Komunikaty PR

Ślad węglowy w diecie: jak zredukować go nawet o 59%?

2023-11-03  |  13:00
Biuro prasowe

Obciążenie środowiska przez nadmierną emisję gazów cieplarnianych to dzisiaj jeden z kluczowych problemów ludzkości. Przyczynia się do nich m.in. produkcja żywności, w tym głównie mięsa i nabiału. Nie bez powodu więc konsumenci coraz częściej zadają sobie pytanie, jak układać jadłospis, aby zmniejszyć ślad węglowy w diecie oraz jakie produkty wybierać. Z rozwiązaniem przychodzi eatyx – marka oferująca m.in. zbilansowane, pełnowartościowe posiłki, których produkcja generuje aż o 59% niższą emisję gazów cieplarnianych niż klasyczne dania o takim samym bilansie kalorycznym. 

Świadoma konsumpcja na wyciągnięcie ręki 

Zanieczyszczenie środowiska, wzmożona emisja CO2, zmiany klimatu, wyjałowienie gleby czy klęski żywiołowe to tylko część problemów, z którymi mierzy się społeczeństwo. Ich dynamika nasila potrzebę zastosowania perspektywicznych rozwiązań, które skutecznie mogą minimalizować negatywny wpływu na środowisko naturalne. Dlatego też coraz częściej mówi się o potrzebie zmiany nawyków, edukacji żywieniowej i świadomych wyborach konsumenckich. Branża spożywcza jest bowiem jedną z tych, które najmocniej oddziałują na ekosystem. Także i tutaj pojawia się przysłowiowe „światełko w tunelu”. Nadzieję daje eatyx – rodzima marka oferująca alternatywy klasycznych posiłków ze znacznie mniejszym śladem węglowym, dostępna na eatyx.eu.

Potrzeba neutralizacji wpływu na środowisko naturalne z roku na roku jest coraz mocniej zauważalna w debacie społecznej. Wystarczy spojrzeć na dane dostarczane przez Międzynarodowy Zespół ds. Zmian Klimatu ONZ. Te jasno wskazują, że przy obecnym tempie wzrostu emisji gazów cieplarnianych już w ciągu kilku dekad nastąpią zmiany, które trudno będzie odwrócić za życia naszego czy naszych dzieci. A to nie pozostanie bez wpływu na ludzkość i planetę. Ta niepokojąca wizja przyszłości daje do myślenia i mobilizuje do działania. Nie tylko konsumentów, ale coraz częściej także i marki. eatyx stworzyliśmy właśnie w odpowiedzi na te wyzwania, dzięki czemu wspiera on nie tylko nasze zdrowie, ale i planetę – mówi Grzegorz Kowalski, Prezes spółki eatyx Polska.

eatyx to marka stworzona przez założycieli OSHEE: Dariusza Gałęzewskiego i Dominika Dolińskiego oraz przedsiębiorcę Michała Sołowowa. Jej rdzeń tworzą funkcjonalne alternatywy klasycznych dań, dostępne m.in. w formie batonów czy posiłków w formie płynnej, gotowych do spożycia. Każdy z nich posiada zarówno naturalny, zbilansowany skład, jak i szerokie spektrum witamin, minerałów, niektóre także cennych probiotyków oraz adaptogenów. Brand znajduje się pod parasolem zupełnie nowej kategorii hyperfood. To z uwagi na to, że oprócz odpowiedzi na żywieniowe potrzeby ludzkości, koncentruje się także na globalnych wyzwaniach współczesnego świata.

59% mniejsza emisja CO2e

Wpływ eatyx na ochronę planety potwierdzają najnowsze wyliczenia przeprowadzone przez TerGo – organizację zajmującą się kompleksową oceną śladu węglowego w cyklu życia produktu. Eksperci TerGo w pierwszym etapie zbadali ślad węglowy zbilansowanego posiłku eatyx o smaku czekoladowym, który dostępny jest w 500-mililitrowej butelce. Badanie wykazało, że cały proces produkcyjny – począwszy od fazy produkcji, przez transport, aż po konsumpcję – emituje aż o 59% mniej ekwiwalentu dwutlenku węgla (CO2e) niż klasyczny posiłek o takiej samej kaloryczności. Analizie porównawczej poddano produkcję i przygotowanie pieczonego łososia z brązowym ryżem i brokułami, który uważany jest za jedno z najzdrowszych dań. 

– Produkcja żywności odpowiada za niemal 1/4 globalnych emisji gazów cieplarnianych. Dlatego, podejmując wybory żywieniowe, powinniśmy uwzględniać także ich wpływ na środowisko – decydować się na produkty o niskim śladzie węglowym lub neutralne węglowo, a także dbać o to, by nie marnować żywności. Konsumenci są tego coraz bardziej świadomi i oczekują od marek wykazywania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Dlatego potrzebujemy firm, takich jak eatyx, liczących swoje emisje i oferujące produkty pełnowartościowe, które są dobre zarówno dla człowieka, jak i dla naszej planety – mówi Ewelina Sasin, współzałożycielka & COO TerGo. 

Już teraz każdy z konsumentów ma realne narzędzie pozwalające, za pośrednictwem diety, ograniczać negatywny wpływ na środowisko. Tych będzie jeszcze więcej – kolejnym krokiem w zakresie zrównoważonego rozwoju marki eatyx jest bowiem podjęcie prac nad wprowadzeniem produktów neutralnych dla klimatu.

Pełen raport, przygotowany przez TerGo, jest dostępny na: https://eatyx.eu/img/uploads/Raport_LCA_Oshee_Eatyx.pdf.

Więcej o eatyx można przeczytać na: https://eatyx.eu

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd! Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd!

Wraz z nowym rokiem OSM Piątnica powraca z kampanią reklamową „Przejdź na dobrą stronę mocy”, promującą Skyry – jogurty typu islandzkiego. Dzięki wysokiej zawartości
Żywienie Ciasta na sylwestrowy stół
2024-12-30 | 14:50

Ciasta na sylwestrowy stół

Ile ciast potrzeba na świąteczno-noworoczny stół, aby domownicy byli zadowoleni? Wszystko zależy od liczby zaproszonych gości, ale jesteśmy pewni, że często wystarczy jedno ciasto,
Żywienie Marnowanie żywności w święta: wyrzucamy 1,6 kg jedzenia na osobę [BADANIE]
2024-12-23 | 12:00

Marnowanie żywności w święta: wyrzucamy 1,6 kg jedzenia na osobę [BADANIE]

Aż 83% Polaków wyrzuca jedzenie świąteczne między 23 a 30 grudnia. To przekłada się na 61,7 tys. ton, czyli aż 1,6 kg na osobę. Choć najczęściej wyrzucaną kategorią

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Edukacja

Idea STEM zmienia podejście do edukacji dzieci na całym świecie. Doświadczanie i współpraca zamiast wykładów

Odejście od wykładowej metody prowadzenia zajęć na rzecz doświadczeń, współpracy i partnerskich relacji z nauczycielem to podstawowe założenia idei edukacyjnej STEM. Ma ona wspierać rozwój dzieci i młodzieży w kierunkach, jakie wytycza zmieniająca się rzeczywistość i na jakie nastawiony będzie rynek pracy za kilka lat. Globalnie rynek edukacji STEM do końca dekady podwoi swoje przychody. Ten światowy trend jest obserwowany i rozwijany również w Polsce, m.in. poprzez projekt STEM Kindloteka.

Handel

Finansowanie, technologia i wola polityczna sprzyjają walce o klimat. Dołączają do niej także konsumenci

Eksperci apelują o intensyfikację wysiłków na rzecz ochrony klimatu. Tym bardziej że teraz są ku temu sprzyjające warunki: finansowanie, wola polityczna i zaawansowane technologie. Coraz częściej idzie za tym także gotowość społeczeństwa do zmian. Choć w kontekście zielonej rewolucji mówi się przede wszystkim o transformacji energetycznej i ograniczaniu emisji CO2, dbanie o zmiany zaczyna się również na poziomie decyzji konsumenckich. Polacy mają tego świadomość i wdrażają proekologiczne nawyki w codzienną rutynę i zakupy.