Soudal wspiera edukację młodych architektów
Best Brands PR
Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl
Podczas gali finałowej Builder for the Future 2024 rozstrzygnięto XI Konkurs dla Młodych Architektów, organizowany przez miesięcznik „Builder”. Wzorem lat ubiegłych partnerem strategicznym Konkursu była firma Soudal.
Uroczysta gala Builder for the Future 2024, na której nagrodzono laureatów najnowszej odsłony Konkursu dla Młodych Architektów, tradycyjnie była punktem kulminacyjnym ogólnopolskiego programu edukacyjnego, promującego utalentowanych adeptów architektury. W tym roku zadanie konkursowe polegało na stworzeniu projektu koncepcyjnego, który stanowił wyzwanie dla autora i wyrażał autorskie spojrzenie na architekturę. Przy ocenie nadesłanych prac członkowie Kapituły brali pod uwagę m.in. oryginalność koncepcji oraz nowatorstwo w podejściu do zadania. Pierwsza nagroda powędrowała do Dominiki Cieplak i Kamila Federygi z Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej za pracę pt. „Biała woda. Ból niepamięci”.
Wieloletnim partnerem strategicznym Konkursu dla Młodych Architektów jest firma Soudal – światowy lider w sektorze chemii budowlanej oraz pionier w dziedzinie energooszczędnych rozwiązań dla budownictwa. Z myślą o nieuniknionych wyzwaniach, jakie wyłaniają się przed młodymi architektami m.in. w związku z kryzysem klimatycznym, Soudal opracował kompleksowe systemy i niezawodne materiały chemii budowlanej, które pozwalają zoptymalizować zarządzanie energią w budynku. Jedną z najnowszych propozycji firmy jest system do montażu stolarki otworowej w warstwie termoizolacyjnej, przed licem ściany konstrukcyjnej – Soudal Window Installation (SWI). Kluczowy komponent SWI stanowi specjalna rama SoudaFrame SWI, bezpośrednio na której montowane jest okno. W rezultacie liczba mechanicznych łączników, będących główną przyczyną powstawania mostków termicznych wokół stolarki, zostaje zredukowana do minimum, a złącze okienne osiąga najwyższą izolacyjność termiczną. System SWI, którego skuteczność została potwierdzona w restrykcyjnych testach, posiada certyfikat prestiżowego Passive House Institute, co oznacza, że system ten jest odpowiedni dla domów pasywnych.
Poszukiwanie rozwiązań dla energooszczędnego i pasywnego budownictwa niezmiennie pozostaje dla firmy Soudal jednym z najważniejszych celów strategicznych. Priorytetowo traktujemy również upowszechnianie wiedzy na temat energooszczędnych technologii budowlanych, zwłaszcza wśród młodych przedstawicieli sztuki architektury, którzy niebawem będą kształtować przestrzeń do życia dla nas i dla przyszłych pokoleń. Programy edukacyjne takie jak KDMA są dla firmy Soudal nie tylko okazją do wspierania młodych architektów w rozwoju zawodowym – stwarzają także możliwość ich inspirowania do wdrażania rozwiązań zgodnych z zasadami zrównoważonego budownictwa – mówi Andrzej Chromiak, Product manager Soudal Polska.

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.