Rzeka urzeka – Geberit zachęca do udziału w akcji WWF Polska
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
27 września obchodzimy Światowy Dzień Rzek. Z tej okazji Fundacja WWF Polska ruszyła z akcją „Rzeka urzeka”. W projekt, którego celem jest wzbudzenie w Polakach sympatii i sentymentu do rzek, a także zwrócenie uwagi na cenne przyrodniczo ekosystemy, włączył się także Geberit, partner programu Strażnicy Rzek WWF.
W ramach Tygodnia Rzek WWF, który odbywa się w dniach 21-27 września, każdy ma możliwość opowiedzenia swojej historii związanej z rzeką – przywołania wspomnień z dzieciństwa, wakacyjnych przygód lub ważnych momentów z życia. Nagrywane przez uczestników akcji filmy pokazują, jak bliskie naszym sercom są rzeki, mimo że często zapominamy o nich w codziennym życiu. Swoje filmy przygotowali już m.in. Andrzej Bargiel, który opowiedział o swojej ulubionej Białce, Marek Kamiński, który zdradził za co kocha Wisłę, prof. Jerzy Bralczyk dzielący się swoją wiedzą o pochodzeniu słowa rzeka, czy Skubas, który przyznał, że rzeka jest dla niego miejscem idealnym zarówno do relaksu, jak i spędzania czasu z rodziną.
Jako wieloletni partner programu Strażnicy Rzek WWF z największą przyjemnością zaangażowaliśmy się w akcję „Rzeka urzeka”. Postanowiliśmy zaprosić do tego projektu również naszych ambasadorów i zaprzyjaźnionych architektów, dla których ochrona środowiska i naturalnych zasobów naszej planety jest niezwykle ważna – mówi Justyna Zborowska, PR & Advertising Manager Geberit.
#rzekaUrzeka
Do akcji dołączyli także ambasadorzy Geberit. Robert Konieczny (KWK Promes), który jak sam przyznał wychował się nad rzeką i tam spędzał wakacje z dziadkami, wykorzystał tę okazję, by zachęcić wszystkich do dbania o piękno i czystość polskich rzek. Kasia Orwat (Orwat Design) opowiedziała o swoim emocjonalnym związku z rzeką Wartą. Katarzyna Szramek (Szramek Architekci) pokazała rzekę przepływającą w pobliżu jej domu. Barbara Bradecka (Studio-BB Architekci) przekonywała, że rzeka urzeka także w mieście, a Tomasz Słomka (TOKA+HOME) opowiedział o wspólnym wędkowaniu z dziadkiem. Geberit zachęcił również innych znanych architektów do podzielenia się wspomnieniami i skojarzeniami, jakie budzą w nich rzeki. Swoje filmy w ramach akcji „Rzeka urzeka” nakręcili: Magdalena Federowicz-Boule (Tremend), Grzegorz Goworek (Studio.O.), Anna Koszela, Joanna Kulczyńska-Dołowy (Kulczyński Architekt), Olga Nowosad-Szewców (Decoroom), Jola Skóra i Anna Chmielewska (JAM Kolektyw), Jan Sikora (Sikora Wnętrza Architektura), Jacek Tryc (Jacek Tryc-wnętrza) oraz Bartosz Trzop (Trzop Architekci).
Strażnicy Rzek WWF, do których należy też Geberit, zachęcają każdego, któremu bliskie jest piękno i los polskich rzek do nagrania lub opisania swojej historii i umieszczenia jej na swoich mediach społecznościowych z hasztagiem #rzekaUrzeka. Wideo przygotowane wspólnie z architektami w ramach akcji „Rzeka urzeka” można oglądać na profilach społecznościowych Geberit.
Zrób rzece prezent
27 września można będzie także świętować podczas akcji „Na Dzień Rzek zrób rzece prezent”. W tym dniu Strażnicy Rzek WWF zachęcą do wyruszenia nad rzekę i posprzątania śmieci, które zanieczyszczają i szpecą piękno naszych krajobrazów. Można namówić znajomych i sąsiadów na pożytecznie spędzony czas na łonie natury lub wybrać się samemu na sprzątanie. Czy może być łatwiejszy sposób na zrobienie czegoś dobrego dla rzeki? Na najbardziej wytrwałych i pracowitych miłośników rzek czekają nagrody.
Więcej informacji: https://www.facebook.com/events/247103239999508
Dlaczego naturalne rzeki są tak ważne?
Rzeki w naturalnej postaci zaopatrują ludzi w świeżą wodę, produkty żywnościowe i surowce pochodzenia roślinnego – np. drewno. Ale przede wszystkim przeciwdziałają powstawaniu susz, oraz łagodzą skutki powodzi. Naturalna rzeka to także niesamowity system oczyszczający. Nadbrzeżne i denne zarośla, piaszczyste plaże i wyspy wychwytują zanieczyszczenia organiczne i je neutralizują. Nieuregulowane brzegi rzek spowalniają przepływ wody w czasie wezbrań, jednocześnie zapewniając naturalną retencję i zwiększając odporność środowiska w okresach suszy. Meandrujące koryta i rozległe doliny naturalnych rzek są także w stanie pomieścić ogromne ilości wody deszczowej. Dzięki temu podczas powodzi wezbrania wód w takich rzekach są mniejsze i narastają wolniej niż w rzekach uregulowanych.
Naturalnej rzeki nie trzeba rękami ludzi „utrzymywać”. To rzeka, która z jednej strony jest tworem bardzo dynamicznym - samoistnie zmienia przebieg koryta i przepływy wody, ale z drugiej strony jest w swojej dynamice bardzo stabilna i przewidywalna. Naturalna rzeka przynosi nam same korzyści i nie musi być naprawiana. Jest różnorodna, pełna siedlisk odpowiednich dla wielu gatunków roślin i zwierząt. To prawdziwa ostoja różnorodności biologicznej, która pełni ważną funkcję regulującą klimat, tak niezbędną nam w walce z kryzysem klimatycznym - mówi Marek Elas z Fundacji WWF Polska.
Więcej informacji o akcji: https://straznicy.wwf.pl/rzeka-urzeka-opowiedz-swoja-historie/

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.