 19.00-21.00 – informuje Aneta Grzegorzewska i dodaje - oprócz tego, istnieje możliwość zadania pytania w komentarzu pod wydarzeniem lub wysłania maila na projektową skrzynkę. Na podstawie zadanych pytań lekarze przygotują odpowiedzi, które umieścimy na profilu projektu w formie vlogów.
Kampania została objęta patronatem Międzynarodowego Stowarzyszenia Studentów Medycyny IFMSA-Poland oraz Polskiego Towarzystwa Studentów Farmacji.
Dodatkowych informacji udzielają:
Weronika Kot, Specjalista ds. Public Relations, Gedeon Richter Polska, ; Koordynator kampanii „Recepta na sukces”; tel.: + 48 693 090 911, email: weronika.kot@grodzisk.rgnet.org
Jędrzej Sudnikowicz, Specjalista ds. Komunikacji, LoveBrands Relations; Biuro organizacyjne kampanii „Recepta na sukces”;
***
Gedeon Richter Plc., z siedzibą w Budapeszcie, jest jedną z największych firm farmaceutycznych
w Europie Środkowo-Wschodniej, coraz prężniej rozwijającą swoją działalność na rynkach Europy Zachodniej, w Chinach i Ameryce Łacińskiej. W 2017 roku firma Richter osiągnęła skonsolidowaną sprzedaż na poziomie 1,4 mld euro (1,6 mld dol.), a jej wartość giełdowa wyceniana była na 4,1 mld euro (4,9 mld dol.). Wachlarz produktów firmy Richter obejmuje wiele ważnych obszarów terapeutycznych, m.in. ginekologię, ośrodkowy układ nerwowy oraz układ sercowo-naczyniowy. Posiadając największe centrum badawczo-rozwojowe w Europie Środkowo-Wschodniej, spółka Richter koncentruje swoje badania nad lekami oryginalnymi w dziedzinie chorób ośrodkowego układu nerwowego. Za sprawą swojego powszechnie uznanego doświadczenia w dziedzinie chemii steroidów firma Richter odgrywa na świecie znaczącą rolę w zakresie zdrowia kobiet. Aktywnie angażuje się również w rozwój produktów biopodobnych.
Więcej informacji: www.gedeonrichter.pl

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.