Komunikaty PR

S·PLOT. RUSZYŁA SPRZEDAŻ BILETÓW NA SPEKTAKLE

2024-09-02  |  01:00
Biuro prasowe

S·PLOT. RUSZYŁA SPRZEDAŻ BILETÓW NA SPEKTAKLE

Poszukiwanie własnej tożsamości w skomplikowanym świecie, sensoryczne doświadczanie otoczenia przez maluchy, nowe technologie, jako sposób opowiadania dobrze znanych historii – w październiku Łódź odwiedzą cztery znakomite zespoły teatralne z Hiszpani i Niemiec. Będą gośćmi S·PLOTU – Międzynarodowego Kongresu Sztuk Performatywnych dla Dzieci i Młodzieży w Teatrze Pinokio. Od dziś kupować można bilety na kongresowe spektakle.

Organizowany przez Teatr Pinokio w Łodzi S·PLOT – Międzynarodowy Kongres Sztuk Performatywnych dla Dzieci i Młodzieży odbędzie się w dniach 8-11 października. Zgromadzi ekspertów – teoretyków i praktyków – którzy będą dyskutować nad wyzwaniami stojącymi przed twórcami teatru ukierunkowanego na publiczność poniżej 18. roku życia. Gośćmi kongresu będą też zagraniczne zespoły, które zaprezentują spektakle, znakomicie wpisujące się w ideę kongresu i odpowiadające na pytanie, jak w nowym cyfrowym świecie wywołać i utrzymać zainteresowanie młodych widzów.

W czasie S·PLOTU grupa Animal Religion z Hiszpanii (Katalonia) pokaże świetnie przyjęty podczas festiwalu w Edynburgu performans zatytułowany „Hello, Hands and Feet”, skierowany do widzów w wieku od 2 do 5 lat oraz uczestników z niepełnosprawnościami. Za pomocą światła, dźwięku i akrobacji, ani na chwilę nie odwracając swojej uwagi od potrzeb odbiorcy zbuduje magiczną atmosferę i zaprosi publiczność do interakcji – poznawania różnorakich możliwości i upodobań swojego ciała: klaszczących dłoni i tupoczących stóp. Performans scala bardzo proste z pozoru działania oraz innowacyjne sposoby budowania relacji z odbiorcą. Krótki, trwający 25 minut, performans bez słów zaprezentowany zostanie także z audiodeskrypcją w języku polskim.

W Łodzi zagości też zespół Numen Company z Niemiec z przedstawieniem „Solace”, stworzonym z myślą o młodych dorosłych (15+), w którym podejmuje temat poszukiwania tożsamości we współczesnym, skomplikowanym świecie. Opowieść obleczona przez twórców w mocną i niepokojącą formę teatru lalek zaskakuje geniuszem niewidocznej animacji obiektów. Publiczność obserwuje stopniowe budowanie relacji między człowiekiem oraz obiektem – aktorem oraz lalką. Ten spektakl również zostanie zrealizowany bez słów, a organizatorzy przewidzieli pokaz z audiodeskrypcją w języku polskim.

Również z Niemiec przyjedzie Theater Gruene Sosse z przeniesieniem na scenę powieści „Braciszek i Karlsson z dachu” autorstwa Astrid Lindgren. Spektakl „Karlsson vom Dach” został zrealizowany w nowatorskiej formie z zastosowaniem nowych technologii, a poprzez zastosowanie interakcji przybliża proces kreowania przez dziecko pierwszej wizji rzeczywistości oraz jej konfrontację z prawami rządzącymi światem dorosłych. Przedstawienie teatralne w języku polskim przeznaczone jest dla grupy docelowej w wieku 13+. Przewidziane są jego pokazy z audiodeskrypcją w języku polskim, z tłumaczeniem na polski język migowy oraz z napisami w języku angielskim.

Czwartym z zagranicznych gości S·PLOTU będzie katalońska grupa Viu el Teatre! Jej performans „Pintamúsica” skierowany jest do najmłodszych widzów – w wieku niemowlęcym, poniemowlęcym oraz przedszkolnym. Dla maluchów ma być okazją do poznawania czterech pór roku poprzez doznania sensoryczne: bogactwo i różnorodność starannie dobranych obrazów, dźwięków oraz bodźców dotykowych oraz interakcje w formie luźnej zabawy w bezpiecznej przestrzeni teatru. W tym przypadku również przewidziany jest pokaz z audiodeskrypcją w języku polskim.

Goście kongresu i łódzka publiczność w ramach S·PLOTU zobaczą też propozycję Teatru Pinokio w Łodzi – „Folwark zwierzęcy”.

– Dla nas to wyjątkowa okazja, żeby przedstawić swoją wizję teatru międzypokoleniowego, podnoszącego problemy współczesności, dającego pretekst do rozmowy i refleksji – podkreśla Gabriel Gietzky, dyrektor Teatru Pinokio w Łodzi, a zarazem dyrektor S·PLOTU i reżyser spektaklu. – Tegoroczna kongresowa edycja S·PLOTU to zapowiedź przyszłego festiwalu o tej samej nazwie, który planujemy od przyszłego roku. Zależy nam, by uczestnicy tegorocznego spotkania: producenci, twórcy, naukowcy, nauczyciele z Polski i zagranicy pomogli nam wypracować nowy standard produkcji i programowania imprez kierowanych do młodego pokolenia – dodaje..

Bilety na spektakle prezentowane w czasie kongresu trafiły właśnie do sprzedaży. Można je kupić w kasie teatru od poniedziałku do piątku, w godz. 8.00-15.00 lub online na platformie Bilety 24. Bilet normalny na każdy ze spektakli kosztuje 43 złote, a ulgowy – 40 złotych.  

 

 

S·PLOT Międzynarodowy Kongres Sztuk Performatywnych dla Dzieci i Młodzieży został dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Miasta Łodzi oraz The Institut Ramon Llull.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Teatr ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI Biuro prasowe
2024-12-20 | 12:00

ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI

Już w styczniu młodzi widzowie Teatru Pinokio w Łodzi wyruszą w niezwykłą podróż do świata dziecięcej wyobraźni i przyjaźni. Właśnie rozpoczęły się próby do spektaklu
Teatr SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”
2024-12-18 | 16:00

SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”

– To oczywiste, że szukaliśmy umiejętności, aktorskich i wokalnych. Ale chcieliśmy też czegoś więcej: takiej nieopisywalnej iskry i różnorodności osobowości – tak
Teatr TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.
2024-12-16 | 14:00

TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.

TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.   KOMFORTKI, SKRZYNECZKI I POMIESZCZENIE PIELĘGNACYJNE DLA MALUCHÓW     Teatr Pinokio w Łodzi po raz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku

Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dawid Kwiatkowski: Padłem ofiarą oszustów, którzy na mnie nieuczciwie zarabiali. Teraz jestem też swoim księgowym, liczę pieniądze i sprawdzam umowy

Artysta przyznaje, że w branży muzycznej są ludzie, którzy zamiast wspierać młodych wykonawców w budowaniu kariery, po prostu chcą tylko zarobić na swoich „podopiecznych”. Dawid Kwiatkowski przestrzega więc wszystkich, którzy stają na scenie „Must Be the Music” i innych talent show, by nie ufali każdemu, kto się do nich odezwie po programie i zaproponuję współpracę, bo bardzo możliwe, że będzie mu zależało tylko na tym, by wykorzystać ich „pięć minut” dla własnych korzyści. On sam również padł ofiarą takich oszustów i musiał walczyć z nimi w sądzie.

Prawo

Tak zwana sztuczna twórczość coraz popularniejsza. Wyzwaniem pozostają kwestie praw autorskich

Rosnąca popularność narzędzi AI spowodowała, że powstaje coraz więcej „dzieł sztuki”, będących wytworem działania algorytmów, które potrafią m.in. tworzyć muzykę dopasowaną do preferencji i nastroju, malować obrazy, a nawet pisać poezję czy scenariusze filmowe. To rodzi szereg wyzwań dotyczących praw autorskich. Są także wątpliwości dotyczące ochrony dzieł, z których AI się uczy. Narzucanie prawnych zakazów i obostrzeń może jednak nie przynieść efektów.

Podróże

Radosław Majdan: W Grecji zaginęła mi walizka. To jest kraj lekkoduchów, wszystko odkładają na jutro, a pracę traktują drugorzędnie

Były piłkarz przyznaje, że z perspektywy uczestników program „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” to bardzo wymagające przedsięwzięcie. Dla niego ten format okazał się nie tylko testem fizycznym, ale także emocjonalnym, bo trzeba było stawić czoła zarówno rywalom, jak i własnym słabościom. Radosław Majdan zdradza też, że emocji nie brakowało już na lotnisku. Tuż po przylocie do Grecji okazało się bowiem, że jego walizka zaginęła. Na szczęście miał przy sobie kilka zapasowych ubrań.