Rzeczywistość architektów po pandemii. Za nami kolejny webinar OKK!design
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Agencja OKK! PR, specjalizująca się w zarządzaniu wizerunkiem marek związanych z branżą wnętrzarską oraz pracowni architektonicznych, po raz kolejny zaprosiła znanych projektantów do podzielenia się refleksjami na temat prowadzenia pracowni w nowo zaistniałej sytuacji. Czy branża ma się czego bać i jak będzie wyglądać najbliższa przyszłość, pytała warszawskich, trójmiejskich i krakowskich architektów Olga Kisiel-Konopka, pomysłodawczyni spotkania i dyrektor zarządzająca OKK! PR.
Aktualne problemy, wyzwania, ale także szukanie nowych perspektyw i optymistyczne patrzenie w przyszłość były tematem webinarium, które odbyło się 14 maja 2020 r. Swoimi doświadczeniami dzielili się m.in. prof. Jan Sikora (Sikora Wnętrza), arch. Ida Mikołajska (MIKOŁAJSKAstudio), arch. Anna Koszela oraz Waldemar Tomczuk, reprezentujący firmę VASCO. Podczas branżowego spotkania online, w którym wzięło udział ponad dwustu architektów, rozmawiano o tym, jak pandemia koronawirusa wpłynęła na codzienny model pracy architektów, a także o wyzwaniach, jakie stanęły przed projektantami w związku z niespodziewanym przeniesieniem działalności z biura do domów.
Dla Anny Koszeli zamknięcie salonów wnętrzarskich nie stanowiło większego problemu, albowiem architektka cieszy się od jakiegoś czasu luksusem posiadania Galerii Ornament – przestrzeni łączącej pracownię z ekspozycją unikalnych przedmiotów użytkowych i dzieł sztuki. To także miejsce, gdzie udało jej się zgromadzić ogromną ilość próbek materiałów dla klientów i inwestorów.
Obawa przed wychodzeniem z domu i chęć reorganizacji swojego lokum, sprawiły, że na brak pracy nie narzekał także prof. Jan Sikora. Podczas kwarantanny odbierał spontaniczne zapytania o możliwość współpracy. „Znajdowaliśmy się w szale konsumpcyjnym i nagle wszystko to się zatrzymało. Kwarantanna zapoczątkowała poszukiwanie większych mieszkań i potrzebę natychmiastowego liftingu wnętrza. Doceniliśmy wolność i niezależność, chęć posiadania wolnostojącego domu z ogrodem i hamakiem. Wzrosło także zainteresowanie ogródkami działkowymi” – mówił Jan Sikora.
Ida Mikołajska, współwłaścicielka cenionej krakowskiej pracowni MIKOŁAJSKAstudio, wskazała wideo rozmowy jako preferowaną przez wielu zapracowanych klientów formę kontaktu. „Po kilku tygodniach zmniejszenia popytu na nasze usługi, przeżywamy teraz istny zalew nowych zapytań. Daje się zaobserwować, że klienci bardzo patrzą teraz na koszty. Liczę na to, że ludzie doświadczywszy niedogodności w swych domach, odrzucą pogoń za blichtrem, a zwrócą uwagę na praktyczność i ergonomię różnych rozwiązań. Docenią rzeczy trwale, niewymagające wymiany po kilku latach. Na dłuższą metę to ekologiczne i bardzo ekonomiczne rozwiązanie. Bardzo podoba mi się podejście firmy Geberit, która we wszystkich rozwiązaniach stawia na zmniejszenie poboru wody, nie powodując jednocześnie obniżenia komfortu użytkowania urządzeń”- dodała Ida Mikołajska.
Okazuje się, że czas pandemii skłania nas również do refleksji nad klimatem i powietrzem w pomieszczeniach, w których przebywamy. Do tego tematu odniósł się Waldemar Tomczuk, reprezentujący firmę VASCO GROUP. „Razem z prawem budowlanym cała branża kładzie teraz olbrzymi nacisk na to, żeby pomóc ludziom zrozumieć, że dzięki takim rozwiązaniom, jak rekuperacja mamy gwarancję tego, że nasze powietrze wewnątrz domu będzie przez cały rok, łącznie z tym najtrudniejszym zimowym okresem, pod kontrolą” – przyznał ekspert z VASCO.
Z prawie dwugodzinnej dyskusji wynikało, że wszyscy zaproszeni goście zdają sobie sprawę, że na powrót do tego co znamy, trzeba będzie jeszcze poczekać. Z ich refleksji wynikało jednak, że patrzą w przyszłość z optymizmem. Pod koniec spotkania prof. Jan Sikora pozwolił sobie nawet na freestyle’ową wizję jutra, zainspirowaną popularnym teraz wyzwaniem Hot16Challenge2.
Mecenasem spotkania była marka Geberit, a partnerem VASCO.
Patroni medialni: Elle Decoration, Dobre Wnętrze, Czas na Wnętrze, M jak Mieszkanie, Urzadzamy.pl. MAGAZIF, Design Alive, Architektura i Biznes, Architektura Murator, Hotelarz, Designteka.pl.

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.