Komunikaty PR

Śladami skarbów natury – o niezwykłych właściwościach ziół

2024-07-10  |  09:15
Biuro prasowe
Kontakt
Emilia Potocka
Synertime

Aleja Wyścigowa
02-681 Warszawa
e.potocka|synertime.pl| |e.potocka|synertime.pl
668132416
www.synertime.pl

Zielarstwo i ziołolecznictwo to w dzisiejszych czasach nieco zapomniane zajęcie. Dawniej nasze babcie znakomicie wiedziały z czego zrobić domowy syrop na kaszel czy remedium na niedoskonałości skórne. Jednak w następnych pokoleniach, wraz z rozwojem ośrodków miejskich i znacznym przyspieszeniem trybu życia, umiejętność ta zaczęła stopniowo zanikać. Na szczęście w ostatnich latach zaobserwować można powrót do tej pięknej sztuki – kosmetyki naturalne, powstające na bazie polskich ziół, są coraz bardziej widoczne na sklepowych (i on-line’owych) półkach, a liczba osób zajmująca się zielarstwem stale rośnie.

Zioła, zarówno te dziko rosnące, jak i uprawiane w przydomowych ogródkach, to wielka skarbnica cennych witamin, flawonoidów, olejków eterycznych i minerałów, takich jak wapń, potas czy magnez. O ich prozdrowotnych i kulinarnych właściwościach wiedzieli już starożytni medycy i zielarze. Pierwsze zapiski dotyczące wykorzystania ziół w leczeniu różnego rodzaju schorzeń pochodzą z Babilonii i datowane są na 3 tys. lat p.n.e. W skład starożytnych receptur spisywanych wówczas na glinianych tabliczkach wchodziły między innymi: bylica, piołun, czosnek, szafran, kozieradka, mięta czy glistnik jaskółcze ziele.

Wiedza o ziołach wciąż budzi zainteresowanie w Polsce i za granicą. Dzięki współczesnym zielarkom i zielarzom, którzy edukują zarówno on-line, jak i off-line, coraz więcej młodych osób może zgłębić tajniki sztuki zielarskiej w przystępny sposób. Jedną z najbardziej rozpoznawalnych w Internecie przewodniczek po świecie dzikich roślin jest Kasia Banaś, publikująca na Instagramie pod nickiem Sianko. Kasia na swoim profilu dzieli się wiedzą o właściwościach roślin, wskazuje, które z nich są jadalne oraz cenne dla naszej urody i zdrowia, a także prowadzi spacery ziołowe na terenie całej Polski.

Ostatnie takie spotkanie odbyło się w czwartek 27 czerwca, w okolicach zalewu Zakrzówek w Krakowie, a jego organizatorem była marka kosmetyków wegańskich, bazujących na naturalnych, roślinnych ekstraktach – Pharma Care by Vis Plantis. W wydarzeniu wzięły udział zaprzyjaźnione z marką influencerki, lokalne media oraz klientki.  Wspólny spacer, któremu sprzyjała piękna pogoda pozwolił w pełni zanurzyć się w świecie natury. Prowadząca event Kasia, co krok dzieliła się szalenie ciekawymi informacjami o napotykanych roślinach, takich jak dziewanna, bylica, macierzanka czy dziurawiec. Uczestnicy żywo reagowali na kolejne odkrycia – komentowali, dopytywali, a w końcu sami zaczęli zwracać większą uwagę na otaczające ich rośliny. Spacer wśród natury, oprócz odprężenia dostarczył uczestnikom również ciekawych wniosków. Mianowicie często niepotrzebnie sprowadzamy z drugiej strony świata modne składniki żywieniowe i pielęgnacyjne, w tym nasiona chia czy jagody goji, podczas gdy pod nosem (czy raczej butem) mamy równie wartościowe rośliny, których zbawiennych właściwości nie znamy.

Na wszystkich wytrwałych odkrywców przyrody, na końcu spaceru czekały niespodzianki – torebki z kosmetykami do pielęgnacji ciała i włosów Pharma Care. Organizatorki spaceru obiecują, że nie było to ostatnie tego typu wydarzenie i w zanadrzu mają już kolejne pomysły na aktywne łączenie tematu pielęgnacji z naturą, pod patronatem marki Pharma Care.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Synertime
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Letnia akcja marki Alpro, czyli aktywności outdoorowe i w social mediach Biuro prasowe
2024-07-24 | 15:00

Letnia akcja marki Alpro, czyli aktywności outdoorowe i w social mediach

Tegoroczne lato należy do Alpro. Marka z portfolio Danone zaplanowała szereg angażujących konsumentów aktywności w myśl prowadzonej równolegle kampanii influencer marketingowej
Styl życia Jak ekologicznie organizować życie w domu? Oto 7 sposobów
2024-07-24 | 13:56

Jak ekologicznie organizować życie w domu? Oto 7 sposobów

Dbanie o najwyższe dobre wspólne, czyli planetę, to dziś nasz wspólny obowiązek i chyba każdy zdaje sobie z tego sprawę. Ale nie każdy wie, jak w codziennym życiu w swoich
Styl życia BRAK ZDJĘCIA
2024-07-24 | 13:40

Na dobry początek dnia: owoce i warzywa na śniadanie plus mała dawka ruchu

To sprawi, że nasze samopoczucie znacznie się poprawi już od wczesnych godzin, co z kolei wpłynie na wydajność w ciągu dnia. Natalia Kuraś, dietetyczka i ekspertka europejskiego programu GOOD MOVE – Trzymaj formę, radzi, jak

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Firma

Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

Gwiazdy

Aleksandra Popławska: Pomysł na trenowanie boksu zrodził się u mnie z fascynacji Sashą Sidorenko. Dyscyplina ta wymaga skupienia, a właśnie tego mi na co dzień brakuje

Aktorka zaznacza, że trenuje boks, bo pozwala jej nauczyć się trzeźwo myśleć, analizować i szybko podejmować decyzje. Z uprawiania tej dyscypliny czerpie sporą przyjemność, zwłaszcza że robi to pod okiem mistrzyni – Sashy Sidorenko. Aleksandra Popławska podkreśla, że dla niej nie tyle liczy się zwycięstwo na ringu, ile taktyka gry, jaką przyjmuje się wobec przeciwnika.