Salon pod chmurką? Naturalnie! Ogrodowe trendy 2021
Home Sweet Home PR
Łowicka 51 lok. 207
02-353 Warszawa
ola|hshpr.pl| |ola|hshpr.pl
880 320 909
hshpr.pl
Splatające się wątki
Trend pierwszy to zawsze modna klasyka – meble ogrodowe z wikliny, rattanu, trawy morskiej – ale w wydaniu na miarę XXI wieku. Wszelkiego typu meble wyplatane niezmiennie budzą relaksujące skojarzenia z wyjazdem do letniego kurortu. Skoro jednak mają towarzyszyć krótkim chwilom relaksu wśród codziennego zabiegania, muszą być znacznie bardziej praktyczne niż ich pierwowzory, wykonywane z naturalnych materiałów.
Stąd ciągły rozwój i rosnąca popularność ekorattanu. Materiał ten, wprost nie do odróżnienia od naturalnego rattanu, okazuje się znacznie bardziej odporny na tarasowo-ogrodowe wyzwania. Niestraszne mu bowiem ani palące promienie słońca (nie zmienia koloru nawet mimo długotrwałej operacji słonecznej), ani deszcze.
– Ekorattan jest sposobem na to, by urokiem plecionych mebli cieszyć się bez konieczności zamartwiania się o ich konserwację. Wykonanych ze wspomnianego materiału sof czy foteli nie trzeba chować przed kaprysami pogody. Nawet najbardziej upalne lub rozczarowująco deszczowe lato nie zaszkodzi ich urodzie – podkreśla Monika Bielska, Dyrektor Kreatywna marki Miloo Home.
Nowoczesne meble tarasowe to nie tylko ekorattan. Rytmiczne linie grubego sznura, zastosowanego w kolekcji SERENITY do złudzenia przypominają projekty epoki modernizmu – wzornictwo lat 50. i 60. XX wieku. Z kolei grube, przeskalowane dzianinowe sploty w tapicerce mebli KAMPALA WHITE przywodzą na myśl wygodę i przytulność, jaką oferują luksusowe meble salonowe awangardowych włoskich marek. Tu jednak ten wyjątkowy komfort jest dostępny w zdecydowanie korzystniejszej cenie.
Egzotyka na wyciągnięcie ręki
Drugi ważny trend to sięganie po meble nawiązujące do dalekich podróży, w które dziś wielu z nas decyduje się wyruszyć tylko w wyobraźni. Ikoną tego rodzaju stylistyki jest fotel paw, który w ofercie Miloo Home znajdziemy pod nazwą IVY. – Jego charakterystyczny kształt, z obszernym kolistym oparciem, zainspirowany został ceremonialnymi chińskimi tronami. Zachwycił świat zachodni w końcu XIX wieku i do teraz króluje wśród mebli tarasowych. Przypomniał o sobie w epoce dzieci kwiatów, wystąpił w głośnym filmie „Emmanuelle”, a dziś powraca triumfalnie na fali zainteresowania stylem boho – opowiada Monika Bielska.
Na dużym tarasie czy w ogrodzie warto jednak ustawić mebel niemal wprost przeniesiony z zachwycających plaż Tajlandii lub Zanzibaru. Mowa o łóżku SAVANNAH, ręcznie wyplatanym ze wspomnianego już ekorattanu. Jego swobodna forma z zawadiackim zwieńczeniem tchnie wakacyjną beztroską i gwarantuje fantastyczny wypoczynek również na naszej szerokości geograficznej.
Maksymalny efekt minimalizmu
Trend trzeci, jak to często z trendami bywa, sytuuje się na antypodach poprzedniego. Mowa o minimalizmie, który wszedł do wnętrzarskiego mainstreamu na fali popularności stylu industrialnego, a dziś funkcjonuje już zupełnie samodzielnie. – W przypadku mebli ogrodowych ukazuje ogromnie wiele zalet! – podkreśla Monika Bielska. – Świetnie łączy się z architekturą i nowoczesną, i bardziej tradycyjną. Zwraca uwagę miłośników dobrego wzornictwa, ale nie konkuruje z pięknem przyrody. Daje też gwarancję, że nigdy nie wyjdzie z mody.
Co warto podkreślić, kolekcje, które możemy powiązać z trendem minimalizmu, charakteryzują się ogromną rozmaitością form. Seria KIARA ma w sobie niezobowiązujący rys egzotyki. BERI – szyk rodem z nadmorskiego kurortu, podkreślony białym kolorem lekkich stelaży. Z kolei MEI, w czarnej szacie, odwołuje się do nowoczesnej interpretacji miejskiej elegancji.
Miękki, kojący dotyk
Czwarty trend wyraźnie zaznaczył się w większości spośród zaprezentowanych dotąd kolekcji. Mowa o rosnącym znaczeniu tapicerki w meblach outdoorowych. Do niedawna wystarczały nam poduszki nakładane na krzesła ogrodowe, dziś szukamy komfortu, jaki oferują m.in. w pełni tapicerowane fotele, szezlongi, sofy.
– Ta tendencja ściśle wiąże się z rozwojem technologicznym. W kolekcjach przeznaczonych do ogrodu i na taras wykorzystuje się tkaniny odporne na wodę i ostre promienie słońca, a wypełnienia wykonuje z szybkoschnącej pianki – wyjaśnia Monika Bielska. – Materiały te świetnie więc znoszą warunki atmosferyczne. A jeśli na tapicerce pojawią się zabrudzenia, wystarczy sięgnąć po wilgotną ściereczkę, ewentualnie, w trudniejszych przypadkach, po odkurzacz piorący – dodaje.
Tkaniny w postaci obić tapicerskich, a także dodatkowych poduszek, pledów czy dywanów zewnętrznych, stają się jednocześnie naturalnym nośnikiem kolorów. Wprowadzić do ogrodu czy na taras letnie barwy – czyste, świeże, energetyczne – pozwalają m.in. fotele z serii RAINBOW i sofy z linii ISLA.
Wyższy poziom wygody
Ostatni z kluczowych trendów, które nadadzą ton naszym ogrodom, tarasom i balkonom w tym roku, to indywidualizacja. Swobodnie dobieramy meble, które odpowiadają na nasze własne wyobrażenie o idealnej formule letniego relaksu w plenerze. W znacznej mierze zapewne stąd bierze się popularność bestsellerowego fotela wiszącego COCOON, dostępnego w tym roku już nie tylko w bieli i w czerni, lecz także w naturalnym odcieniu brązu. W modelu COCOON DE LUXE przynosi go trwały i praktyczny ekorattan.
Tarasowo-ogrodowym hitem stają się w związku z tym także sofy modułowe. – Z różnorodnych segmentów można łatwo skomponować komfortowy mebel doskonale dopasowany do warunków przestrzeni i oczywiście preferowanych sposobów spędzania wolnego czasu – podkreśla Monika Bielska. Znakomitym przykładem jest kolekcja BERG, obejmująca siedziska i stoliki do własnej aranżacji. Warto wspomnieć, że taką sofę w zależności od bieżących potrzeb można też zamienić np. w dwa szezlongi albo w szerokie ogrodowe łóżko. Moduły nie są bowiem łączone raz na zawsze. Z biegiem czasu można je też uzupełniać o kolejne elementy zestawu.
W trend indywidualizacji plenerowej strefy wypoczynku wpisuje się ponadto stale wzbogacany asortyment mebli towarzyszących (stolików kawowych i okolicznościowych, pufów, parawanów) oraz najróżniejszych dodatków. Wszystko rzecz jasna po to, by letni salon pod chmurką nie ustępował pokojowi dziennemu ani urodą, ani komfortem.
Geberit weźmie udział w 14. PLGBC Green Building Summit
Zamieszkać ze sztuką. Dwupoziomowe mieszkanie po gruntownym remoncie
Neurodesign a jesienne wnętrza - przestrzenie sprzyjające dobremu samopoczuciu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Ada Fijał: Młode pokolenie jest niezwykle obeznane z modą. Kiedyś my uczyliśmy uczestników naszych programów, co mają robić, a teraz często to my uczymy się od nich
Aktorka i jurorka programu „Shopping Queens. Królowe zakupów” zauważa, że w ciągu dekady nie tylko zmienił się ten format telewizyjny, ale także podejście do mody. Trendy dyktują bowiem teraz nie tyle znani projektanci, ile ulica i zwykli ludzie. Na jej szczególne uznanie zasługuje młode pokolenie, które wykazuje się ogromną kreatywnością i wręcz nie sposób przejść obojętnie obok ich wyszukanych stylizacji.
Muzyka
Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci
Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha z zespołu Enej przyznają, że obawiają się skutków suszy, która negatywnie wpływa na rolnictwo, czy ulewnych opadów deszczu prowadzących do powodzi i podtopień. Niestety klimat się ociepla i coraz częściej mamy do czynienia z ekstremalnymi zjawiskami w pogodzie, a wszystkie anomalie odczuwamy w naszych portfelach. Muzycy zdają sobie więc sprawę z tego, jak ważne jest uzmysłowienie społeczeństwu rangi problemu i propagowanie kultury ekologicznej. Chodzi też o to, aby wzbudzić poczucie odpowiedzialności za stan środowiska, bo lekkomyślność i zaniedbania mogą jeszcze pogorszyć sytuację.
Edukacja
MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety
Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.