Komunikaty PR

S·PLOT: PIĘKNE I MĄDRE SPEKTAKLE DLA NASTOLATKÓW I... NIEMOWLĄT

2024-10-03  |  15:00
Biuro prasowe

Czasem światło i dźwięk, czasem mistrzowski gest animatora wprawiającego w ruch lalkę, a innym razem nowe technologie – już za kilka dni Łódź odwiedzą uznane europejskie zespoły teatralne, które na różne sposoby opowiadają młodym widzom o rzeczach ważnych. Numen Company i Theater Gruene Sosse z Niemiec oraz katalońskie Animal Religion i Viu el Teatre wystąpią w Teatrze Pinokio w ramach S·PLOTU  Międzynarodowego Kongresu Sztuk Performatywnych dla Dzieci i Młodzieży.

S·PLOT – Międzynarodowy Kongres Sztuk Performatywnych dla Dzieci i Młodzieży, który odbędzie się w dniach 8-11 października to niecodzienna szansa dla łódzkiej publiczności, by na scenach Teatru Pinokio w Łodzi obejrzeć znakomite spektakle europejskich grup teatralnych, święcących tryumfy na międzynarodowych festiwalach.

– Nie trzeba obawiać się bariery językowej. W naszym programie znalazło się pięć spektakli. Trzy z nich zostały zrealizowane bez słów. Pozostałe – będą prezentowane po polsku – zapewnia Bartosz Kurowski, kurator S·PLOTU. – Nie będzie też innych barier: przygotowaliśmy prezentacje z audiodeskrypcją oraz tłumaczenie na polski język migowy – wyjaśnia.

Propozycją dla nastolatków i młodych dorosłych jest przedstawienie „Solace”. Zespół Numen Company z Niemiec sięga po mocną i nieco niepokojącą formę teatru lalek, by zaskakiwać widza geniuszem niewidocznej animacji obiektów. Publiczność obserwując stopniowe budowanie relacji między aktorem i lalką zyskuje pretekst do rozmowy o poszukiwaniu tożsamości we współczesnym, skomplikowanym świecie.

Na nieco młodszych widzów (13+) czekać będzie Theater Gruene Sosse z przeniesieniem na scenę świetnie znanej wielu pokoleniem czytelników powieści „Braciszek i Karlsson z dachu” autorstwa Astrid Lindgren. Spektakl „Karlsson vom Dach” został zrealizowany w nowatorskiej formie z zastosowaniem nowych technologii, a poprzez interakcje zachęca odbiorców do konfrontacji własnej wizji rzeczywistości z prawami rządzącymi światem dorosłych.

W czasie S·PLOTU grupa Animal Religion z Hiszpanii (Katalonia) pokaże świetnie przyjęty podczas festiwalu w Edynburgu performans zatytułowany „Hello, Hands and Feet”, skierowany do widzów w wieku od 2 do 5 lat oraz uczestników z niepełnosprawnościami. Za pomocą światła, dźwięku i akrobacji, ani na chwilę nie odwracając swojej uwagi od potrzeb odbiorcy, zbuduje magiczną atmosferę i zaprosi publiczność do interakcji – poznawania różnorakich możliwości i upodobań swojego ciała: klaszczących dłoni i tupoczących stóp. Krótki, trwający 25 minut, performans scala bardzo proste z pozoru działania oraz innowacyjne sposoby budowania relacji z odbiorcą.

Do najmłodszych widzów, tzw. „najnajów” w wieku niemowlęcym, poniemowlęcym oraz przedszkolnym skierowana jest też propozycja katalońskiej grupa Viu el Teatre! Jej performans „Pintamúsica” ma być dla maluchów okazją do poznawania czterech pór roku poprzez doznania sensoryczne: bogactwo i różnorodność starannie dobranych obrazów, dźwięków oraz bodźców dotykowych, a także interakcje w formie luźnej zabawy w bezpiecznej przestrzeni teatru.

Goście kongresu i łódzka publiczność w ramach S·PLOTU zobaczą też propozycję Teatru Pinokio w Łodzi – „Folwark zwierzęcy”.

– Dla nas to wyjątkowa okazja, żeby przedstawić swoją wizję teatru międzypokoleniowego, podnoszącego problemy współczesności, dającego pretekst do rozmowy i refleksji – podkreśla Gabriel Gietzky, dyrektor Teatru Pinokio w Łodzi, a zarazem dyrektor S·PLOTU i reżyser spektaklu.

Bilety można kupić w kasie teatru od poniedziałku do piątku, w godz. 8.00-15.00 lub online na platformie Bilety24.

S·PLOT Międzynarodowy Kongres Sztuk Performatywnych dla Dzieci i Młodzieży został dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Miasta Łodzi oraz The Institut Ramon Llull.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Teatr ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI Biuro prasowe
2024-12-20 | 12:00

ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI

Już w styczniu młodzi widzowie Teatru Pinokio w Łodzi wyruszą w niezwykłą podróż do świata dziecięcej wyobraźni i przyjaźni. Właśnie rozpoczęły się próby do spektaklu
Teatr SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”
2024-12-18 | 16:00

SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”

– To oczywiste, że szukaliśmy umiejętności, aktorskich i wokalnych. Ale chcieliśmy też czegoś więcej: takiej nieopisywalnej iskry i różnorodności osobowości – tak
Teatr TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.
2024-12-16 | 14:00

TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.

TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.   KOMFORTKI, SKRZYNECZKI I POMIESZCZENIE PIELĘGNACYJNE DLA MALUCHÓW     Teatr Pinokio w Łodzi po raz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Żywienie

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj

Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.