STRUNA ŚWIATŁA. KRAKOWSKI SALON POEZJI POWRACA HERBERTEM
STRUNA ŚWIATŁA.
KRAKOWSKI SALON POEZJI POWRACA HERBERTEM
To będzie międzypokoleniowe spotkanie z twórczością poety o wyjątkowym autorytecie artystycznym i moralnym – po wakacyjnej przerwie do Teatru Muzycznego powraca Krakowski Salon Poezji w Łodzi. Bronisław Maj, mistrz interpretacji liryki i Kacper Bokacz student łódzkiej Szkoły Filmowej programem „Herbert – Struna światła” przypomną wybrane utwory jednego z najwybitniejszych polskich poetów. Akompaniować im będzie altowiolistka Gabriela Gabroń. Pierwsze jesienne spotkanie z poezją już 20 października, o g. 12.00.
Krakowski Salon Poezji to cenione wydarzenie kulturalne, które ponad 20 lat temu zainicjowała Anna Dymna. Od kilku sezonów do grona gospodarzy spotkań należy też Teatr Muzyczny w Łodzi. W jedną niedzielę każdego miesiąca przedstawiciele różnych aktorskich generacji – ci uznani i ci, którzy dopiero rozpoczynają drogę do wielkiej kariery – interpretują poezję wybitnych twórców.
Tematyka najbliższego salonu poezji skupiona będzie wokół utworów jednego z najznamienitszych poetów XX wieku – Zbigniewa Herberta. W programie znajdą się utwory takie jak: „Napis”, „Jedwab duszy”, „Potęga smaku”, „Pan Cogito o postawie wyprostowanej” i wiele innych. Ich interpretacji podejmą się Bronisław Maj, który sprawuje opiekę artystyczną nad Krakowskim Salonem Poezji w Łodzi i Kacper Bokacz, student drugiego roku aktorstwa PWSFTViT w Łodzi.
– W trakcie pierwszego w tym sezonie spotkania z poezją zachęcimy widzów do podróży w głąb siebie po uniwersalne prawdy i do refleksji nad zawiłościami ludzkiego ducha. Chcemy wspólnie odczuwać głębię słów Herberta, które wciąż rezonują w naszych czasach – zapowiadają organizatorzy cyklu.
Utwory odczytane zostaną przy akompaniamencie Gabrieli Gabroń, skrzypaczki i altowiolistki, która jest laureatką ponad 70 konkursów o randze międzynarodowej i ogólnopolskiej, m.in. Grand Prix oraz nagrody specjalnej na III Ogólnopolskim Konkursie Muzyki Polskiej im. Z. Friemanna w Bydgoszczy, I miejsca na VIII Przeglądzie Altowiolowym im. Tadeusza Goneta w Krakowie.
Teatr Muzyczny w Łodzi zaprasza na październikowy Krakowski Salon Poezji w niedzielę, 20 października, o g. 12.00. Bilety można kupić online i w kasie teatru bezpośrednio przed wydarzeniem. Koszt jednej wejściówki to 10 złotych. Kolejne spotkanie w ramach cyklu z poezją Czesława Miłosza zaplanowane jest na 17 listopada.
MAGIA WYOBRAŹNI I POSZUKIWANIE DOBRA PREMIERA „DZIADKA DO ORZECHÓW”
MAMMA MIA! JAKI TŁUM! REKORDOWY CASTING W TEATRZE MUZYCZNYM W ŁODZI
ANDRZEJ SEWERYN I DAR POEZJI CZESŁAWA MIŁOSZA
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media
Dawid Kwiatkowski: Nie nazwałbym się jurorem pobłażliwym, ale też nie jestem surowym oceniającym. Moje decyzje są sprawiedliwe i żadnej z nich nie żałuję
Wokalista zaznacza, że od początku miał jasno określony pomysł na swoją rolę w programie „Must Be the Music”. Absolutnie nie chce identyfikować się z obrazem surowego jurora, który z góry wszystko krytykuje. U niego na starcie każdy uczestnik ma równe szanse. Dawid Kwiatkowski docenia to, że niektórzy sięgają po jego utwory, ale jak zapewnia, nie jest to gwarancją przejścia do kolejnego etapu. Liczy się bowiem nie sam dobór repertuaru, lecz umiejętności wykonawcy.
Regionalne – Mazowieckie
Luksusowe wydania książek w centrum zainteresowania kolekcjonerów. W Warszawie można zobaczyć ponad 20 białych kruków z Polski i zagranicy
Księgi faksymilowe, jubilerskie czy bibliofilskie egzemplarze to dynamicznie rosnący trend kolekcjonerski. Dzięki faksymiliom, czyli perfekcyjnym replikom, można się zapoznać z dziełami, których oryginały najczęściej są niedostępne do oglądania. W Warszawie od 9 grudnia w salonie Goldenmark można będzie zobaczyć ponad 20 zagranicznych i polskich wyjątkowych wydawnictw. W kolekcji są m.in. dzieła Leonarda da Vinci, reprodukcje „Boskiej komedii” z kosmosu czy mapy zalanej kawą przez Fryderyka Chopina.
Media
Piotr Szwedes: Chyba każdy z nas tęskni za tym, żeby czasami zrzucić te wszystkie filtry i powiedzieć komuś prawdę. Niestety życie zmusza nas do tego, żebyśmy popełniali małe kłamstewka
Zdaniem twórców spektaklu „Bez hamulców – jazda bez trzymanki” świat, w którym wszyscy mówiliby to, co naprawdę myślą, wcale nie byłby taki idealny, jak nam się może wydawać. Czasem bowiem, by nie sprawić komuś przykrości, lepiej przemilczeć pewne kwestie lub wyrazić opinię takimi słowami, które nie zabolą. Sztuka powinna więc zmusić odbiorców do refleksji i odpowiedzi na pytanie, jakie mamy korzyści, a co tracimy, mówiąc prawdę bądź kłamiąc.