Komunikaty PR

Siła leży w muzyce - najnowsze badanie ibis

2021-11-03  |  10:10
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.59 MB )

W jaki sposób muzyka pozwoliła przetrwać zaskakującą rzeczywistość ostatnich miesięcy? Jak zmieniły się nasze zwyczaje dotyczące słuchania muzyki? Jak wskazuje najnowsze badanie przeprowadzone na grupie tysiąca Polaków, dla 1/5 z nas muzyka była kluczowym elementem pomagającym odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Ponadto dla coraz większej grupy osób staje się nieodłącznym elementem codzienności. Badanie jest kontynuacją strategii marki w zakresie działań związanych z muzyką.

 

W badaniu wzięli udział miłośnicy muzyki z całej Europy, w tym grupa tysiąca słuchaczy z Polski. Celem ankiety było sprawdzenie, w jaki sposób słuchanie muzyki pomogło przetrwać trudną i zaskakującą rzeczywistość ostatnich miesięcy. Aż 63% badanych zaznacza, że dzisiaj spędza coraz więcej czasu z muzyką każdego dnia, wszędzie gdzie ma na to szansę. 28% ankietowanych twierdzi, że piosenki pomogły im przejść trudne momenty, a prawie 1/5 jest zdania, że muzyka była dla nich w tym czasie ważniejsza niż kiedykolwiek, przy czym najczęściej wskazują na to osoby po 65. roku życia. W ostatnich miesiącach więcej słuchamy utworów relaksujących (14% badanych), ale i smutnych (12%).

 

Siłę muzyki potwierdzają ankietowani z całej Europy. Jak wskazuje ibis, 1/3 badanych zwróciła się w stronę muzyki, by móc łatwiej przetrwać ostatnie miesiące. Ponad połowa polskich słuchaczy posiada specyficzne playlisty i utwory przygotowane pod wybrane nastroje. Dla 48% muzyka jest skutecznym poprawiaczem nastroju, a 45% słucha wybranych piosenek, by przywołać konkretne wspomnienia. Na pełny powrót koncertów na żywo czeka zaledwie 1/4 z nas.

 

Muzyka w znacznym stopniu wpływa na nasz nastrój, pozwala przywołać specyficzne wspomnienia, poczuć bliskość ukochanych osób czy wreszcie skutecznie poprawić humor. W ciągu ostatnich 18 miesięcy muzyka była dla ludzi ważniejsza niż kiedykolwiek. Dlatego, jako uwiecznienie tego wyjątkowego czasu, przygotowaliśmy specjalną playlistę uświetniającą powrót do normalności, a zarazem jako pamiątkę tych szczególnych chwil. Chcemy uhonorować rolę muzyki, jaką odgrywa dla nas każdego dnia – wyznaje James Wheatcroft SVP Marketing & Brands, Accor odpowiedzialny za komunikację marki ibis.

 

Jak wskazuje ibis, przeciętny dorosły Polak słucha średnio 5-6 godzin muzyki tygodniowo – często po to, by poprawić nastrój. Aż dla 86% ankietowanych konkretne piosenki potrafią drastycznie polepszyć humor w przypadku złego samopoczucia czy zmęczenia. Co więcej, w takich sytuacjach słuchacze przyznają się do słuchania ich nawet 14 razy w tygodniu. Najczęściej wybieranym gatunkiem w przypadku dobrego nastroju jest pop, z kolei muzyka rockowa pozwala większości pokonać chwile irytacji.

 

Nasze badanie, poza pokazaniem siły muzyki, potwierdza jej wpływ na podtrzymywanie kontaktów z bliskimi, co było szczególnie ważne. Muzyka łączy ludzi zarówno w dobrych, jak i złych momentach, a także pozwala poszerzać horyzonty. W przypadku braku koncertów coraz więcej osób eksperymentowało z nowymi dźwiękami – kwituje James Wheatcroft.

 

W ciągu ostatnich miesięcy, 22% badanych częściej słuchało radia, a co piąty Polak korzystał z gotowych playlist w serwisach streamingowych. Do eksperymentowania z nowymi gatunkami przyznaje się 17% słuchaczy.

 

Nie mam pojęcia, dlaczego w ciągu ostatnich miesięcy poczułam potrzebę powrotu do klasycznej radiowej muzyki z lat 70. – wyznaje Kasia Lins, wokalistka, kompozytorka i autorka tekstów. – Może to ze względu na melancholijny, nostalgiczny i spokojny wymiar tamtej epoki i pewnego rodzaju nadzieja widoczna w tekstach. W wielu z nich można znaleźć też konotacje z podróżowaniem, byciem w drodze, przemieszczaniem się, do czego każdy z nas na swój sposób tęsknił.

 

ibis wskazuje też, że najczęściej Polacy słuchają muzyki podczas jazdy samochodem (47%). Dla 40% osób jest ona źródłem rozładowania napięcia, 38% stara się zagłuszyć ciszę, 33% zatraca się w świecie fantazji i marzeń, a 31% dzięki muzyce wraca do dawnych wspomnień. Badanie zostało zlecone przez markę ibis, a dzięki otrzymanym wynikom powstanie lista utworów z całej Europy, które pomogły ludziom przetrwać pandemię.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić? Biuro prasowe
2025-06-24 | 08:50

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Czerwiec jest miesiącem o którym marzy większość uczniów – oznacza on odpoczynek i planowanie wymarzonych wakacji. Co ciekawe, w tym roku Polacy stawiają na
Podróże Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Podróże Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych

Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.

Konsument

Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy

W 2030 roku liczba użytkowników gier mobilnych w Polsce może przekroczyć 7,1 mln, a przychody z rynku będą bliskie 470 mln dol. – wynika z danych Statista. Wraz ze wzrostem liczby graczy rozwija się także rynek urządzeń do gamingu mobilnego. Zdaniem przedstawicieli ZTE Polska, producentów smartfonów nubia, których dwa nowe modele miały właśnie swoją premierę w Polsce, ten segment krajowego rynku wciąż jest słabo zagospodarowany, a do tej pory dominowały na nim głównie urządzenia zaawansowane i drogie. Dużą rolę w udoskonalaniu sprzętu dla graczy odgrywa sztuczna inteligencja.

Dom i ogród

Sandra Kubicka: Najpierw kupiłam małą domową szklarnię na zioła. A teraz zamówiłam duży model do ogrodu i będę tam mieć pomidory, ogórki i truskawki

Modelka czerpie dużą radość z własnoręcznie wyhodowanych ziół i warzyw. Swoją przygodę z ogrodnictwem zaczęła od małej domowej szklarni kupionej w sklepie internetowym, a już niedługo będzie miała szklarnię z prawdziwego zdarzenia. Sandra Kubicka nie ukrywa, że teraz z dużą niecierpliwością czeka na to, jaki plon wydadzą sadzonki pomidorów. Na razie rosną jak na drożdżach.