Komunikaty PR

Światowy Dzień Snu: Jak sprezentować sobie dobry sen?

2024-03-15  |  14:10
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Z okazji Światowego Dnia Snu, który obchodzimy 15 marca, zapytaliśmy ekspertów, co każdy z nas może zrobić, aby zapewnić sobie dobry, zdrowy sen. Oto kilka praktycznych porad, jak zapewnić sobie taki sen możemy poprzez odpowiednie urządzenie i wyposażenie sypialni.

Większość z nas doskonale zdaje sobie sprawę z tego, jak ważny dla zachowania zdrowia fizycznego i psychicznego jest sen. Podstawowe znaczenie ma dobór odpowiedniego materaca i pościeli, to jednak to tylko dwie z szeregu kluczowych kwestii, na które powinniśmy zwrócić uwagę aranżując naszą sypialnię. Na jakie jeszcze? Na te pytania odpowiadają eksperci współpracujący z warszawskim Centrum Designu Domoteka – architekci wnętrz Agnieszka Lesiuk oraz Marta Iglewska i Radosław Wójcik z pracowni Interiorsy.

Czym jest Światowy Dzień Snu i dlaczego o nim mówimy?

Światowy Dzień Snu to coroczne, międzynarodowe wydarzenie, którego twórcą i organizatorem jest World Sleep Society. Celem Światowego Dnia Snu jest podnoszenie świadomości na temat wagi, jaką pełni w naszym życiu jakościowy, zdrowy sen.

Przeciętny człowiek potrzebuje przesypiać średnio 7-9 godzin w ciągu doby. Warto też pamiętać, że oprócz odpowiedniej dawki snu kluczowe są również warunki, w jakich śpimy. W swoim raporcie pod tytułem „Dobranoc” projektantka przestrzeni i wykładowczyni dr Joanna Jurga zwraca uwagę na kilka kwestii, między innymi odpowiednią wilgotność powietrza (idealnie między 40 a 60 procent), niezbyt wysoką temperaturę (między 16 a 18 stopni Celsjusza), a także porządek w sypialni.

Jednym z kluczowych elementów wystroju sypialni jest odpowiednio dobrane oświetlenie. „Wybierajmy najdelikatniejsze w całym domu żarówki o świetle skrajnie ciepłym i średniej mocy, aby stymulować wytwarzanie melatoniny” – radzi dr Joanna Jurga. Dodatkowo na poczucie spokoju i wyciszenia pozytywnie wpływać może design samego źródła światła – np. organiczne kształty lamp, zastosowanie naturalnych materiałów i stonowanej kolorystyki. Idealnym przykładem szerokiej i nieco fantazyjnej wyobraźni projektantów w tym zakresie jest model lampy wiszącej Tense marki New Works, której forma przypomina lekkie obłoki unoszące się sennie nad ziemią. Ten unikatowy model znaleźć można w salonie NAP w warszawskiej Domotece.

Jak zapewnić sobie zdrowy sen? Materac to podstawa

Eksperci podkreślają jednocześnie, że odpowiedni materac, poduszka i pościel to absolutne podstawy. Warto więc zadbać o to, aby wyroby te były jak najwyższej jakości. Jaki materac wybrać? Nie ma jednej, uniwersalnej odpowiedzi na to pytanie – w końcu każdy z nas ma inną sylwetkę, wagę ciała, prowadzi też inny styl życia, który wpływa na nasze indywidualne potrzeby i preferencje.

„Kluczowym jest tu materiał. Najwyższej jakości materace wykonane z naturalnych komponentów – końskiego włosia, wełny czy bawełny” – mówią architekci Marta Iglewska i Radosław Wójcik z pracowni Interiorsy. „Na rynku odnajdziemy wiele modeli, które dedykowane są różnym sylwetkom, ważne więc by dopasować go pod tym kątem. Dobrze dobrany materac będzie nam gwarantował odpowiedni podpór, korygował wady postawy oraz zwalczał mikro napięcia mięśni”.

Na przykład materace lateksowe są odporne na duży nacisk, dlatego polecane są osobom z nadwagą. Modele z pianki termoaktywnej wspomagają krążenie krwi w organizmie. Najbardziej popularne są jednak materace sprężynowe, które właściwie wpływają na odpowiednią postawę. Osoby o niskiej wadze ciała mogą zdecydować się na materac miękki. Z kolei dobrym wyborem dla seniora będzie np. materac z pianą wysokoelastyczną i pianą lateksową, które zapewniają maksymalny poziom wsparcia, oraz aromatoterapią wspomagającą zasypianie, jak model Nature polskiej marki DlaSpania. Miłośnicy luksusu mogą natomiast postawić na materace renomowanej angielskiej marki Vispring, na przykład model Baronet. Te i inne materace tej marki można znaleźć w ofercie Centrum Designu Domoteka.

Jeżeli mamy już materac, czas na odpowiednią poduszkę. „Dobierzmy poduszkę do pozycji, w której zazwyczaj śpimy” – radzi Joanna Jurga. Jednym z uniwersalnych modeli jest wyprofilowana poduszka Tempur® Original, która znajduje się w ofercie sklepu Senpo. Warto pamiętać również o kołdrze i pościeli dopasowanej do pory roku – lekkiej i chłodzącej latem oraz grubszej na zimę.

Łóżko w centrum uwagi

Łóżko to centralny punkt naszej sypialni. Abyśmy chętnie do niej wracali i mogli w pełni cieszyć się regenerującym wypoczynkiem, warto zadbać również o dobór takiego łóżka, którego design będzie odpowiadał naszym upodobaniom i korespondował z wystrojem sypialni.

„Łóżko, jako serce sypialni, powinno przyciągać uwagę swoim wzornictwem. Designerskie modele podkreślą charakter wnętrza, wpisując je w przyjętą stylistykę” – zauważa architektka Agnieszka Lesiuk. „Od lat wśród modnych wykończeń pozostają modele tapicerowane dostępne w wielu kolorach, ze zdobnymi przeszyciami i dekoracyjnymi zagłówkami. Jednocześnie łóżka wykonane z innych materiałów, na przykład z drewna czy forniru, mogą prezentować się równie efektownie” – dodaje ekspertka.

Z okazji Światowego Dnia Snu życzymy świadomych wyborów w kwestii wystroju sypialni – i perfekcyjnego wypoczynku co noc!

Domoteka to największe w Polsce Centrum Designu o szerokiej ofercie mebli i akcesoriów do wnętrz. W przestrzeni Domoteki mieszczą się znane, polskie i międzynarodowe marki wnętrzarskie oraz wysokiej jakości design, który cenią zarówno klienci indywidualni, jak i profesjonaliści – projektanci wnętrz czy styliści. W ponad 60 salonach znaleźć można ponad 600 renomowanych marek, z których niektóre dostępne są tylko w Domotece. Na ofertę sypialnianą warszawskiego Centrum Designu składają się takie salony z łóżkami i materacami jak NAP, Hastens, Senpo, Selene, Azardi, Blest, Dreams Design czy JMB Design. Dodatkowo klienci do dyspozycji mają platformę marketplace z ponad 40 tys. produktów.

Więcej informacji na https://domoteka.pl/

Domoteka to pierwszy w Polsce obiekt handlowy w całości dedykowany designowi. Położona niespełna 20 minut od centrum Warszawy, posiada w swojej ofercie produkty ponad 600 marek z całego świata. Klienci Domoteki, poza wyposażeniem do wszystkich pomieszczeń domu czy mieszkania, znajdą tu także bogatą gamę usług, kompetentny personel, a przede wszystkim inspiracje i wiedzę wzorniczą. Właścicielem Domoteki oraz parków handlowych HOMEPARK jest fundusz Pradera European Retail Parks, który należy do Pradery – wiodącego na rynku specjalistycznym funduszu zarządzającego aktywami centrów oraz parków handlowych w Europie. Pradera została założona w 1999 r., a jej portfel wart 3,4 miliarda euro zawiera ponad 59 centrów i parków handlowych w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoszech, Niemczech, Polsce, Francji, Czechach, Grecji, Turcji oraz Zjednoczonych Emiratach Arabskich posiadających łącznie 2,500 sklepów. (www.pradera.com). Nieruchomością zarządza spółka BNP Paribas Real Estate Poland. Za komercjalizację odpowiada Cushman & Wakefield.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.