Komunikaty PR

Seromakowiec – najlepsze połączenie dwóch świątecznych ciast

2024-12-16  |  11:00
Biuro prasowe

Seromakowiec to wyjątkowe ciasto, które łączy w sobie dwa klasyczne smaki – delikatną masę serową i aromatyczną warstwę makową. To prawdziwa uczta dla podniebienia i świąteczny przysmak, który często pojawia się na bożonarodzeniowych stołach. To ciasto jest idealnym rozwiązaniem dla tych, którzy nie potrafią zdecydować, czy wolą sernik, czy makowiec – seromakowiec oferuje to, co najlepsze z obu tych wypieków

Seromakowiec z Piątnicy – przepis

Składniki:

Spód:

  • 125 g Masła Wiejskiego z Piątnicy
  • 250 g herbatników

 

Warstwa makowa:

  • 800 g gotowej masy makowej
  • 1 jajko
  • 3 łyżki kaszy mannej
  • 1 starte jabłko
  • 50 g rodzynek
  • 50 g posiekanych orzechów włoskich i laskowych mix
  • 90 g drobno posiekanej czekolady mlecznej

 

Warstwa serowa:

  • 1 kg Twarogu Sernikowego mielonego z Piątnicy
  • 100 g mascarpone z Piątnicy
  • 5 jajek
  • 150 g cukru
  • 1 budyń waniliowy
  • łyżeczka esencji waniliowej

 

Sposób przygotowania:
1. Herbatniki rozkrusz za pomocą blendera, dodaj do nich stopione i przestudzone masło. Wymieszaj całość dokładnie i przełóż na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia (ok. 23 cm x 33 cm). Uklep masę tak, aby wszędzie miała podobną grubość.
2. Przejdź do masy makowej. Połącz ze sobą wszystkie składniki aż do uzyskania jednolitej masy. Masę wyłóż na spód ciasteczkowy i wyrównaj.
3. Przygotuj masę serową. Pamiętaj, aby wszystkie składniki były w temperaturze pokojowej.

4. Jajka ubij z cukrem na puszystą masę.

5. W osobnej misce połącz twaróg, mascarpone, budyń i esencję, a następnie dodaj ubitą masę jajeczną. Wyłóż masę serową na warstwę maku.
6. Piecz przez około 1,5 godziny w piekarniku nagrzanym do 160 st. C.

7. Po upieczeniu trzymaj seromakowiec pół godziny w piekarniku, a następnie uchyl drzwiczki i pozostaw do całkowitego wystygnięcia. Możesz ozdobić go cukrem pudrem lub lukrem. Smacznego!

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd! Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd!

Wraz z nowym rokiem OSM Piątnica powraca z kampanią reklamową „Przejdź na dobrą stronę mocy”, promującą Skyry – jogurty typu islandzkiego. Dzięki wysokiej zawartości
Żywienie Ciasta na sylwestrowy stół
2024-12-30 | 14:50

Ciasta na sylwestrowy stół

Ile ciast potrzeba na świąteczno-noworoczny stół, aby domownicy byli zadowoleni? Wszystko zależy od liczby zaproszonych gości, ale jesteśmy pewni, że często wystarczy jedno ciasto,
Żywienie Marnowanie żywności w święta: wyrzucamy 1,6 kg jedzenia na osobę [BADANIE]
2024-12-23 | 12:00

Marnowanie żywności w święta: wyrzucamy 1,6 kg jedzenia na osobę [BADANIE]

Aż 83% Polaków wyrzuca jedzenie świąteczne między 23 a 30 grudnia. To przekłada się na 61,7 tys. ton, czyli aż 1,6 kg na osobę. Choć najczęściej wyrzucaną kategorią

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Edukacja

Idea STEM zmienia podejście do edukacji dzieci na całym świecie. Doświadczanie i współpraca zamiast wykładów

Odejście od wykładowej metody prowadzenia zajęć na rzecz doświadczeń, współpracy i partnerskich relacji z nauczycielem to podstawowe założenia idei edukacyjnej STEM. Ma ona wspierać rozwój dzieci i młodzieży w kierunkach, jakie wytycza zmieniająca się rzeczywistość i na jakie nastawiony będzie rynek pracy za kilka lat. Globalnie rynek edukacji STEM do końca dekady podwoi swoje przychody. Ten światowy trend jest obserwowany i rozwijany również w Polsce, m.in. poprzez projekt STEM Kindloteka.

Handel

Finansowanie, technologia i wola polityczna sprzyjają walce o klimat. Dołączają do niej także konsumenci

Eksperci apelują o intensyfikację wysiłków na rzecz ochrony klimatu. Tym bardziej że teraz są ku temu sprzyjające warunki: finansowanie, wola polityczna i zaawansowane technologie. Coraz częściej idzie za tym także gotowość społeczeństwa do zmian. Choć w kontekście zielonej rewolucji mówi się przede wszystkim o transformacji energetycznej i ograniczaniu emisji CO2, dbanie o zmiany zaczyna się również na poziomie decyzji konsumenckich. Polacy mają tego świadomość i wdrażają proekologiczne nawyki w codzienną rutynę i zakupy.