Komunikaty PR

SUV-y Lexusa i Toyoty, których nie kupisz w Polsce, ale znajdziesz w USA

2020-09-14  |  17:00
Biuro prasowe

Banałem byłoby stwierdzenie, że amerykański rynek samochodów SUV-ami stoi. Ale oferty, jakie dla klientów ze Stanów Zjednoczonych przygotowały Lexus i Toyota są już zdecydowanie oryginalne. Przyglądamy się SUV-om obu japońskich producentów, których nie kupimy w tej chwili w naszych salonach, ale są dostępne w USA. Co ciekawe, jeden z nich wkrótce będzie dostępny również u nas.
 

Lexus LX

LX jest największym i najdroższym SUV-em w ofercie japońskiego producenta. To solidna terenówka oparta na tradycyjnej ramie. Auto mierzy 5 m długości i na amerykańskim rynku występuje w dwóch odmianach – z 2 i 3 rzędami siedzeń. Lexus LX może dzięki temu przewieźć w swoim wnętrzu nawet 8 pasażerów. Niezależnie od wersji pod maską terenowego Lexusa pracuje wolnossący silnik V8 o pokaźniej pojemności 5,7 l i mocy ponad 380 KM, który połączono z automatem.

Lexus LX – jak na flagowego SUV-a producenta luksusowych aut przystało – dysponuje bardzo bogatym wyposażeniem. Na liście znajdziemy 4-strefową klimatyzację, chłodzony schowek, podgrzewane i wentylowane fotele pierwszego i drugiego rzędu, 19-głośnikowe audio klasy premium czy system rozrywki z dwoma wyświetlaczami zamontowanymi na oparciach przednich foteli. Lexus wyposaża też ten model w szeroki pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego. Warto też dodać, że samochód dysponuje działającym stale napędem 4x4 oraz dodatkowymi systemami ułatwiającymi jazdę w terenie.

Amerykański oddział Lexusa wycenia model LX na minimum 86 580 dol., czyli w bezpośrednim przeliczeniu około 326 tys. zł. LX jest SUV-em dziś praktycznie nieznanym w Europie, choć auto jest dostępne na rynkach wschodnich – w Rosji i na Ukrainie. Warto dodać, że w limitowanej serii 50 egzemplarzy było do niedawna dostępne również w Polsce.

Lexus GX

GX to mniejszy brat Lexusa LX. Samochód ma 4,8 m długości i również jest oparty na ramie. Pod jego maską też znajdziemy jednostkę V8, lecz mniejszą, choć i tak sporych rozmiarów. To motor V8 4.6 o mocy około 300 KM. W Stanach Zjednoczonych auto jest sprzedawane wyłącznie z działającym stale napędem 4x4 z centralnym mechanizmem różnicowym typu Torsen.

Lexus GX również zwraca uwagę wyposażeniem. Mowa o takich elementach jak 17-głośnikowy system audio, 3-strefowa klimatyzacja, liczne systemy bezpieczeństwa czynnego czy wnętrze wykończone naturalną skórą i drewnem. Samochód w standardzie dysponuje 7 miejscami, ale jest też dostępny w bardziej komfortowej wersji z kapitańskimi fotelami w 2. rzędzie. Z modelem LX mniejszy GX dzieli ponadto układy asystujące w terenie. To chociażby system Crawl Control, który ułatwia utrzymywanie odpowiedniej prędkości w czasie pokonywania bezdroży. A także układ Multi-Terrain Monitor z kamerami ułatwiającymi kierowcy dostrzeżenie przeszkód znajdujących się tuż obok auta.

Amerykański oddział Lexusa wycenia model GX na co najmniej 53 100 dol., a więc w przeliczeniu około 200 tys. zł. W Polsce i na zachodzie Europy Lexusa GX nie kupimy, ale tak jak LX auto jest dostępne w Rosji i na Ukrainie.

Toyota Sequoia

W amerykańskiej ofercie SUV-ów Toyoty prawdziwą królową jest Sequoia. Auto mierzy 5,2 m, jest oparte na ramie i konstrukcyjnie związane z pick-upem Tundra. Pod maską Sequoii inżynierowie japońskiej marki umieścili 380-konny silnik V8 5.7 – ten sam, który znajdziemy w Lexusie LX. W podstawowej wersji ta potężna Toyota oferuje 8 miejsc, a Amerykanie poszukujący większej przestrzeni mogą wybrać odmianę 7-miejscową.

Lista wyposażenia ogromnego SUV-a Toyoty jest równie wielka. W katalogu znalazły się takie elementy jak 3-strefowa klimatyzacja, odtwarzacz Blu-ray dostępny dla pasażerów tylnych siedzeń, 14-głośnikowy system audio JBL, multimedia z Android Auto, Apple CarPlay i Amazon Alexa, regulowany w 10 kierunkach fotel kierowcy czy gniazdo 120V. Nie brakuje oczywiście systemów bezpieczeństwa czynnego.

Toyota Sequoia w podstawowej wersji dysponuje napędem na tylną oś, ale dostępne są również wersje 4x4. Automat jest standardem w każdym egzemplarzu. Toyota USA wycenia Sequoię na minimum 49 980 dol., a więc około 190 tys. zł.

Toyota 4Runner

4Runner to model rozmiarami porównywalny z Lexusem GX czy dobrze znanym w Europie Land Cruiserem – jego długość wynosi ponad 4,8 m. Opartą na ramie terenówkę napędza 4-litrowa V-szóstka o mocy około 270 KM, którą połączono z automatem. Auto jest dostępne z napędem 4x2 lub 4x4 i może dysponować maksymalnie 7 miejscami.

Lista wyposażenia Toyoty 4Runner składa się z takich elementów jak 15-głośnikowym system audio JBL, multimedia z Apple CarPlay i Android Auto, gniazdo 120V 100W/400W, 2-strefowa klimatyzacja automatyczna czy kosz dachowy. Auto otrzymuje również systemy ułatwiające jazdę w terenie, takie jak Multi-Terrain Select czy Crawl Control, a pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense jest standardem.

4Runner w amerykańskich salonach Toyoty kosztuje od 36 340 dol., a więc w bezpośrednim przeliczeniu około 137 tys. zł.

Toyota Highlander

Przechodzimy do świata SUV-ów opartych na konstrukcji samonośnej. Toyota Highlander jest reprezentantem wagi ciężkiej wśród aut tego typu. Samochód mierzy niemal 5 m długości i pomieści w środku nawet 8 pasażerów. Pod jego maskę trafia silnik V6 3.5 o mocy niemal 300 KM lub ponad 240-konny napęd hybrydowy z motorem 2.5. Rodzinny SUV Toyoty jest dostępny z napędem na przednie lub wszystkie koła.

Ładowarka bezprzewodowa do smartfonów, cyfrowe lusterko wsteczne, system multimedialny z 12,3-calowym wyświetlaczem czy układ kamer z widokiem 360 stopni – to elementy, które mogą znaleźć się we wnętrzu Toyoty Highlander. Standardem w tym aucie jest ponadto unowocześniony pakiet systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense 2.0.

Ceny modelu Highlander w USA zaczynają się od 34 600 dolarów, co daje około 130 tys. zł. Toyota Highlander jest jak na razie autem nieznanym Europejczykom, ale już wkrótce ma się to zmienić. Rodzinny SUV trafi do salonów japońskiej marki na Starym Kontynencie już w 2021 roku.

Toyota Venza

Venza to kolejny rodzinny SUV od Toyoty i prawdziwa nowość – nowa generacja auta zadebiutowała w Ameryce zaledwie kilka miesięcy temu. Auto wyraźnie się zmieniło – wcześniej było znane jako minivan, teraz jest SUV-em blisko spokrewnionym z Toyotą Harrier. Samochód mierzy 4,7 m, jest więc nieco większy od modelu RAV4 i zabiera do środka 5 pasażerów.

W Stanach Zjednoczonych auto jest oferowane wyłącznie z napędem hybrydowym. To jednostka z silnikiem 2.5 o mocy około 220 KM. Oprócz hybrydy Toyota Venza otrzymuje bardzo bogate wyposażenie. To system multimedialny z 12,3-calowym wyświetlaczem, audio marki JBL, wyświetlacz HUD, podgrzewane i wentylowane przednie fotele czy panoramiczny dach wykonany z elektrochromatycznego szkła, którego przepuszczalność można regulować przyciskiem.

Toyota USA wycenia model Venza na co najmniej 32 470 dol. czyli w bezpośrednim przeliczeniu mniej więcej 122 tys. zł.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Promocja na stacji AVIA w Lublinie – paliwo za 4,99 zł/l Biuro prasowe
2024-09-20 | 13:00

Promocja na stacji AVIA w Lublinie – paliwo za 4,99 zł/l

Promocja na stacji AVIA w Lublinie – paliwo za 4,99 zł/l dla użytkowników aplikacji AVIA GO AVIA, marka należąca w Polsce do Grupy Unimot, kontynuuje swoją akcję promocyjną
Motoryzacja Nowy hub ładowania pojazdów elektrycznych w Blue City już otwarty!
2024-09-18 | 11:50

Nowy hub ładowania pojazdów elektrycznych w Blue City już otwarty!

Nowy hub ładowania pojazdów elektrycznych zlokalizowany jest przy parkingu wielopoziomowym, od ulicy Opaczewskiej. Zaprojektowany został w formie strefy relaksu, z elementami zieleni i
Motoryzacja Ponad 240 Fiatów 126p wjedzie na rynek Manufaktury po raz 15!
2024-09-17 | 16:28

Ponad 240 Fiatów 126p wjedzie na rynek Manufaktury po raz 15!

Jak co roku, fani Fiatów 126p będą mieli okazję spotkać się na jesiennym Zlocie Maluchów w Manufakturze. Dla wielu ten samochód to symbol nie tylko minionej epoki, ale

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Grzegorz Krychowiak: Wydaje mi się, że Wojtek Szczęsny zrezygnował z gry w reprezentacji, bo po prostu stwierdził, że już mu się nie chce

Kilka dni temu media obiegła informacja, że Wojciech Szczęsny, który pożegnał się z reprezentacją Polski i z Juventusem, przygotowuje się do podpisania kontraktu z FC Barcelona i za jakiś czas zadebiutuje w nowych barwach. Ta informacja niewątpliwie zaskoczyła kibiców piłki nożnej. Miesiąc temu bramkarz ogłosił bowiem, że kończy karierę, wybiera się na sportową emeryturę i całą uwagę chce teraz poświęcić rodzinie. Grzegorz Krychowiak podkreśla, że czas spędzony wspólnie na boisku był dla niego cennym doświadczeniem.

Media

Daria Ładocha: Część uczestników już dużo wcześniej chciała wziąć udział w „Azja Express”. To powoduje, że pojawia się determinacja i motywacja

Prowadząca program towarzyszy uczestnikom w wyścigu przez azjatycki kontynent, wyznaczając im kolejne trudne zadania do wykonania. Jak zauważa, osoby, które biorą udział w tej edycji formatu, są niezwykle zdeterminowane, bo od jakiegoś czasu starały się o angaż do tej produkcji i teraz bardzo zależy im na tym, by udowodnić, co potrafią. Daria Ładocha nie ukrywa, że już po zakończeniu nagrań i emisji danej serii wciąż utrzymuje kontakt z wieloma uczestnikami, również z poprzednich edycji.

Farmacja

Mężczyźni w Polsce żyją średnio siedem lat krócej niż kobiety. Różnica ta należy do najwyższych w UE

Umieralność mężczyzn w Polsce, podobnie jak w innych krajach, jest wyższa niż kobiet. Jak wskazuje GUS, w 2023 roku przeciętne trwanie życia mężczyzn wynosiło 74,7 lat, a kobiet – 82 lata. Choć w ostatnim czasie ta różnica maleje, wciąż jest większa niż w innych krajach europejskich. Eksperci Stowarzyszenia na rzecz Chłopców i Mężczyzn podkreślają, że przyczynia się do tego wiele czynników społecznych, m.in. inny charakter pracy i większa wypadkowość czy bagatelizowanie profilaktyki zdrowotnej.