Komunikaty PR

Styropian w konstrukcjach drogowych

2021-02-05  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Best Brands PR
Best Brands PR

Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl

Większość z nas wie, że styropian jest bardzo dobrym materiałem izolacyjnym, wykorzystywanym przede wszystkim do ocieplenia domów. Jednak poza tym zastosowaniem, płyt styropianowych używa się też w innych celach, z których wiele osób nie zdaje sobie sprawy - na przykład w budownictwie drogowym. To materiał, który sprawdza się jako lekka izolacja chroniąca przed zbyt dużym obciążeniem konstrukcji. Czy istnieją specjalne styropiany, dedykowane konstrukcjom drogowym, a może używany jest dokładnie ten sam materiał, którym możemy ocieplić np. nasz dach?

Głównym zadaniem styropianu w budownictwie drogowym jest zmniejszenie nacisku na podłoże, a dodatkowy, bardzo istotny atut to ochrona dróg przed przemarzaniem. Płyty styropianowe wykorzystywane w tego typu miejscach są oczywiście odpowiednio dostosowane do takich zadań. Na przykład te z serii DP CS PRO 200 marki Styropmin charakteryzuje wytrzymałość na obciążenia użytkowe do 6,0 t/m2, co ma bardzo duże znaczenie w budownictwie drogowym.

Możliwości zastosowania styropianu w konstrukcjach drogowych jest jednak znacznie więcej. Sprawdza się on bardzo dobrze w każdej sytuacji, kiedy podłoże i fundamenty nie mogą być już bardziej obciążone – materiał ten jest około sto razy lżejszy od gruntu, dlatego jest idealny do tego celu. Konieczność odciążenia może występować kiedy mamy do czynienia z bliskim sąsiedztwem istniejących wcześniej obiektów, z bardzo słabym podłożem, takim jak muły czy torfy lub w przypadku nasypów przemieszczających się, np. osuwisk. Styropian często wykorzystywany jest także przy budowie mostów, między innymi do zapełniania przestrzeni nad sklepieniem mostów łukowych. Stosowany jest również do izolacji termicznej konstrukcji drogowych lub przy wytwarzaniu specjalnych warstw mrozochronnych, np. w połączeniu z betonem lub w mieszankach żywicowo‑gruntowo-styropianowych. To nieoceniony materiał, który w wielu sytuacjach pozwala ograniczyć awarie… czyli zaoszczędzić czas i pieniądze! Co więcej, styropian nie powoduje zanieczyszczenia wód gruntowych czy innych elementów środowiska naturalnego. Jest materiałem samogasnącym, a więc nawet przy kontakcie z ogniem nie jest w stanie podtrzymywać płomienia. Styropian charakteryzuje także stosunkowo duża odporność na działanie większości związków chemicznych. Ulega uszkodzeniu przede wszystkim w przypadku kontaktu z rozpuszczalnikami, dlatego stosuje się specjalne osłony (najczęściej z folii), mające chronić go przed niepożądanym wpływem takich substancji.

„Poza swoją bardzo niewielką wagą, styropian ma też inne zalety, które decydują o tak szerokich możliwościach wykorzystania go przy konstrukcji dróg. Jest to materiał niezwykle trwały – nie zmienia kształtu i objętości. Styropian jest także odporny na działanie pleśni i grzybów nawet przy długotrwałym przebywaniu w środowisku wilgotnym. Warto pamiętać, że musi być on jednak odpowiednio dobrany, aby spełnić wysokie wymagania szczególnie w tak wymagających budowach jak drogi czy mosty - na przykład płyty DP CS PRO 200 z oferty Styropmin są dedykowane właśnie takim konstrukcjom.” – mówi Dariusz Pruszkowski, ekspert techniczny w firmie Styropmin.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Patryk Mikiciuk,Cyber Marian i plenerowa scena muzyki trance - AIR MOTO SHOW Biuro prasowe
2024-04-24 | 20:00

Patryk Mikiciuk,Cyber Marian i plenerowa scena muzyki trance - AIR MOTO SHOW

Pilskie lotnisko przygotowuje się na kolejną niezwykłą majówkę! AIR MOTO SHOW 2024, największe w Wielkopolsce wydarzenie motorsportowe i lotnicze, zaprasza wszystkich
Motoryzacja Przygotowanie do sezonu rowerowego: bike days w Elektrowni Powiśle
2024-04-16 | 12:37

Przygotowanie do sezonu rowerowego: bike days w Elektrowni Powiśle

Wczesna wiosna to idealny moment na przygotowanie do sezonu rowerowego. W dniach 18-20 kwietnia każdy, kto przyjedzie do Elektrowni Powiśle jednośladem, będzie mógł skorzystać z
Motoryzacja Niterra przedłuża współpracę ze Scuderia Ferrari
2024-03-29 | 11:00

Niterra przedłuża współpracę ze Scuderia Ferrari

Jako wieloletni oficjalny dostawca Scuderia Ferrari, zespołu wyścigowego Formuły 1, firma Niterra, specjalizująca się w zapłonie i elektronice samochodowej, przedłużyła

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Psychologia

Beata Pawlikowska: To wszystko, czego doświadczyłam w dżungli amazońskiej, wstrząsnęło mną i pokazało mi prawdę o sobie samej. To właśnie był początek zmian w moim życiu

Pisarka preferuje podróżowanie w pojedynkę. Lubi wyjeżdżać w trudne, niedostępne rejony świata, bo takie wyprawy są także podróżą w głąb siebie. Chociażby w dżungli amazońskiej przekonała się, że decyzje, jakie podejmujemy na różnych etapach naszego życia, wynikają właśnie z naszego postrzegania samych siebie i świata. A z kolei to postrzeganie zależy od podświadomych przekonań, które są naszym wewnętrznym programem wgranym w dzieciństwie. W swojej książce zatytułowanej „Kody podświadomości” podróżniczka tłumaczy, że jeśli ktoś podświadomie wierzy na przykład w to, że nie ma prawa do szczęścia i jest gorszy od innych, to jego życiowa droga będzie właśnie wiernym odbiciem tych przekonań.

Konsument

Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność

Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.