Komunikaty PR

Spotkanie współczesnego lokalnego designu z tradycyjnym rzemiosłem

2021-04-28  |  11:55
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.06 MB )

Co się stanie, gdy czworo młodych, współczesnych projektantów z Ammanu, Delhi i Bangkoku spotka się z lokalnymi rzemieślnikami? Powstaną produkty LOKALT, dzięki którym rękodzieło nabierze nowoczesnego stylu! Nowa limitowana kolekcja będzie dostępna w sklepach stacjonarnych już od czerwca 2021 roku.

Miski, wazony, dywany, a może zupełnie coś nowego? Czterech projektantów rzuciło wyzwanie znanym formom i z pomocą lokalnych rzemieślników, stworzyło projekty pozwalające spojrzeć na kulturę regionów i rękodzieło z zupełnie innej perspektywy. Każdy z elementów kolekcji IKEA LOKALT został wykonany ręcznie, dzięki czemu poszczególne przedmioty opowiadają własną, wyjątkową historię.

Haft prosto z Ammanu

Tania Haddad udowadnia, że miasto może stać się inspiracją do stworzenia artykułów, od których ciężko oderwać wzrok. Dzięki ręcznie haftowanej narzucie i poszewkom na poduszki LOKALT w ciągu jednej chwili przeniesiemy się do tętniących życiem wschodnich dzielnic Ammanu. Na tekstyliach uchwycone zostały szczegóły charakterystyczne dla miejsca pochodzenia projektantki, takie jak anteny satelitarne, oazy zieleni, starożytne budynki czy taksówki, a także kolorowe samochody! W stolicy Jordanii przerabianie i ozdabianie swojego auta to już tradycja, dlatego tak ważnym było dla Tanii zawarcie ich w swoim projekcie. Produkty zostały stworzone we współpracy z organizacją społeczną Jordan River Foundation, która dba o stałe zatrudnienie kobiet w regionach, gdzie najbardziej tego potrzebują.

Opowieści z Delhi

W Indiach zwyczaje i tradycje mają bardzo duże znaczenie, a zdobyte umiejętności pozostają w rodzinach przez pokolenia. Z przekazywanej wiedzy i kultury skorzystała Akanksha Deo, projektując unikalne artykuły odzwierciedlające historię twórców i ich społeczności. Pełen ekspresji i kolorów dywan LOKALT oddaje naturalne ukształtowanie kraju pochodzenia projektantki, dzięki czemu zachwyca i pozwala wyruszyć w podróż bez konieczności opuszczania własnego mieszkania. Został on wykonany tradycyjną techniką tkacką, tak zwanego ręcznego tuftowania – podobnie jak wzory na poszewkach z tej samej serii.

Z myślą o minimalistach, Akanksha zaprojektowała także bardziej stonowany, biało-czarny dywan LOKALT. Wykonany został z wełny, która jest materiałem zrównoważonym, odnawialnym, trwałym i po prostu pięknym.

Tajskie wzornictwo i szacunek

W Tajlandii przyjmując i wręczając podarunki należy pamiętać, aby robić to obiema rękami. Zwyczaj ten stał się inspiracją dla prac zespołu THINKK – duetu Ploypan Theerachai i Decha Archjananun. Połączyli oni tradycje z użytecznością, dodając do misek oraz wazonu LOKALT dwa uchwyty. Własnoręczne wykonanie ceramicznych dodatków zostało dodatkowo podkreślone przez pozostawione odciski palców rzemieślników zatrudnionych
w przedsiębiorstwie społecznym Doi Tung DP. Detale te nie tylko dodają produktom unikalnego charakteru, ale pozwalają również poznać bliżej azjatycką kulturę.

Design z troską o ludzi

Przedmioty z kolekcji LOKALT są wyjątkowe nie tylko ze względu na swoje wzornictwo, ale również historię ludzi, którzy za nimi stoją. Poprzez współpracę IKEA z firmami, takimi jak Jordan River Foundation, zatrudnione zostały mieszkanki kraju i uchodźczynie, dzięki czemu mogły zapewnić sobie oraz swojej rodzinie utrzymanie.

Jako duża firma, współpracując z przedsiębiorstwami społecznymi, możemy pomóc w tworzeniu nowych miejsc pracy tam, gdzie było to najbardziej potrzebne. Ponadto uczymy się bardzo dużo o rzemiośle i kulturze oraz o tym, jakie możliwości i ograniczenia musimy brać pod uwagę, kiedy za każdym szwem stoją ludzie – mówi Maria O’Brian, liderka kreatywna kolekcji IKEA LOKALT.

Nierówności społeczne to jedno z wyzwań, z którymi IKEA postanowiła się globalnie zmierzyć. W ramach strategii People & Planet Positive firma wspiera i współpracuje z przedsiębiorstwami społecznymi na całym świecie, a 6. kwietnia 2021 roku wystartował także program akceleracji dla tego typu organizacji w Polsce i Rumunii. Więcej na ten temat: http://biuroprasowe.ikea.pl/135444-ikea-wspiera-przedsiebiorcow-spolecznych.

Limitowana kolekcja LOKALT dostępna będzie stacjonarnie lub w odbiorze własnym od czerwca 2021 roku tylko w wybranych sklepach IKEA – w Warszawie Janki, Warszawie Targówek, Gdańsku, Krakowie, Poznaniu i Katowicach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Geberit weźmie udział w 14. PLGBC Green Building Summit Biuro prasowe
2024-09-27 | 11:10

Geberit weźmie udział w 14. PLGBC Green Building Summit

PLGBC Green Building Summit to jedno z najważniejszych międzynarodowych wydarzeń poświęconych zrównoważonemu budownictwu, architekturze i rynkowi nieruchomości. Najbliższa,
Dom Zamieszkać ze sztuką. Dwupoziomowe mieszkanie po gruntownym remoncie
2024-09-26 | 15:40

Zamieszkać ze sztuką. Dwupoziomowe mieszkanie po gruntownym remoncie

Dom to nie tyle ściany, co ludzie, którzy w nich zamieszkują. Najlepiej o tym świadczy dwupiętrowe mieszkanie dla rodziny, które za sprawą architekt Weroniki Budzichowskiej z To
Dom Neurodesign a jesienne wnętrza - przestrzenie sprzyjające dobremu samopoczuciu
2024-09-26 | 14:00

Neurodesign a jesienne wnętrza - przestrzenie sprzyjające dobremu samopoczuciu

Jesień to idealny moment, by wprowadzić do wnętrz nowe akcenty, które nie tylko ocieplą przestrzeń, ale także – zgodnie z koncepcją neurodesignu – wpłyną na nasze dobre

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Muzyka

Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci

Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha z zespołu Enej przyznają, że obawiają się skutków suszy, która negatywnie wpływa na rolnictwo, czy ulewnych opadów deszczu prowadzących do powodzi i podtopień. Niestety klimat się ociepla i coraz częściej mamy do czynienia z ekstremalnymi zjawiskami w pogodzie, a wszystkie anomalie odczuwamy w naszych portfelach. Muzycy zdają sobie więc sprawę z tego, jak ważne jest uzmysłowienie społeczeństwu rangi problemu i propagowanie kultury ekologicznej. Chodzi też o to, aby wzbudzić poczucie odpowiedzialności za stan środowiska, bo lekkomyślność i zaniedbania mogą jeszcze pogorszyć sytuację.

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.