Soudal wspiera edukację młodych architektów
Best Brands PR
Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl
Podczas gali finałowej Builder for the Future 2024 rozstrzygnięto XI Konkurs dla Młodych Architektów, organizowany przez miesięcznik „Builder”. Wzorem lat ubiegłych partnerem strategicznym Konkursu była firma Soudal.
Uroczysta gala Builder for the Future 2024, na której nagrodzono laureatów najnowszej odsłony Konkursu dla Młodych Architektów, tradycyjnie była punktem kulminacyjnym ogólnopolskiego programu edukacyjnego, promującego utalentowanych adeptów architektury. W tym roku zadanie konkursowe polegało na stworzeniu projektu koncepcyjnego, który stanowił wyzwanie dla autora i wyrażał autorskie spojrzenie na architekturę. Przy ocenie nadesłanych prac członkowie Kapituły brali pod uwagę m.in. oryginalność koncepcji oraz nowatorstwo w podejściu do zadania. Pierwsza nagroda powędrowała do Dominiki Cieplak i Kamila Federygi z Wydziału Architektury Politechniki Krakowskiej za pracę pt. „Biała woda. Ból niepamięci”.
Wieloletnim partnerem strategicznym Konkursu dla Młodych Architektów jest firma Soudal – światowy lider w sektorze chemii budowlanej oraz pionier w dziedzinie energooszczędnych rozwiązań dla budownictwa. Z myślą o nieuniknionych wyzwaniach, jakie wyłaniają się przed młodymi architektami m.in. w związku z kryzysem klimatycznym, Soudal opracował kompleksowe systemy i niezawodne materiały chemii budowlanej, które pozwalają zoptymalizować zarządzanie energią w budynku. Jedną z najnowszych propozycji firmy jest system do montażu stolarki otworowej w warstwie termoizolacyjnej, przed licem ściany konstrukcyjnej – Soudal Window Installation (SWI). Kluczowy komponent SWI stanowi specjalna rama SoudaFrame SWI, bezpośrednio na której montowane jest okno. W rezultacie liczba mechanicznych łączników, będących główną przyczyną powstawania mostków termicznych wokół stolarki, zostaje zredukowana do minimum, a złącze okienne osiąga najwyższą izolacyjność termiczną. System SWI, którego skuteczność została potwierdzona w restrykcyjnych testach, posiada certyfikat prestiżowego Passive House Institute, co oznacza, że system ten jest odpowiedni dla domów pasywnych.
Poszukiwanie rozwiązań dla energooszczędnego i pasywnego budownictwa niezmiennie pozostaje dla firmy Soudal jednym z najważniejszych celów strategicznych. Priorytetowo traktujemy również upowszechnianie wiedzy na temat energooszczędnych technologii budowlanych, zwłaszcza wśród młodych przedstawicieli sztuki architektury, którzy niebawem będą kształtować przestrzeń do życia dla nas i dla przyszłych pokoleń. Programy edukacyjne takie jak KDMA są dla firmy Soudal nie tylko okazją do wspierania młodych architektów w rozwoju zawodowym – stwarzają także możliwość ich inspirowania do wdrażania rozwiązań zgodnych z zasadami zrównoważonego budownictwa – mówi Andrzej Chromiak, Product manager Soudal Polska.

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Czym stresują się Polacy? Finanse i obowiązki domowe w czołówce. Wyniki badań
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta
Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.
Moda
Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.