Komunikaty PR

Sięgamy po dietę z pobudek racjonalnych – wynika z badań na zlecenie Barbora.pl.

2022-04-11  |  14:10
Biuro prasowe

Dłuższe i cieplejsze dni oraz wiosna za oknem sprzyjają pomysłom o rozpoczęciu diety lub zracjonalizowaniu sposobu żywienia. Wciąż najczęstszym powodem takiej decyzji jest chęć utraty wagi. Potwierdzają to wyniki badania opracowanego na zlecenie internetowego sklepu spożywczego Barbora.pl. Jednak coraz więcej osób deklaruje, że sięga po tego typu rozwiązania także ze względów zdrowotnych.

Czy stosujemy diety, z jakiego powodu i po jakie najczęściej sięgamy? To obszary poruszone w badaniu zrealizowanym na zlecenie Barbora.pl w styczniu tego roku. Jak pokazują wyniki, mężczyźni (39%) prawie tak samo często, jak kobiety (49%), stosują diety odchudzające. Wiek, dochody, wykształcenie ani status społeczny nie mają tu większego znaczenia.

Dlaczego narzucamy sobie dietetyczny reżim?

Wciąż ponad połowa, bo 65% ankietowanych, przyznaje, że powodem przejścia na dietę jest chęć zrzucenia zbędnych kilogramów. Jednak co ciekawe, częstym motywatorem takiej decyzji, jest zdrowie. Aż 42% badanych zadeklarowało, że chce po prostu zacząć zdrowo się odżywiać, 39% chce rozwiązać problemy zdrowotne, a 37% dąży do poprawy samopoczucia dzięki diecie. Tylko 6% ankietowanych zadeklarowało, że kieruje się modą na odchudzanie. Wyniki badania Barbora.pl potwierdzają zatem, że coraz więcej osób zdaje się być świadoma, jak duży wpływ na kondycję psychiczną i fizyczną ma sposób odżywiania.

Jaką dietę najczęściej wybieramy?

Wachlarz rodzajów diet jest bardzo szeroki – od popularnej diety keto (22%) przez bezmięsną (21%), śródziemnomorską (19%), wegańską (12%) czy aż po dietę typu paleo (4%). Każda kusi gwarancją natychmiastowego sukcesu i przyciąga coraz krótszym czasem potrzebnym do osiągnięcia rezultatu. Jednak fakt, że jedna dieta jest dobra dla jednej osoby, nie oznacza, że tak samo sprawdzi się w przypadku innej. W badaniu Barbora.pl co trzecia osoba deklaruje, że zamiast konkretnej diety wybiera post przerywany, a co czwarta korzysta z jeszcze innych sposobów. Zjawisko to może świadczyć o tym, że niechętnie poddajemy się ściśle określonym reżimom dietetycznym, a częściej wybieramy rozwiązania, w których sami decydujemy o tym, co i kiedy jemy.

Odchudzanie to jedno, a poprawa komfortu życia oraz stanu zdrowia to drugie. Wiele chorób cywilizacyjnych, jak cukrzyca typu II, nadciśnienie, otyłość czy depresja, jest wynikiem właśnie złego odżywiania, które nie dostarcza w odpowiedniej ilości wartości odżywczych potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Dlatego tak ważne jest podejmowanie świadomych wyborów żywieniowych. Racjonalność w tej kwestii dotyczy takich działań jak: wybór konkretnych produktów, minimalizowanie żywności przetworzonej czy zachowywanie odstępów między posiłkami.

Zdecydowana większość dietetyków zgadza się z opinią, że najrozsądniejszym wyjściem jest wybór dobrych jakościowo i nieprzetworzonych produktów oraz słuchanie swojego organizmu. Jeśli zależy nam na poprawie kondycji fizycznej i zdrowotnej, warto postawić w swoim codziennym odżywianiu na takie produkty jak: świeże warzywa i owoce, gruboziarniste kasze, płatki owsiane, pieczywo pełnoziarniste, brązowy ryż, cieciorka, soczewica, chude mięso, ryby morskie czy olej kokosowy.

- Wśród kluczowych kategorii produktowych, najchętniej wybieranych przez naszych klientów, są świeże warzywa i owoce. Widzimy, że coraz więcej osób wybiera zdrowe żywienie, pokazują to też badania. Podstawą zdrowego stylu życia jest spożywanie dobrej jakości produktów, dlatego tak ważny jest łatwy do nich dostęp. Jako internetowy sklep spożywczy dokładamy najwyższych starań, aby nasi klienci mieli jak największy wybór oraz możliwość robienia zakupów codziennie z bieżącą dostawą. Nasza strefa EKO w sklepie Barbora.pl jest przykładem wyjścia naprzeciw tym trendom. Dzięki współpracy z ekologicznymi lokalnymi przedsiębiorstwami w naszej ofercie znajdują się ekologiczne kasze, mąki, ryże, produkty dla dzieci, warzywa i owoce BIO oraz wiele innychmówi Agnieszka Śliwka-Stachowiak, kierownik marketingu i PR, Barbora.pl.

W materiale wykorzystano wyniki badania, przeprowadzonego na zlecenie marki Barbora przez Instytut KOG w styczniu 2022 roku, N = 500.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Przepisy na dobry dzień! 24 kwietnia – Europejski Dzień Śniadania Biuro prasowe
2024-04-24 | 11:00

Przepisy na dobry dzień! 24 kwietnia – Europejski Dzień Śniadania

24 kwietnia przypada Europejski Dzień Śniadania. Jest to doskonała okazja, by przypomnieć, jak ważną rolę odgrywa ten poranny posiłek w naszym życiu oraz przygotować pyszne, zdrowe i
Żywienie BRAK ZDJĘCIA
2024-04-23 | 15:30

Gotowi na sezon grillowy? Lidl Polska z wyjątkową wegeofertą

Wielkimi krokami zbliża się majówka, a wraz z nią start sezonu grillowego. To świetny czas nie tylko dla mięsożerców. Lidl Polska po raz kolejny pokazuje, że pamięta o weganach, wegetarianach, flexitarianach i wszystkich,
Żywienie Oliwki krojone czarne OLE! Smak i wygoda na każdą okazję
2024-04-23 | 14:00

Oliwki krojone czarne OLE! Smak i wygoda na każdą okazję

Oliwki krojone czarne OLE! to jedna z najsmaczniejszych propozycji kuchni śródziemnomorskiej w formie cienkich, gotowych do użycia paseczków. Ta aromatyczna przekąska inspiruje do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Aleksandra Popławska: Zazwyczaj dostaję fajne prezenty. Najbardziej cieszy mnie, jak ktoś mi coś namaluje albo napisze wiersz

Aktorkę można teraz oglądać między innymi w spektaklu „Wyjątkowy prezent” w reżyserii Tomasza Sapryka. Dzięki tej sztuce widzowie mogą się przekonać, że wyszukany, drogi i niezwykle odważny upominek nie tylko może zepsuć urodzinową imprezę, ale także relacje rodzinne i przyjacielskie. Aleksandra Popławska zdaje sobie sprawę z tego, że wiele osób ma nie lada dylemat, co podarować komuś z okazji urodzin czy imienin. Jednocześnie podkreśla, że ona sama nigdy nie dostała nietrafionego prezentu, który szybko wylądował w koszu.

Media

Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski: Mamy wieloletnie doświadczenie telewizyjne. To nam pozwoliło zbudować wideopodcast „Serio?” od strony merytorycznej i technicznej

Po zwolnieniu z TVP Katarzyna Cichopek i Maciej Kurzajewski ruszyli na podbój YouTube’a. Do autorskiego wideopodcastu „Serio?” para zamierza zapraszać gości, którzy działają na różnych płaszczyznach, mają nietuzinkowe pasje i swoim postępowaniem dają dobry przykład innym. Prezenterzy wierzą, że ich nowy projekt z odcinka na odcinek będzie się cieszył coraz większą popularnością. Na razie obserwuje ich ok. 5 tys. subskrybentów. Obydwoje zapewniają, że nie boją się nowych wyzwań zawodowych, a satysfakcję sprawia im to, że przy realizacji nagrań mogą w pełni wykorzystać swoje doświadczenie telewizyjne.

Edukacja

Co piąte polskie dziecko padło ofiarą cyberprzemocy. Brakuje narzędzi, które pomogłyby z tym zjawiskiem walczyć

Według badań HBSC co szósty nastolatek na świecie padł ofiarą cyberprzemocy – informuje Europejskie Biuro Regionalne Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). W Polsce jest pod tym względem dużo gorzej. Nawet jedno na pięcioro dzieci mogło doświadczyć przemocy w sieci – alarmują naukowcy. Grupą najbardziej narażoną na cyberprzemoc są 13-latki. Porównanie danych z obecnej i poprzedniej edycji badania wskazuje, że dotychczasowe programy przeciwdziałania przemocy, i to nie tylko w obszarze cyber, nie są skuteczne. Eksperci podkreślają, że trzeba w nie włączyć nie tylko szkoły, ale też placówki medyczne, rodziców i samą młodzież.