#SilniejsiRazem – Mondelez Int. wspiera walkę z epidemią w Polsce i na świecie

- Mondelez International przeznaczył 15 mln dolarów na wsparcie finansowe oraz rzeczowe służby zdrowia i organizacji pomocowych dedykowanych walce z pandemią na całym świecie.
- W Polsce firma przekazała 150 000 zł na rzecz Funduszu Interwencyjnego Fundacji Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy.
- Do podopiecznych Polskiego Czerwonego Krzyża trafi 6 ton słodyczy marki Milka.
- W ramach podziękowania za stałe wsparcie Banków Żywności, szczególnie w ostatnich tygodniach, firma otrzymała tytuł „Partnera na każdy czas”.
Trwająca epidemia Covid-19 sprawiła, że tegoroczne święta wielkanocne będą inne niż do tej pory. Konieczność izolacji szczególnie dotknęła osoby starsze i samotne. Mondelez Polska wierzy, że w tym trudnym czasie jesteśmy #SilniejsiRazem, dlatego zdecydował się przekazać 6 ton produktów marki Milka na rzecz seniorów, w tym Powstańców Warszawskich, domów opieki oraz zakładów leczniczo-opiekuńczych wspieranych przez Polski Czerwony Krzyż. Dzięki tej pomocy już niedługo świąteczny podarunek otrzyma 14 000 osób.
„Bardzo dziękuję firmie Mondelez International za to wsparcie. Szczególnie w tym okołoświątecznym czasie myślimy o osobach starszych i schorowanych, czyli tych, których obecna sytuacja dotyka chyba najbardziej i to nie tylko w znaczeniu medycznym, ale społecznym, psychologicznym: wymuszona samotność, strach o siebie i swoich bliskich. Odrobina słodyczy i przypływ pozytywnej energii na pewno się przydadzą” - mówi Michał Mikołajczyk, Wiceprezes Mazowieckiego Oddziału Okręgowego Polskiego Czerwonego Krzyża. „#SilniejsiRazem to w tym przypadku nie tylko marketingowe zawołanie, ale potwierdzenie tej znanej i jak się cieszę praktykowanej zasady!” - dodaje Mikołajczyk.
Produkty Mondelez Polska trafiają także regularnie do stałego partnera firmy - Banków Żywności. Firma przekazała już organizacji 10 ton ciastek i produktów czekoladowych, a kolejne 9 ton słodyczy trafi do niej lada moment. Za pomoc i wsparcie okazane Bankom Żywności w czasie kryzysu epidemiologicznego Mondelez otrzymał tytuł „Partnera na każdy czas”.
Wsparcie produktowe to jednak nie wszystko. Firma cały czas analizuje najpilniejsze potrzeby i stara się pomagać. Aby wspomóc polską służbę zdrowia, w marcu Mondelez Polska przekazał 150 000 zł na rzecz specjalnego funduszu interwencyjnego Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Dzięki pieniądzom zebranym w ramach funduszu, Fundacja WOŚP na bieżąco kupuje środki ochrony osobistej dla personelu medycznego oraz sprzęt niezbędny do walki z koronawirusem dla szpitali. WOŚP to nie tylko ogromne wsparcie dla służby zdrowia, ale i nadzieja. Powtarzając za Jurkiem Owsiakiem, Mondelez Polska wierzy, że wkrótce „wygramy i pójdziemy wszyscy razem na spacer”!
„Społeczna odpowiedzialność od lat wpisana jest w strategię i działanie Mondelēz International. Dzisiaj, w dobie trwającej epidemii koronawirusa, nie może być inaczej. W Polsce od początku trwania epidemii chcemy wyjść naprzeciw potrzebom tych, których obecna sytuacja dotknęła w sposób szczególny. Na bieżąco angażujemy się w działania różnych organizacji, przekazując pomoc zarówno finansową, jak i rzeczową. Cieszymy się, że możemy wesprzeć w tym pełnym wyzwań czasie polską służbę zdrowia. Mamy także nadzieję, że przekazane przez nas przekąski przyniosą odrobinę radości podopiecznym Polskiego Czerwonego Krzyża – zarówno seniorom samotnym w swoich domach, jak i domach opieki. – powiedział Marcin Dobrock, dyrektor zarządzający Mondelez Int. w Polsce i krajach bałtyckich.

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Patricia Kazadi: Maciek Rock jest dla mnie ogromną inspiracją. Uczę się od mistrza
Prowadząca „Must Be the Music” jest przekonana, że nowa odsłona programu zrobi wśród widzów prawdziwą furorę. Ona sama, mimo że zna kulisy, to i tak z dużym zaciekawieniem obejrzała pierwszy odcinek i to, co zobaczyła na ekranie, zrobiło na niej ogromne wrażenie. Patricia Kazadi chwali uczestników, jurorów, a także współprowadzących nową edycję. Nie ukrywa, że dużą inspiracją jest dla niej Maciej Rock, pracowity, utalentowany, a zarazem niezwykle skromny człowiek.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Transport
Co trzeci wypadek na kolei powoduje kierowca samochodu. Wciąż za mało skrzyżowań bezkolizyjnych

Ze statystyk Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że w systemie kolejowym w Polsce co trzeci wypadek powodują kierowcy samochodów. Zdaniem eksperta najsłabszymi punktami w bezpieczeństwie na kolei są miejsca, w których tory przecinają się z drogami. Kierowcy zapominają, że droga hamowania pociągu jest bardzo długa, a samochód w starciu z lokomotywą jest bez szans.