Sportowy LS F, kolejny IS oraz nowy SUV - Lexus szykuje gorące nowości?
Lexus mocno inwestuje w komfort i bezpieczeństwo. Ale Japończycy podkreślają na każdym kroku, że ciągle zamierzają produkować ekscytujące samochody o wysokich osiągach. A premiery, których według najnowszych pogłosek możemy spodziewać się w 2021 roku tylko to potwierdzą.
Nowy flagowy SUV
Rewelacje o nowych modelach Lexusa podaje japoński portal Best Car Web. Zdaniem dziennikarzy w połowie 2021 roku na rynku ma zadebiutować nowy flagowy SUV marki, wzorowany najprawdopodobniej na pokazanym w 2018 roku koncepcie LF-1 Limitless. Auto miałoby konkurować z takimi modelami jak Maserati Levante czy Bentley Bentayga.
Zdaniem dziennikarzy konstrukcja samochodu zostanie oparta na platformie GA-L znanej z Lexusa LS, a pod maską będą dostępne 4-litrowy silnik V8 twin-turbo lub układ hybrydowy z motorem V6 3.5. Jeśli japoński producent faktycznie pracuje nad takim modelem, to wybór wspomnianych jednostek będzie naturalnym posunięciem. Lexus przygotowuje obecnie V-ósemkę z podwójnym doładowaniem, a hybrydę z silnikiem V6 od kilku lat montuje chociażby pod maską modelu LS 500h.
Supermocna limuzyna
Flagowa limuzyna Lexusa również może doczekać się nowego wcielenia. I to bardzo interesującego, bo ze wspomnianym silnikiem V8 twin-turbo. Pogłoski o sportowym modelu LS F krążą w mediach od kilku lat i – zdaniem japońskich dziennikarzy – mają stać się faktem właśnie w 2021 roku. Co więcej, moc Lexusa LS F może osiągnąć wartość nawet 670 KM! LS F byłby trzecim, po modelach IS F i GS F, sedanem w historii marki z oznaczeniem F. A to jest zarezerwowane dla rasowo sportowych modeli.
Kolejny Lexus IS
Jeszcze jednym modelem w kolejce jest według japońskich mediów czwarta odsłona Lexusa IS. Auto z pewnością zyska nową stylistykę, ale jego wymiary mają pozostać praktycznie niezmienione. Sedan zostanie oparty na nowej platformie TNGA i konstrukcyjnie będzie spokrewniony z dobrze znaną w Japonii Toyotą Crown. Nowa architektura ma skutkować wyraźnie wyższym komfortem jazdy i bardzo wysoką precyzją prowadzenia.
Pod maską nowego Lexusa IS ma znaleźć się kilka jednostek napędowych do wyboru. Zdaniem japońskich dziennikarzy podstawową będzie znany już z samochodów Lexusa motor 2.0 z turbodoładowaniem. Na liście znajdzie się również napęd hybrydowy nowej generacji z silnikiem 2.5, a także doładowana jednostka benzynowa o pojemności 2.4. Best Car Web podaje ponadto, że sedan Lexusa może otrzymać też doładowany, 6-cylindrowy silnik 3.0, znany z nowej Toyoty GR Supry. Mówi się również o bardziej sportowej odmianie modelu, która miałaby zadebiutować rok po premierze standardowego Lexusa IS, a więc w 2022 roku.

Nowego Mercedesa zamówisz w kolorze „Beczki” swojego dziadka albo wymarzonego klasyka

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.