Komunikaty PR

S·PLOT: PIĘKNE I MĄDRE SPEKTAKLE DLA NASTOLATKÓW I... NIEMOWLĄT

2024-10-03  |  15:00
Biuro prasowe

Czasem światło i dźwięk, czasem mistrzowski gest animatora wprawiającego w ruch lalkę, a innym razem nowe technologie – już za kilka dni Łódź odwiedzą uznane europejskie zespoły teatralne, które na różne sposoby opowiadają młodym widzom o rzeczach ważnych. Numen Company i Theater Gruene Sosse z Niemiec oraz katalońskie Animal Religion i Viu el Teatre wystąpią w Teatrze Pinokio w ramach S·PLOTU  Międzynarodowego Kongresu Sztuk Performatywnych dla Dzieci i Młodzieży.

S·PLOT – Międzynarodowy Kongres Sztuk Performatywnych dla Dzieci i Młodzieży, który odbędzie się w dniach 8-11 października to niecodzienna szansa dla łódzkiej publiczności, by na scenach Teatru Pinokio w Łodzi obejrzeć znakomite spektakle europejskich grup teatralnych, święcących tryumfy na międzynarodowych festiwalach.

– Nie trzeba obawiać się bariery językowej. W naszym programie znalazło się pięć spektakli. Trzy z nich zostały zrealizowane bez słów. Pozostałe – będą prezentowane po polsku – zapewnia Bartosz Kurowski, kurator S·PLOTU. – Nie będzie też innych barier: przygotowaliśmy prezentacje z audiodeskrypcją oraz tłumaczenie na polski język migowy – wyjaśnia.

Propozycją dla nastolatków i młodych dorosłych jest przedstawienie „Solace”. Zespół Numen Company z Niemiec sięga po mocną i nieco niepokojącą formę teatru lalek, by zaskakiwać widza geniuszem niewidocznej animacji obiektów. Publiczność obserwując stopniowe budowanie relacji między aktorem i lalką zyskuje pretekst do rozmowy o poszukiwaniu tożsamości we współczesnym, skomplikowanym świecie.

Na nieco młodszych widzów (13+) czekać będzie Theater Gruene Sosse z przeniesieniem na scenę świetnie znanej wielu pokoleniem czytelników powieści „Braciszek i Karlsson z dachu” autorstwa Astrid Lindgren. Spektakl „Karlsson vom Dach” został zrealizowany w nowatorskiej formie z zastosowaniem nowych technologii, a poprzez interakcje zachęca odbiorców do konfrontacji własnej wizji rzeczywistości z prawami rządzącymi światem dorosłych.

W czasie S·PLOTU grupa Animal Religion z Hiszpanii (Katalonia) pokaże świetnie przyjęty podczas festiwalu w Edynburgu performans zatytułowany „Hello, Hands and Feet”, skierowany do widzów w wieku od 2 do 5 lat oraz uczestników z niepełnosprawnościami. Za pomocą światła, dźwięku i akrobacji, ani na chwilę nie odwracając swojej uwagi od potrzeb odbiorcy, zbuduje magiczną atmosferę i zaprosi publiczność do interakcji – poznawania różnorakich możliwości i upodobań swojego ciała: klaszczących dłoni i tupoczących stóp. Krótki, trwający 25 minut, performans scala bardzo proste z pozoru działania oraz innowacyjne sposoby budowania relacji z odbiorcą.

Do najmłodszych widzów, tzw. „najnajów” w wieku niemowlęcym, poniemowlęcym oraz przedszkolnym skierowana jest też propozycja katalońskiej grupa Viu el Teatre! Jej performans „Pintamúsica” ma być dla maluchów okazją do poznawania czterech pór roku poprzez doznania sensoryczne: bogactwo i różnorodność starannie dobranych obrazów, dźwięków oraz bodźców dotykowych, a także interakcje w formie luźnej zabawy w bezpiecznej przestrzeni teatru.

Goście kongresu i łódzka publiczność w ramach S·PLOTU zobaczą też propozycję Teatru Pinokio w Łodzi – „Folwark zwierzęcy”.

– Dla nas to wyjątkowa okazja, żeby przedstawić swoją wizję teatru międzypokoleniowego, podnoszącego problemy współczesności, dającego pretekst do rozmowy i refleksji – podkreśla Gabriel Gietzky, dyrektor Teatru Pinokio w Łodzi, a zarazem dyrektor S·PLOTU i reżyser spektaklu.

Bilety można kupić w kasie teatru od poniedziałku do piątku, w godz. 8.00-15.00 lub online na platformie Bilety24.

S·PLOT Międzynarodowy Kongres Sztuk Performatywnych dla Dzieci i Młodzieży został dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Miasta Łodzi oraz The Institut Ramon Llull.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Teatr ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI Biuro prasowe
2024-12-20 | 12:00

ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI

Już w styczniu młodzi widzowie Teatru Pinokio w Łodzi wyruszą w niezwykłą podróż do świata dziecięcej wyobraźni i przyjaźni. Właśnie rozpoczęły się próby do spektaklu
Teatr SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”
2024-12-18 | 16:00

SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”

– To oczywiste, że szukaliśmy umiejętności, aktorskich i wokalnych. Ale chcieliśmy też czegoś więcej: takiej nieopisywalnej iskry i różnorodności osobowości – tak
Teatr TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.
2024-12-16 | 14:00

TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.

TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.   KOMFORTKI, SKRZYNECZKI I POMIESZCZENIE PIELĘGNACYJNE DLA MALUCHÓW     Teatr Pinokio w Łodzi po raz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Finanse

Wciąż niewielkie finansowanie wsparcia psychicznego przez państwo. Usługi terapeutyczne są dziś głównie prywatne

Co czwarty Polak przynajmniej raz w ciągu swojego życia zmaga się z poważnym kryzysem zdrowia psychicznego. Może więc on statystycznie dotyczyć każdej polskiej rodziny – przypomina Fundacja Pomagam.pl. Problemem jest wciąż niskie finansowanie wsparcia psychicznego i psychiatrycznego przez państwo oraz słaba wiedza o zdrowiu psychicznym. Organizacja zwraca uwagę, że świadomość problemu może uwolnić ogromny potencjał wzajemnego wsparcia.

Film

Joanna Kurowska: Żaden polski aktor nie dostał miliona dolarów za film. Gramy równie dobrze jak amerykańscy, a jesteśmy niedoceniani i hejtowani

Artystka nie ma żadnych wątpliwości – polska branża filmowa wymaga natychmiastowego uzdrowienia. Konieczne jest wprowadzenie gruntownych zmian po to, aby zapewnić aktorom lepsze warunki pracy, odpowiednie wynagrodzenie i wsparcie w sytuacjach kryzysowych. Joanna Kurowska zauważa, że honoraria w polskim kinie są rażąco niskie i chociażby w stosunku do zarobków amerykańskich gwiazd dysproporcja jest ogromna. Dla przykładu żaden polski aktor nie otrzymał jeszcze miliona dolarów za rolę, podczas gdy w USA takie kwoty są standardem.