Sufit akustyczny? Dlaczego nie. Także w domu
Co sprawia, że wnętrze jest piękne? Pierwsze skojarzenie: jego wygląd. Ale w zasadzie chodzi o coś więcej niż to, co można zobaczyć. Zarówno w pomieszczeniach publicznych jak i domach użytkownicy coraz mocniej zwracają uwagę na akustykę i jakość powietrza. Nie zawsze jednak rozwiązania akustyczne, jak m.in. sufity podwieszane, wizualnie pasują do wnętrz restauracji, apartamentów i domów. Te klasyczne modułowe sufity przegrywają z twardymi, odbijającymi dźwięki płytami. W efekcie wnętrze wygląda ładnie, ale czujemy się w nim źle, gdyż przeszkadza nam hałas i odbijające się dźwięki.
Gładka powierzchnia sufitu pochłonie hałas
Firma Armstrong, jeden z największych na świecie producentów sufitów podwieszanych, właśnie wprowadza do Polski nową linię. Eleganza - to system sufitowy, który wyróżnia monolityczna, gładka powierzchnia i brak widocznych łączeń pomiędzy płytami. Jednocześnie – w przeciwieństwie do zwykłych gładkich sufitów z twardych materiałów – Eleganza posiada doskonałe właściwości pochłaniania dźwięku (klasa pochłaniania - A). Wysoki poziom pochłaniania hałasu pozwala użytkownikom wnętrz słyszeć i być słyszanym, ponieważ ogranicza odbijanie się dźwięków.
- Monolityczny wygląd daje projektantom nieograniczone możliwości aranżacji wnętrza. Właściwości akustyczne z kolei pozwalają zmienić nawet najbardziej hałaśliwe wnętrza w oazę ciszy - osobistą, spokojną przestrzeń pozwalającą odpocząć uszom – wyjaśnia Maciej Kiepal, dyrektor sprzedaży Armstrong w Polsce. I jak wyjaśnia to rozwiązanie zarówno do dużych rezydencji, gdzie np. wspólny salon staje się głośnym placem zabaw dzieci, ale sufit ten dedykowany jest także do kompaktowych apartamentów typu studio. Każdy z tych domów poza wewnętrznymi dźwiękami boryka się również z coraz silniejszym zjawiskiem tzw. zanieczyszczenia hałasem w miastach.
Eleganza - projektowanie dla wszystkich zmysłów
Biała, gładka powierzchnia daje dodatkowy efekt doświetlenia wnętrz: silnie odbija światło i powiększa optycznie wnętrze. Wpływ na samopoczucie ludzi w mieszkaniach, restauracjach i hotelach mają jednak nie tylko dźwięki, ale również właśnie światło dlatego producent tak zaprojektował sufit Eleganza, by możliwy był łatwy montaż punktów świetlnych i klimatyzacji. Grubość sufitu wynosi 25 mm i pozwala na integrację z urządzeniami.
Nowy system działa na wszystkie zmysły, także zmysł zdrowego rozsądku – podpowiada producent. Jak?
- Większe niż standardowe panele sufitowe i mniejsza liczba łączeń pozwoli ekipom budowalnym przeprowadzić szybciej montaż, co przełoży się bezpośrednio na zmniejszenie czasu i kosztów pracy – zauważa Maciej Kiepal.
Wielkoformatowe płyty Eleganza mogą być z powodzeniem montowane na ruszcie nośnym używanym w instalacji popularnych płyt kartonowo-gipsowych.

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.