Spotkania autorskie online z Alvaro Solerem, Sylwią Lipką i Katarzyną Puzyńską
Muzyczny powrót hiszpańskiego ulubieńca Polaków, debiut literacki idolki nastolatków oraz premiera najnowszego tomu sagi o Lipowie – w najbliższym tygodniu bohaterami spotkań autorskich będą Alvaro Soler, Sylwia Lipka i Katarzyna Puzyńska.
Interaktywne transmisje odbywają się na stronie Facebook.com/empikcom. W trakcie wydarzeń możliwe jest zadawanie pytań w komentarzach pod streamingiem. Wszystkie spotkania tłumaczone są na język migowy. Partnerem cyklu Premiera online jest mBank.
Alvaro Soler – poniedziałek, 12 lipca, godz. 18:00
Fani pochodzącego z Hiszpanii muzyka mają powody do świętowania. Piosenkarz powraca po trzech latach z albumem pt. „Magia”. Z tej okazji muzyk pojawi się na spotkaniu w ramach cyklu Premiera online. Rozmowę poprowadzi Justyna Dżbik-Kluge.
Jak tłumaczy sam artysta, pierwszy singiel zapowiadający nową płytę, „Magia”, został zainspirowany jego relacją z fanami. – Moi słuchacze przypomnieli mi, dlaczego w ogóle zabrałem się za tworzenie muzyki. To było wspaniałe doświadczenie, móc pisać dla moich fanów i przy okazji tańczyć w całym procesie. Jeśli tak zachowujesz się pod wpływem piosenki, to wiesz, że jest w porządku – zdradził Soler.
We własnej definicji słowa magia piosenkarz odnajduje wszystkie rzeczy, które trudno ująć słowami. Według piosenkarza słowo „magia” zawiera w sobie wachlarz nieuchwytnych emocji i doświadczeń. Więcej tajemnic muzyka zdradzi podczas rozmowy online.
Na spotkanie zaprasza Empik wspólnie z Universal Music Polska oraz Going.
Sylwia Lipka – wtorek, 13 lipca, godz. 18:00
Sylwia Lipka, uwielbiania przez nastolatków piosenkarka i youtuberka, debiutuje jako pisarka autobiograficzną książką „Mery Majka” (Wydawnictwo Insignis). O powieści i kulisach jej powstawania z autorką porozmawia Katarzyna Borowiecka.
Bohaterka książki, Marysia, pochodzi z małej miejscowości i jest najmłodsza z licznego rodzeństwa. Od małego uczęszcza na zajęcia artystyczne. Marzy jej się kariera piosenkarki. Gdy tylko zaczyna gimnazjum, dołącza do zespołu jako główna wokalistka i zakłada swój kanał na YouTubie. Bohaterka walczy z różnymi przeciwnościami losu: od niezrozumienia, przez próbę wybicia się z małej miejscowości, po hejt wśród rówieśników. Powieść opowiada przede wszystkim o pasji i dążeniu do marzeń za wszelką cenę. Droga do sławy zaś często nie jest usłana różami. Czy warto więc nią podążać? „Mery Majka” to historia nastolatki, której liczne trudności nie zniechęciły do realizacji marzeń.
Katarzyna Puzyńska – środa 14 lipca, godz. 18:00
„Martwiec” (Wydawnictwo Prószyński) to już trzynasty tom sagi kryminalnej o policjantach z Lipowa autorstwa Katarzyny Puzyńskiej. Książka trafi do księgarń już 13 lipca. Dzień po premierze pisarka spotka się z Justyną Dżbik-Kluge, by opowiedzieć więcej o najnowszym śledztwie.
„Martwiec” opowiada mrożącą krew w żyłach historię o zaginięciu niewielkiego lokalnego autobusu wraz z jego kierowcą i pasażerami. Jedna z podróżnych niespodziewanie powraca po niedługim czasie, jednak nic nie pamięta. Nie umie powiedzieć, co się wydarzyło. Kiedy w końcu zaczyna przypominać sobie fragmenty zdarzeń, zostaje zamordowana.
Tymczasem w jednej z niemal opustoszałych wsi zrozpaczona matka twierdzi, że jej córkę pochowano żywcem i próbuje rozkopać grób. Otwarcie trumny pozwala przypuszczać, że mogła mieć rację. To nie jedyne dziecko, które straciła. Dokładnie rok wcześniej zamordowano jej syna i odcięto mu głowę, a teraz policja znajduje czaszkę. Okazuje się, że przyczyna śmierci chłopaka mogła być zupełnie inna niż podejrzewano. Aspirant Daniel Podgórski próbuje powiązać obie sprawy. Jednocześnie boryka się z pewną bardzo wrogo nastawioną koleżanką. Czy podinspektor Mari Carmen Sikora zdoła mu zaszkodzić? Jaki ma z tym związek dziwna lampa z napisem? I czy w lesie czai się… ten martwy?
Opowieści o Lipowie łączą w sobie elementy klasycznego kryminału i powieści obyczajowej z rozbudowanym wątkiem psychologicznym. Porównywane są do książek Agathy Christie i Camilli Läckberg. Prawa do publikacji serii zostały sprzedane do ponad dwudziestu krajów.

Enej z napisem LOVE. To nowa trasa zespołu

BNDK wspiera Oasis w powrocie na scenę...

"Święta cały rok" - Czadoman w duecie z Ciocią Agą
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.