Komunikaty PR

S·PLOT. RUSZYŁA SPRZEDAŻ BILETÓW NA SPEKTAKLE

2024-09-02  |  01:00
Biuro prasowe

S·PLOT. RUSZYŁA SPRZEDAŻ BILETÓW NA SPEKTAKLE

Poszukiwanie własnej tożsamości w skomplikowanym świecie, sensoryczne doświadczanie otoczenia przez maluchy, nowe technologie, jako sposób opowiadania dobrze znanych historii – w październiku Łódź odwiedzą cztery znakomite zespoły teatralne z Hiszpani i Niemiec. Będą gośćmi S·PLOTU – Międzynarodowego Kongresu Sztuk Performatywnych dla Dzieci i Młodzieży w Teatrze Pinokio. Od dziś kupować można bilety na kongresowe spektakle.

Organizowany przez Teatr Pinokio w Łodzi S·PLOT – Międzynarodowy Kongres Sztuk Performatywnych dla Dzieci i Młodzieży odbędzie się w dniach 8-11 października. Zgromadzi ekspertów – teoretyków i praktyków – którzy będą dyskutować nad wyzwaniami stojącymi przed twórcami teatru ukierunkowanego na publiczność poniżej 18. roku życia. Gośćmi kongresu będą też zagraniczne zespoły, które zaprezentują spektakle, znakomicie wpisujące się w ideę kongresu i odpowiadające na pytanie, jak w nowym cyfrowym świecie wywołać i utrzymać zainteresowanie młodych widzów.

W czasie S·PLOTU grupa Animal Religion z Hiszpanii (Katalonia) pokaże świetnie przyjęty podczas festiwalu w Edynburgu performans zatytułowany „Hello, Hands and Feet”, skierowany do widzów w wieku od 2 do 5 lat oraz uczestników z niepełnosprawnościami. Za pomocą światła, dźwięku i akrobacji, ani na chwilę nie odwracając swojej uwagi od potrzeb odbiorcy zbuduje magiczną atmosferę i zaprosi publiczność do interakcji – poznawania różnorakich możliwości i upodobań swojego ciała: klaszczących dłoni i tupoczących stóp. Performans scala bardzo proste z pozoru działania oraz innowacyjne sposoby budowania relacji z odbiorcą. Krótki, trwający 25 minut, performans bez słów zaprezentowany zostanie także z audiodeskrypcją w języku polskim.

W Łodzi zagości też zespół Numen Company z Niemiec z przedstawieniem „Solace”, stworzonym z myślą o młodych dorosłych (15+), w którym podejmuje temat poszukiwania tożsamości we współczesnym, skomplikowanym świecie. Opowieść obleczona przez twórców w mocną i niepokojącą formę teatru lalek zaskakuje geniuszem niewidocznej animacji obiektów. Publiczność obserwuje stopniowe budowanie relacji między człowiekiem oraz obiektem – aktorem oraz lalką. Ten spektakl również zostanie zrealizowany bez słów, a organizatorzy przewidzieli pokaz z audiodeskrypcją w języku polskim.

Również z Niemiec przyjedzie Theater Gruene Sosse z przeniesieniem na scenę powieści „Braciszek i Karlsson z dachu” autorstwa Astrid Lindgren. Spektakl „Karlsson vom Dach” został zrealizowany w nowatorskiej formie z zastosowaniem nowych technologii, a poprzez zastosowanie interakcji przybliża proces kreowania przez dziecko pierwszej wizji rzeczywistości oraz jej konfrontację z prawami rządzącymi światem dorosłych. Przedstawienie teatralne w języku polskim przeznaczone jest dla grupy docelowej w wieku 13+. Przewidziane są jego pokazy z audiodeskrypcją w języku polskim, z tłumaczeniem na polski język migowy oraz z napisami w języku angielskim.

Czwartym z zagranicznych gości S·PLOTU będzie katalońska grupa Viu el Teatre! Jej performans „Pintamúsica” skierowany jest do najmłodszych widzów – w wieku niemowlęcym, poniemowlęcym oraz przedszkolnym. Dla maluchów ma być okazją do poznawania czterech pór roku poprzez doznania sensoryczne: bogactwo i różnorodność starannie dobranych obrazów, dźwięków oraz bodźców dotykowych oraz interakcje w formie luźnej zabawy w bezpiecznej przestrzeni teatru. W tym przypadku również przewidziany jest pokaz z audiodeskrypcją w języku polskim.

Goście kongresu i łódzka publiczność w ramach S·PLOTU zobaczą też propozycję Teatru Pinokio w Łodzi – „Folwark zwierzęcy”.

– Dla nas to wyjątkowa okazja, żeby przedstawić swoją wizję teatru międzypokoleniowego, podnoszącego problemy współczesności, dającego pretekst do rozmowy i refleksji – podkreśla Gabriel Gietzky, dyrektor Teatru Pinokio w Łodzi, a zarazem dyrektor S·PLOTU i reżyser spektaklu. – Tegoroczna kongresowa edycja S·PLOTU to zapowiedź przyszłego festiwalu o tej samej nazwie, który planujemy od przyszłego roku. Zależy nam, by uczestnicy tegorocznego spotkania: producenci, twórcy, naukowcy, nauczyciele z Polski i zagranicy pomogli nam wypracować nowy standard produkcji i programowania imprez kierowanych do młodego pokolenia – dodaje..

Bilety na spektakle prezentowane w czasie kongresu trafiły właśnie do sprzedaży. Można je kupić w kasie teatru od poniedziałku do piątku, w godz. 8.00-15.00 lub online na platformie Bilety 24. Bilet normalny na każdy ze spektakli kosztuje 43 złote, a ulgowy – 40 złotych.  

 

 

S·PLOT Międzynarodowy Kongres Sztuk Performatywnych dla Dzieci i Młodzieży został dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Miasta Łodzi oraz The Institut Ramon Llull.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Teatr ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI Biuro prasowe
2024-12-20 | 12:00

ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI

Już w styczniu młodzi widzowie Teatru Pinokio w Łodzi wyruszą w niezwykłą podróż do świata dziecięcej wyobraźni i przyjaźni. Właśnie rozpoczęły się próby do spektaklu
Teatr SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”
2024-12-18 | 16:00

SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”

– To oczywiste, że szukaliśmy umiejętności, aktorskich i wokalnych. Ale chcieliśmy też czegoś więcej: takiej nieopisywalnej iskry i różnorodności osobowości – tak
Teatr TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.
2024-12-16 | 14:00

TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.

TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.   KOMFORTKI, SKRZYNECZKI I POMIESZCZENIE PIELĘGNACYJNE DLA MALUCHÓW     Teatr Pinokio w Łodzi po raz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.

Ochrona środowiska

Rynki materiałów biodegradowalnych i biopochodnych będą rosły w szybkim tempie. W Polsce dopiero raczkują

Rynek biodegradowalnych tworzyw sztucznych do 2031 roku ponad trzykrotnie zwiększy swoje obroty. Również tworzywa biopochodne są coraz częściej rozwijane i wykorzystywane. Choć rynki na świecie notują dynamiczny rozwój, napędzany nie tylko świadomością klientów, ale też surowymi przepisami środowiskowymi, w Polsce ten potencjał jest wykorzystywany szczątkowo. Tymczasem biotworzywa mogą z powodzeniem zastąpić większość materiałów syntetycznych.

Muzyka

Marta Wiśniewska: Konkurs Eurowizji jest odrobinę polityczny i tam są różne dziwne sytuacje. Mam jednak nadzieję, że Justyna Steczkowska rozwali system

Wokalistka zapewnia, że mocno kibicuje Justynie Steczkowskiej w drodze po zwycięstwo w 69. Konkursie Piosenki Eurowizji w Szwajcarii. I choć te zmagania mają drugie dno i nie zawsze liczą się tylko umiejętności wokalne reprezentantów poszczególnych krajów, to Marta Wiśniewska wierzy, że talent i potencjał polskiej gwiazdy będą ponad wszelkimi podziałami. Tancerka zaznacza też, że ona sama nie wzięłaby udziału w tym konkursie.