Ruszyły zapisy do 5. edycji Warszawskiego Maratonu Fotograficznego
Kawiarnia Green Caffè Nero już po raz piąty zaprasza do udziału w Warszawskim Maratonie Fotograficznym wszystkich, którzy chcą spróbować swoich sił w kreatywnym konkursie fotograficznym, niezależnie od tego czym fotografują. Zdjęcia można wykonać aparatem ale także smartfonem. Wydarzenie odbędzie się 14 września, a uczestnicy wystartują z kawiarni Green Caffè Nero w Centrum Praskim Koneser. Zadaniem konkursowym będzie wykonanie 8 zdjęć w 8 kategoriach, które zostaną ogłoszone dopiero w chwili startu. Wszystkie fotografie będą musiały być spójne z tematem przewodnim tegorocznej edycji, który brzmi ,,Tu i teraz”. Na realizację zadania przewidziano 8 godzin, po których upływie zawodnicy będą musieli przekazać organizatorom niepoddane edycji prace.
Zdjęcia oceniać będzie jury pod przewodnictwem Marka Grygiela, które tworzą specjaliści fotografii, znawcy i historycy Warszawy oraz przedstawiciele partnerów wydarzenia. Na podstawie werdyktu jurorów organizatorzy wyłonią 11 laureatów, a zwycięzcy poszczególnych miejsc zostaną ogłoszeni podczas finałowej Gali, która odbędzie się 28 października w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie. Powalczą oni o pierwsze, drugie oraz trzecie miejsce za serię zdjęć, a także 8 wyróżnień w poszczególnych kategoriach. Organizatorzy przewidzieli następujące nagrody:
● I miejsce: 4500 złotych oraz dwudniowy pobyt dla dwóch osób w pięciogwiazdkowym hotelu Verte Warsaw, Authograph Collection
● II miejsce: voucher o wartości 4000 złotych na sprzęt SONY do wykorzystania w sklepie Fotoforma
● III miejsce: drukarka Epson EcoTank L3256 z zestawem papierów i tuszy (o wartości 1000 złotych) oraz voucher do Fotoforma o wartości 1000 złotych
● Wyróżnienia dla autorów najlepszych zdjęć w każdym z tematów: nagrody o wartości min. 1200 złotych.
Warszawski Maraton Fotograficzny 2024
Koncepcja fotomaratonu jest popularna na całym świecie – podobne wydarzenia odbywają się między innymi w Berlinie, Sztokholmie, Mediolanie, a także w bardziej odległych miejscach, takich jak Szanghaj, Sri Lanka czy Filipiny. Pierwszy maraton fotograficzny w Polsce został zainicjowany przez kawiarnię Green Caffè Nero w 2018 roku.
– Każda edycja Warszawskiego Maratonu Fotograficznego przyciąga setki uczestników, których łączy jedna pasja i kreatywna rywalizacja. Zawodnicy mają możliwość zaprezentowania swoich prac szerokiej publiczności oraz nawiązania wartościowych kontaktów, jednocześnie fantastycznie się bawiąc. Ogromnie się cieszę, że jako Green Caffè Nero mamy możliwość tworzenia tak wartościowej inicjatywy, która jednoczy lokalną społeczność i przyczynia się do promocji miasta. Fotomaraton stanowi istotny, miastotwórczy element warszawskiej oferty kulturalnej, czego dowodem są powracający uczestnicy oraz wiele nowych osób, które każdego roku dołączają do wydarzenia. W 2023 roku przyjęliśmy ponad 500 zgłoszeń! Gorąco zachęcam każdego, kto chciałby spróbować swoich sił
w fotograficznej rywalizacji do podjęcia rękawicy – mówi Ewelina Karpińska, szefowa marketingu w Green Caffè Nero.
Udział w Warszawskim Maratonie Fotograficznym nie wymaga posiadania profesjonalnego sprzętu. Zdjęcia mogą być wykonywane także za pomocą telefonu. Każdy uczestnik otrzymuje numer startowy służący identyfikacji jego prac oraz pakiet startowy o wartości kilkudziesięciu złotych, w którym znajduje się m.in. zaproszenie na kawę i przekąskę oraz wejściówka na uroczystą Galę wręczenia nagród. Wybrane prace uczestników zostaną również zaprezentowane podczas wernisażu oraz umieszczone w wybranych warszawskich kawiarniach Green Caffè Nero.
Rejestracja na wydarzenie wymaga uiszczenia opłaty wpisowej. Zapisy odbywają się na stronie: https://app.evenea.pl/event/warszawskimaratonfotograficzny2024/
Patronat honorowy nad 5. edycją Warszawskiego Maratonu Fotograficznego objął Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy. Partnerami głównymi wydarzenia są: Fotoforma, Sony Polska, Epson. Partnerem technologicznym jest Intelligent Technologies S.A. Inicjatywę wspierają również Centrum Praskie Koneser, Sigma Sklep, Oppo, Pałac Kultury i Nauki, Galeria Le Guern, Hotel Verte Warsaw Authograph Collection, Varso Place, Eurocash Gastronomia, magazyn Fototapeta. Partnerem medialnym jest Radio Kolor.
Szczegółowe informacje, regulamin konkursu oraz link do zapisów znajdują się na stronie wydarzenia www.warszawskimaratonfotograficzny.pl

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta
Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.
Moda
Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.