Komunikaty PR

Spotkanie współczesnego lokalnego designu z tradycyjnym rzemiosłem

2021-04-28  |  11:55
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.06 MB )

Co się stanie, gdy czworo młodych, współczesnych projektantów z Ammanu, Delhi i Bangkoku spotka się z lokalnymi rzemieślnikami? Powstaną produkty LOKALT, dzięki którym rękodzieło nabierze nowoczesnego stylu! Nowa limitowana kolekcja będzie dostępna w sklepach stacjonarnych już od czerwca 2021 roku.

Miski, wazony, dywany, a może zupełnie coś nowego? Czterech projektantów rzuciło wyzwanie znanym formom i z pomocą lokalnych rzemieślników, stworzyło projekty pozwalające spojrzeć na kulturę regionów i rękodzieło z zupełnie innej perspektywy. Każdy z elementów kolekcji IKEA LOKALT został wykonany ręcznie, dzięki czemu poszczególne przedmioty opowiadają własną, wyjątkową historię.

Haft prosto z Ammanu

Tania Haddad udowadnia, że miasto może stać się inspiracją do stworzenia artykułów, od których ciężko oderwać wzrok. Dzięki ręcznie haftowanej narzucie i poszewkom na poduszki LOKALT w ciągu jednej chwili przeniesiemy się do tętniących życiem wschodnich dzielnic Ammanu. Na tekstyliach uchwycone zostały szczegóły charakterystyczne dla miejsca pochodzenia projektantki, takie jak anteny satelitarne, oazy zieleni, starożytne budynki czy taksówki, a także kolorowe samochody! W stolicy Jordanii przerabianie i ozdabianie swojego auta to już tradycja, dlatego tak ważnym było dla Tanii zawarcie ich w swoim projekcie. Produkty zostały stworzone we współpracy z organizacją społeczną Jordan River Foundation, która dba o stałe zatrudnienie kobiet w regionach, gdzie najbardziej tego potrzebują.

Opowieści z Delhi

W Indiach zwyczaje i tradycje mają bardzo duże znaczenie, a zdobyte umiejętności pozostają w rodzinach przez pokolenia. Z przekazywanej wiedzy i kultury skorzystała Akanksha Deo, projektując unikalne artykuły odzwierciedlające historię twórców i ich społeczności. Pełen ekspresji i kolorów dywan LOKALT oddaje naturalne ukształtowanie kraju pochodzenia projektantki, dzięki czemu zachwyca i pozwala wyruszyć w podróż bez konieczności opuszczania własnego mieszkania. Został on wykonany tradycyjną techniką tkacką, tak zwanego ręcznego tuftowania – podobnie jak wzory na poszewkach z tej samej serii.

Z myślą o minimalistach, Akanksha zaprojektowała także bardziej stonowany, biało-czarny dywan LOKALT. Wykonany został z wełny, która jest materiałem zrównoważonym, odnawialnym, trwałym i po prostu pięknym.

Tajskie wzornictwo i szacunek

W Tajlandii przyjmując i wręczając podarunki należy pamiętać, aby robić to obiema rękami. Zwyczaj ten stał się inspiracją dla prac zespołu THINKK – duetu Ploypan Theerachai i Decha Archjananun. Połączyli oni tradycje z użytecznością, dodając do misek oraz wazonu LOKALT dwa uchwyty. Własnoręczne wykonanie ceramicznych dodatków zostało dodatkowo podkreślone przez pozostawione odciski palców rzemieślników zatrudnionych
w przedsiębiorstwie społecznym Doi Tung DP. Detale te nie tylko dodają produktom unikalnego charakteru, ale pozwalają również poznać bliżej azjatycką kulturę.

Design z troską o ludzi

Przedmioty z kolekcji LOKALT są wyjątkowe nie tylko ze względu na swoje wzornictwo, ale również historię ludzi, którzy za nimi stoją. Poprzez współpracę IKEA z firmami, takimi jak Jordan River Foundation, zatrudnione zostały mieszkanki kraju i uchodźczynie, dzięki czemu mogły zapewnić sobie oraz swojej rodzinie utrzymanie.

Jako duża firma, współpracując z przedsiębiorstwami społecznymi, możemy pomóc w tworzeniu nowych miejsc pracy tam, gdzie było to najbardziej potrzebne. Ponadto uczymy się bardzo dużo o rzemiośle i kulturze oraz o tym, jakie możliwości i ograniczenia musimy brać pod uwagę, kiedy za każdym szwem stoją ludzie – mówi Maria O’Brian, liderka kreatywna kolekcji IKEA LOKALT.

Nierówności społeczne to jedno z wyzwań, z którymi IKEA postanowiła się globalnie zmierzyć. W ramach strategii People & Planet Positive firma wspiera i współpracuje z przedsiębiorstwami społecznymi na całym świecie, a 6. kwietnia 2021 roku wystartował także program akceleracji dla tego typu organizacji w Polsce i Rumunii. Więcej na ten temat: http://biuroprasowe.ikea.pl/135444-ikea-wspiera-przedsiebiorcow-spolecznych.

Limitowana kolekcja LOKALT dostępna będzie stacjonarnie lub w odbiorze własnym od czerwca 2021 roku tylko w wybranych sklepach IKEA – w Warszawie Janki, Warszawie Targówek, Gdańsku, Krakowie, Poznaniu i Katowicach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia? Biuro prasowe
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Dom Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.