Komunikaty PR

Śniadaniowe inspiracje z Majonezem Kieleckim w roli głównej

2024-04-19  |  01:00
Biuro prasowe

24 kwietnia obchodzimy Europejski Dzień Śniadania, który ma przypominać nam o tym, jak ważny jest to posiłek. Hasłem tego święta, ustanowionego w 2012 r. jest „Znajdź czas na śniadanie”. Jednak, żeby to, co jemy po przebudzeniu było smaczne i pożywne, nie wystarczy czas, przyda się też pomysł. Śniadania powinny być zróżnicowane, zbilansowane i kolorowe. Warto zaczynać dzień od dania,
w skład którego wchodzą smaczne dodatki, np. te od WSP „Społem”.

Na słodko czy wytrawnie?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, bo wszystko zależy od indywidualnych preferencji, pory roku oraz produktów, którymi akurat dysponujemy. Zwolennicy owsianki będą głosić jej wyższość ponad wszystko, z czym nie zgodzą się z pewnością entuzjaści kanapek czy jajek w jakiekolwiek postaci. Rozwiązaniem z pewnością jest różnorodne menu. Zimą wielu z nas sięga po rozgrzewające płatki owsiane, latem zaś częściej wybieramy lekki koktajl czy pełne świeżych warzyw kanapeczki. Jeszcze inaczej jemy będąc na wakacjach, bo wtedy zazwyczaj sięgamy po śniadania charakterystyczne dla kraju, w którym przebywamy. We Włoszech czy Francji zaczniemy dzień na słodko, od rogalika i kawy, a w Wielkiej Brytanii zjemy konkretny, wytrawny posiłek. Niewykluczone, że gdy spędzamy urlop np. na Mazurach posilimy się pyszną jajecznicą np. na maśle, ze szczypiorkiem, pomidorami czy boczkiem, a do tego kromka świeżego chleba. Na pieczywo decydujemy się często w formie kanapek, które można przygotować na nieograniczoną ilość sposobów.

Kluczową rolę w tym daniu pełnią dodatki, nie tylko takie jak warzywa, rodzaj sera czy wędliny, ale także smarowidła i sosy. Majonez, ketchup i musztarda to elementy, bez których wielu z nas nie wyobraża sobie dnia. Warto wybierać je świadomie i sięgać po takie, które znane są nie tylko ze swojego doskonałego smaku, ale i jakości, jak te produkowane przez WSP „Społem”. To przede wszystkim kultowy Majonez Kielecki, którego raczej nikomu nie trzeba przedstawiać. Nie wszyscy jednak wiedzą, że może stać się on nie tylko dodatkiem do bułek, ale i ich podstawą.

Bułeczki majonezowe – idealna propozycja na dobry początek dnia

- Bułeczki majonezowe to świetna propozycja na rozpoczęcie dnia. Smakiem nieco przypominają rogale maślane, są lekko słodkie i niezwykle mięciutkie. Bardzo dobrze smakują posmarowane masłem i oprószone niewielką ilością soli, lub w wersji na bogato, z ulubionymi warzywnymi dodatkami, z serem, szynką, i jajkiem muśniętym delikatnie majonezem – mówi Ewa Górna, autorka bloga Smaki na talerzu i przepisu na to wyjątkowe pieczywo.

Składniki:

• 450 g mąki pszennej( typ 550)

• 1 łyżeczka soli

• 25 g świeżych drożdży

 • 1 żółtko

• 100 g Majonezu Kieleckiego

• 3/4 szkl. ciepłego mleka

• 65 g cukru

• 1 żółtko

• 1-2 łyżki mleka

Sposób przygotowania:

Do garnuszka kruszymy drożdże, dodajemy 1 łyżkę cukru, 3-4 łyżki ciepłego mleka oraz 1 łyżkę mąki, mieszamy. Odstawiamy na kilka minut, do podrośnięcia. Pozostałą mąkę przesiewamy do dużej miski, mieszamy z solą. Dodajemy pozostały cukier, ciepłe mleko. żółtko, Majonez Kielecki oraz wyrośnięte drożdże. Mieszamy łyżką do połączenia, po czym wyrabiamy gładkie ciasto. Miskę z ciastem przykrywamy ściereczką, odstawiamy na około 1 godzinę, do wyrośnięcia.

Wyrośnięte ciasto ponownie krótko wyrabiamy. Następnie dzielimy na równe kawałki i formujemy okrągłe bułeczki (ok. 8 sztuk). Układamy je na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce, przykrywamy ściereczką i ponownie odstawiamy na około 20-30 minut, do napuszenia. Tuż przed pieczeniem wierzch bułeczek smarujemy żółtkiem rozmąconym z niewielka ilością mleka. Pieczemy przez około 20 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.

Po więcej inspirujących przepisów autorki, warto zajrzeć tutaj: Smaki na talerzu – Przepisy na ciasta, sałatki i dania obiadowe.

Takie bułeczki zasmakują nie tylko wielbicielom majonezu, ale każdemu, kto lubi czasem na śniadanie zjeść coś nieoczywistego.

Z ofertą dodatków (nie tylko) śniadaniowych oraz innych produktów WSP „Społem” można zapoznać się tutaj: https://www.wspspolem.com.pl/produkty

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Głodny? Spróbuj „Porcji DobreGO!” od Żabki Biuro prasowe
2024-07-25 | 15:30

Głodny? Spróbuj „Porcji DobreGO!” od Żabki

Kluczowym warunkiem utrzymania dobrej kondycji i samopoczucia jest dbanie o właściwe nawyki żywieniowe przez cały rok. By ułatwić konsumentom to zadanie, szczególnie
Żywienie Grillowanie z VEGETA Natur: niezwykłe smaki na Twoim talerzu
2024-07-23 | 01:00

Grillowanie z VEGETA Natur: niezwykłe smaki na Twoim talerzu

Słoneczne i ciepłe dni zachęcają do spędzenia wolnego czasu poza domem. To dobry moment, aby przenieść rodzinny obiad lub spotkanie z przyjaciółmi na świeże powietrze i
Żywienie Celebruj Światowy Dzień Sernika i nie tylko z letnią ofertą ciast w Tchibo
2024-07-22 | 16:50

Celebruj Światowy Dzień Sernika i nie tylko z letnią ofertą ciast w Tchibo

Czy jest coś lepszego niż rozkoszowanie się letnimi smakami z filiżanką ulubionej kawy w ręku? Dzięki nowościom dostępnym w coffee barach Tchibo sprawienie sobie tej przyjemności

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Firma

Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

Media

Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.