Śródziemnomorski klimat na premierze nowej kolekcji Silestone Sunlit Days
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
23 czerwca w Tajemniczym Ogrodzie Wilanów odbyła się premiera najnowszej kolekcji Cosentino – Silestone Sunlit Days. Nowe propozycje z rodziny wielkoformatowych powierzchni Silestone, wyprodukowane w technologii HybriQ+, zaskoczyły zebranych wyjątkową technologią produkcji, która wyznacza zupełnie nowy kierunek nie tylko w projektowaniu, ale także w kwestii dbałości o środowisko i jego zasoby. Zaproszeni goście docenili subtelne odcienie Faro White i Cincel Grey, zaś poszukujący bardziej intensywnych odcieni zachwycali się przywołującymi na myśl klimat śródziemnomorski kolorami Arcilla Red, Cala Blue i Posidonia Green.
Premiera najnowszej kolekcji Cosentino, która odbyła się w warszawskiej restauracji Tajemniczy Ogród Wilanów, zgromadziła wielu przedstawicieli mediów, renomowanych biur architektonicznych i producentów mebli, pracujących z produktami Cosentino od lat. Gości powitała Anna Dec, po czym głos zabrali Miguel Sierra i Łukasz Warzybok, Dyrektorzy Generalni polskich Centrów Cosentino, zlokalizowanych w Warszawie i Katowicach. Gospodarze wieczoru opowiedzieli przybyłym o kulisach powstawania Sunlit Days, kolekcji pozostającej wzorniczo jak najbliżej natury, będącej jednocześnie bardzo zaawansowaną technologicznie. Zaprezentowane podczas spotkania premierowe, pełne życia odcienie Arcilla Red, Cala Blue, Cincel Grey, Posidonia Green i Faro White zostały zainspirowane prawdziwymi historiami mieszkańców różnych regionów Hiszpanii, ich wartościami i sposobem życia.
Zrównoważony rozwój w architekturze: trend, konieczność czy odpowiedzialność
Po prezentacji kolekcji rozpoczął się panel dyskusyjny „Zrównoważony rozwój w architekturze: trend, konieczność czy odpowiedzialność” z udziałem znakomitych gości: Ewy Trzcionki (wykładowczyni SWPS/SOF, ekoetyczki i doradczyni biznesowej), Anety Konowrockiej (Cosentino), Michała Bachowskiego (Noizz) oraz prof. Jana Sikory (Sikora Wnętrza). Zaproszeni goście dyskutowali m.in. o globalnych trendach i zastanawiali się czym jest zrównoważona architektura oraz na czym polega współczesne projektowanie proekologiczne. Rozmawiali również o możliwych rozwiązaniach, które mogą wdrażać producenci, a także ideach i procesach, które doprowadziły Cosentino do obecnej pozycji firmy odpowiedzialnej środowiskowo i społecznie. Nie zabrakło też wzmianki o przełomowej roli kolekcji Sunlit Days i technologii HybriQ+ w zrównoważonej produkcji marki SIlestone. „Jeśli zaczniemy myśleć trzema imperatywami – redukcja, myślenie o cyrkulacji i trwałość – wtedy mamy szansę, by produkt służył wielu pokoleniom. Mostem do tego jest edukacja”– mówiła Ewa Trzcionka.
Recyklingowa instalacja Jana Musiałowskiego
Dzięki wsparciu Galerii ToTuArt, w trakcie spotkania na oczach gości powstała instalacja artystyczna rzeźbiarza Jana Musiałowskiego. Rzeźba ta jest wyjątkowa nie tylko ze względu na okoliczności i talent młodego artysty. Jest ona także w pełni zgodna z ideą nowej kolekcji Sunlit Days, która w swym składzie zawiera co najmniej 20% surowców pochodzących z recyklingu. Jan Musiałowski stworzył swe dzieło wykorzystując próbki tych kolorów Silestone, które zostały wycofane z produkcji, nadając im tym samym zupełnie nowe życie. „Rzeźba tworzona podczas premiery nowej kolekcji Cosentino miała przedstawiać rodzaj aury emocjonalnej. Przygotowana wcześniej gipsowa forma stała się szkicem do pokrycia struktury mozaiką z Silestone. Materiał ten zainspirował mnie swym niezwykłym kolorem i fakturą” – mówił o swoim dziele rzeźbiarz Jan Musiałowski. Dzięki współpracy Cosentino z Galerią ToTuart praca artysty zostanie wystawiona na aukcję, a cały dochód z jej sprzedaży zasili konto Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Z ramienia Galerii ToTuart o instalacji i jej dalszych losach opowiedzieli właściciel galerii Marek Duchnowski i jej dyrektorka Agnieszka Budzyńska.
Zainspirowane życiem i szacunkiem do natury
Hybrydowa powierzchnia mineralna Silestone Sunlit Days jest całkowicie neutralna węglowo, ponieważ podczas całego cyklu życia kolekcji Cosentino zobowiązało się równoważyć generowaną emisję CO². Firma osiągnęła to poprzez zrównoważoną produkcję, połączoną z zaangażowaniem w szereg dobrowolnych projektów akredytowanych przez ONZ, które kompensują emisje dwutlenku węgla do atmosfery. Obejmują one programy zalesiania terenu, a także program partnerski na rzecz ochrony dna morskiego.
Więcej na: www.Cosentino.com

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.