Sufit akustyczny? Dlaczego nie. Także w domu
Co sprawia, że wnętrze jest piękne? Pierwsze skojarzenie: jego wygląd. Ale w zasadzie chodzi o coś więcej niż to, co można zobaczyć. Zarówno w pomieszczeniach publicznych jak i domach użytkownicy coraz mocniej zwracają uwagę na akustykę i jakość powietrza. Nie zawsze jednak rozwiązania akustyczne, jak m.in. sufity podwieszane, wizualnie pasują do wnętrz restauracji, apartamentów i domów. Te klasyczne modułowe sufity przegrywają z twardymi, odbijającymi dźwięki płytami. W efekcie wnętrze wygląda ładnie, ale czujemy się w nim źle, gdyż przeszkadza nam hałas i odbijające się dźwięki.
Gładka powierzchnia sufitu pochłonie hałas
Firma Armstrong, jeden z największych na świecie producentów sufitów podwieszanych, właśnie wprowadza do Polski nową linię. Eleganza - to system sufitowy, który wyróżnia monolityczna, gładka powierzchnia i brak widocznych łączeń pomiędzy płytami. Jednocześnie – w przeciwieństwie do zwykłych gładkich sufitów z twardych materiałów – Eleganza posiada doskonałe właściwości pochłaniania dźwięku (klasa pochłaniania - A). Wysoki poziom pochłaniania hałasu pozwala użytkownikom wnętrz słyszeć i być słyszanym, ponieważ ogranicza odbijanie się dźwięków.
- Monolityczny wygląd daje projektantom nieograniczone możliwości aranżacji wnętrza. Właściwości akustyczne z kolei pozwalają zmienić nawet najbardziej hałaśliwe wnętrza w oazę ciszy - osobistą, spokojną przestrzeń pozwalającą odpocząć uszom – wyjaśnia Maciej Kiepal, dyrektor sprzedaży Armstrong w Polsce. I jak wyjaśnia to rozwiązanie zarówno do dużych rezydencji, gdzie np. wspólny salon staje się głośnym placem zabaw dzieci, ale sufit ten dedykowany jest także do kompaktowych apartamentów typu studio. Każdy z tych domów poza wewnętrznymi dźwiękami boryka się również z coraz silniejszym zjawiskiem tzw. zanieczyszczenia hałasem w miastach.
Eleganza - projektowanie dla wszystkich zmysłów
Biała, gładka powierzchnia daje dodatkowy efekt doświetlenia wnętrz: silnie odbija światło i powiększa optycznie wnętrze. Wpływ na samopoczucie ludzi w mieszkaniach, restauracjach i hotelach mają jednak nie tylko dźwięki, ale również właśnie światło dlatego producent tak zaprojektował sufit Eleganza, by możliwy był łatwy montaż punktów świetlnych i klimatyzacji. Grubość sufitu wynosi 25 mm i pozwala na integrację z urządzeniami.
Nowy system działa na wszystkie zmysły, także zmysł zdrowego rozsądku – podpowiada producent. Jak?
- Większe niż standardowe panele sufitowe i mniejsza liczba łączeń pozwoli ekipom budowalnym przeprowadzić szybciej montaż, co przełoży się bezpośrednio na zmniejszenie czasu i kosztów pracy – zauważa Maciej Kiepal.
Wielkoformatowe płyty Eleganza mogą być z powodzeniem montowane na ruszcie nośnym używanym w instalacji popularnych płyt kartonowo-gipsowych.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.