Komunikaty PR

Samochody to nie wszystko. 10 pomysłów Lexusa, które zadziwiły świat

2020-05-13  |  16:00
Biuro prasowe

Świat motoryzacji jest barwny i kolorowy, ale staje się jeszcze ciekawszy, kiedy producenci samochodów robią coś więcej, niż tylko tworzą kolejne auta. Przedstawiciele Lexusa najwyraźniej wychodzą z podobnego założenia i od lat zadziwiają nietypowymi projektami. Oto najciekawsze z nich.

 

Samochód jak telewizor

Artur Rojek śpiewał kiedyś wraz z zespołem Myslovitz, że pewnego dnia wieczorem przed swym domem wystawi ekran i wyświetli film. Od 2016 roku do tego celu wystarczyłby tylko samochód Lexusa. Wtedy japońska marka stworzyła wyjątkowy egzemplarz modelu IS, pokryty niemal 42 tysiącami programowalnych diod LED. Dzięki nim na nadwoziu można było wyświetlić dowolną grafikę lub materiał filmowy. Co ciekawe, samochód zrobił karierę w świecie muzyki. W swoim teledysku do utworu Be the One wykorzystała go brytyjska piosenkarka, Dua Lipa.

Sedan z kartonu

Metal, szkło i plastik – z tego zbudowana jest zdecydowana większość samochodów. Ale nie wszystkie, bo w 2015 roku Lexus stworzył jedno auto z… kartonu. Do konstrukcji nietypowej repliki Lexusa IS użyto około 1 700 arkuszy tektury o grubości 10 mm. Auto odwzorowano w skali 1:1, jego projektantom udało się nawet oddać takie szczegóły jak kierownica, dźwignia skrzyni biegów czy nawiewy klimatyzacji. Co ciekawe, samochód mógł się nawet poruszać. Nie trzeba chyba dodawać, że był to pierwszy taki projekt na świecie.

Lodowe koła

Połączenie lodu i kół wielu kierowcom nie kojarzy się najlepiej. Ale Lexus uwielbia łamać schematy. I właśnie dlatego stworzył pierwszy w historii zestaw sprawnych kół z zamarzniętej wody. Opracowanie każdej sztuki zajęło aż 36 godzin, a specjaliści odtworzyli nawet wzór bieżnika. Następnie wykonane z lodu koła (dodatkowo wzmocnione akrylowym szkieletem) zamontowano w Lexusie NX i zabrano samochód na przejażdżkę po Londynie.

Sukienka ze skóry

Miękka, naturalna skóra to jeden z podstawowych elementów wyposażenia dobrego samochodu klasy premium. By pokazać, jak dobry materiał znalazł się we wnętrzu hatchbacka CT, Lexus nawiązał współpracę z projektantką Úną Burke. Doświadczona i wielokrotnie nagradzana artystka stworzyła nietypową, skórzaną sukienkę dokładnie z tej samej skóry, którą wykończono wnętrze hybrydowego hatchbacka.

Adidasy jak hatchback

Charakter modelu CT Lexus pokazał przy pomocy jeszcze jednego elementu garderoby – butów. W 2018 roku firma Norman Walsh we współpracy z japońskim producentem stworzyła wyjątkowe sneakersy inspirowane wnętrzem Lexusa CT 200h F Sport. Stąd perforowana skóra o czerwonej barwie Fuji Red – taka jak na fotelach auta, kontrastujące wstawki z czarnego zamszu i czerwone przeszycia.

Sportowy jacht

Od 2019 roku Lexus oferuje nie tylko samochody, ale i luksusowy jacht LY 650. Jednostka ma aż trzy poziomy, tyle samo sypialni i przestronny salon. Ale projekt własnej łodzi Lexus pokazał już w 2017 roku. Wyjątkowy Sport Yacht Concept nie był wprawdzie aż tak rozbudowany, dysponował za to dwoma silnikami V8, których konstrukcja bazowała na motorze 2UR-GSE, znanym chociażby z modelu LC 500. Ich łączna moc wynosiła około 900 KM!

Przezroczysty Lexus LFA

Jak najlepiej ukazać stylistykę samochodu? Zrobić odpowiednią rzeźbę. Lexus postąpił właśnie w ten sposób, kiedy chciał ukazać wygląd supersamochodu LFA i założenia swojego języka stylistycznego L-finesse. Pełnowymiarową rzeźbę Crystallised Wind wykonano z jednolitego bloku akrylu i po raz pierwszy pokazano na Milan Design Week w 2009 roku, jeszcze zanim legendarne auto trafiło do produkcji.

Wytatuowany crossover

Po stworzeniu samochodu z kartonu oraz egzemplarza pokrytego diodami LED, Lexus wpadł na kolejny niesamowity pomysł. Na początku 2020 roku marka pokazała pierwszy w historii samochód z… tatuażem. Projekt zrealizowała Claudia De Sabe, słynna brytyjska tatuażystka. Najpierw umyślnie i precyzyjnie zdarła lakier z wybranych obszarów nadwozia, a następnie pokryła samochód grafiką nawiązującą do japońskiej kultury. Efektem jej pracy jest Lexus UX z ogromnym karpiem koi na boku.

Latająca deskorolka

Deskorolka, która zamiast spoczywać na kołach unosi się nad powierzchnią ziemi, to pomysł wielu twórców z gatunku science fiction i marzenie niejednego nastolatka. Lexusowi udało się je urzeczywistnić. W 2015 roku japońska marka pokazała światu projekt o nazwie Hoverboard, czyli niezwykłą, lewitującą deskorolkę. Ta unosiła się w powietrzu dzięki chłodzonym azotem nadprzewodnikom i stałym magnesom. Lexus zaprezentował ją w klipie nakręconym w specjalnie przygotowanym skateparku w Barcelonie.

Reklama nakręcona przez sztuczną inteligencję

Lexus przyczynił się również do nakręcenia pierwszej w historii reklamy, której scenariusz został stworzony przez sztuczną inteligencję. By nakręcić wyjątkowy klip, do komputera wprowadzono dane o nagradzanych reklamach produktów luksusowych z poprzednich 15 lat czy informacje o tym, co najbardziej porusza widzów. Spot Driven by Intuition został wyreżyserowany przez zdobywcę Oscara, Kevina Macdonalda i promował Lexusa ES.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy
2024-12-30 | 12:00

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Jazda rowerem w sezonie zimowym stawia przed rowerzystami nie lada wyzwania, zwłaszcza gdy korzystają z jednośladów ze wspomaganiem elektrycznym. Klasyczne baterie litowo-jonowe w takich
Motoryzacja Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
2024-12-19 | 12:00

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams

6,5 tys. historii, 75 dni napływających zgłoszeń, 11 finalistów i 1 zwycięzca, a w zasadzie zwyciężczyni – tak w liczbach prezentuje się finał konkursu Uber Dreams. Podczas

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.