Komunikaty PR

Spokojna przystań na Pradze

2022-03-21  |  13:40
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Mieszkanie o powierzchni ok. 70 m2, zlokalizowane na Pradze w Warszawie, wymagało zmiany układu funkcjonalnego. Realizacji podjęło się biuro architektury wnętrz Sobkowiak Architektura. Projekt powstał z myślą o parze młodych ludzi, którzy żyją dynamicznie, rozwijają swoje kariery zawodowe i pasje, spotykają się w gronie najbliższych przyjaciół i wspólnie gotują. W założeniach projektowych najważniejsza okazała się wygoda, ponadczasowość rozwiązań, duża kuchnia i stół jadalniany z możliwością rozkładania, który na co dzień staje się niezbyt dużym, funkcjonalnym meblem.

Do Agaty Sobkowiak trafiło mieszkanie w stanie deweloperskim. Lokal był pierwotnie podzielony na salon z aneksem kuchennym, dwie sypialnie, łazienkę, toaletę oraz bardzo duży korytarz i hol wejściowy. Strefa komunikacji zajmowała około 1/3 całej powierzchni, co powodowało, że wnętrzu brakowało funkcjonalności. Klientką Agaty Sobkowiak jest młoda osoba, pasjonatka gotowania, więc głównym wymaganiem stała się duża kuchnia. Wcześniej w 24-metrowym pokoju dziennym deweloper zaplanował niewielki aneks. Architektka zaproponowała, by na kuchnię przeznaczyć jeden z pokoi, przylegający do salonu. Dzięki wyburzeniu ściany powstała przestronna, otwarta strefa dzienna. Dodatkowo, kosztem korytarza, została zaaranżowana toaleta dla gości, a w jej miejscu powstała podręczna spiżarnia. Również kosztem strefy komunikacji powiększona została sypialnia i wygospodarowana garderoba, przez którą obecnie wchodzi się do prywatnej łazienki z wanną. Celem było przeprojektowanie przestrzeni tak, by wykorzystać metraż przeskalowanej strefy komunikacji i dzięki temu maksymalnie zwiększyć rozmiar i funkcjonalność pozostałych pomieszczeń.

Rozkładany stół

W związku z umiejscowieniem jadalni w centralnej części strefy dziennej, oczywistym wyborem  był okrągły stół. Agata Sobkowiak szukała mebla o naturalnym kształcie, wyglądającym delikatnie i lekko. Kolejnym kryterium były względy użytkowe. Właścicielka mieszkania chciała mieć możliwość komfortowego spędzania czasu w gronie przyjaciół.  Wybór padł na model FOX marki MILONI,  stół z możliwością rozkładania. Znana polska manufaktura oferowała kilka możliwości kolorystycznych, a wybrane wybarwienie miało współgrać z resztą mieszkania. Większość mebli została więc wykonana na zamówienie, w wykończeniu z forniru orzechowego. Podłogę dobrano w ciemniejszej tonacji, w meblach wolnostojących konsekwentnie utrzymano taką kolorystykę.

W meblach wykonanych na wymiar dominują wykończenia z naturalnego forniru z orzecha amerykańskiego. Dotyczy to zabudów w salonie, kuchni, sypialni a nawet na fragmentach w obydwu łazienkach. Całość została dopełniona szarościami. Jako akcent kolorystyczny został wybrany granat i głęboka zieleń. Te kolory wskazała klientka, zapewniając, że najlepiej czuje się w takich odcieniach. Morskie akcenty kolorystyczne delikatnie przeplatają się w całym mieszkaniu, ale nie jako duże płaszczyzny, raczej jako detale. Na zdecydowany kolor pomalowany został fragment ściany w kuchni. Natomiast w strefie dziennej, w sąsiedztwie ściany telewizyjnej, właścicielka zdecydowała się na fotel przy biurku w morskim odcieniu turkusu. Przy sofie stanęły dwa stoliki kawowe, udało się wyszukać okrągłe modele z kamiennymi blatami, w tym jeden wykonany z zielonego marmuru. Te wszystkie elementy to raczej niewielkie detale, akcenty które przyciągają uwagę i wprowadzają do wnętrza dodatkowe urozmaicenie.

www.miloni.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Finaliści konkursu Young Design 2024 – teraz w DOMOTECE! Biuro prasowe
2024-10-04 | 15:00

Finaliści konkursu Young Design 2024 – teraz w DOMOTECE!

Young Design 2024 to wyjątkowa inicjatywa, której celem jest wsparcie młodych projektantów na ich drodze do sukcesu zawodowego. Tegoroczni finaliści zaprezentowali niezwykle
Dom 25-lecie sofy Indivi
2024-10-04 | 10:30

25-lecie sofy Indivi

Pierwsza w historii sofa modułowa BoConcept cieszy się nieustającą popularnością już od 25 lat. Odkryj historię tego klasycznego projektu i dowiedz się, jak został on udoskonalony w 2024
Dom Targi Nieruchomości w Galerii Jurajskiej
2024-10-03 | 13:00

Targi Nieruchomości w Galerii Jurajskiej

Kupno wymarzonego mieszkania to nie lada wyzwanie. Jeszcze większym może być znalezienie dobrej ekipy remontowej, która wykona pracę na czas, lub urządzenie swojego "M". Z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Moda

Monika Miller: Moja szafa jest dosyć mała. Lepiej jest mieć mniej rzeczy świetnej jakości, niż kupować kilogramy ubrań i za pół roku je wyrzucać

Aktorka jest zwolenniczką recyklingu, dawania garderobie drugiego życia i korzystania z opakowań biodegradowalnych. Jak zauważa, kupując sobie często nowe ubrania i dodatki, czy to dla przyjemności, czy też podążając za trendami, zapominamy, że proces produkcji odzieży pochłania duże ilości wody i prądu, a transport jej do sklepów generuje ślad węglowy. Monika Miller przekonuje, że nie chce się przyczyniać do obciążania środowiska, dlatego kupuje z głową. Ma więc w szafie niewiele rzeczy, ale są one dobrej jakości i służą przez długi czas.

Edukacja

Nowotwór wykryty na wczesnym etapie może być całkowicie wyleczalny. Tylko co trzeci Polak wykonuje jednak regularne badania profilaktyczne

Polacy najbardziej boją się chorób nowotworowych, ale nie doceniają roli profilaktyki, która ma największe znaczenie dla skutecznego leczenia raka – wynika z badania „Polki i Polacy a choroby i zdrowie”. Dane Ministerstwa Zdrowia i Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego,, wskazują, że problem niskiego uczestnictwa w badaniach przesiewowych związany jest raczej z przekonaniami oraz poziomem wiedzy na ich temat, a nie wydolnością systemu czy brakiem dostępu do badań. Zmianie tej sytuacji ma służyć kampania „Nie gadaj, tylko się zbadaj” uruchomiona przez PZU. Eksperci chcą zachęcać nie tylko do regularnych badań, ale też zmiany stylu życia na zdrowszy.