Święta w hotelu – czy Polacy pokochają ten trend?
Agencja Face It
ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
m.polawska|agencjafaceit.pl| |m.polawska|agencjafaceit.pl
+22 241 12 36
https://agencjafaceit.pl/
Od kilku lat polskie hotele oprócz ofert andrzejkowych czy sylwestrowych, które cieszą się ogromną popularnością, proponują także spędzenie poza domem Bożego Narodzenia. Czy taki zwyczaj ma szansę się przyjąć wśród bardzo tradycyjnie nastawionych Polaków? Odpowiedzi udziela Tomasz Kunstler, ekspert branży hotelarskiej.
W poszukiwaniu świętego spokoju i… śniegu
Bożonarodzeniowe pobyty pojawiły się już praktycznie w każdym dobrym hotelu w kraju. Czy to oznacza, że Polacy przekonują się do takich wyjazdów i w jakich kierunkach się wtedy udają?
- O ile spędzanie Sylwestra w hotelach, wspólnie ze znajomymi jest niezwykle popularne od wielu lat, to wyjazd na święta jest pomysłem stosunkowo nowym w Polsce i na pewno ze względu na naszą mentalność dla wielu kontrowersyjnym. Boże Narodzenie kojarzy nam się z domem, dużą rodziną, ciepłem. Proszę pamiętać, że jest też jednak druga strona medalu, przygotowania, chaos, sprzątanie, brak odpoczynku. Okazuje się, że coraz więcej rodzin pragnie, aby święta były czasem wspólnego relaksu, chcą spróbować czegoś innego. Dlatego oferty hoteli na ten szczególny czas
w roku stają się coraz popularniejsze. Jadąc do wybranego obiektu czeka nas wyłącznie wspaniała atmosfera, przepyszne jedzenie, spektakularne dekoracje, odpoczynek, piękne okoliczności przyrody, po prostu wszystko, czego tak wielu z nas potrzebuje, szczególnie w ostatnich latach. Polacy na świąteczny wyjazd wybierają głównie górskie hotele, a powodem jest oczywiście śnieg, o który coraz trudniej w innych częściach kraju. Śmiało można stwierdzić, że z roku na rok ten rodzaj spędzania rodzinnych świąt zyskuje na popularności i sam jestem ciekawy jak to będzie wyglądało w tym roku. Hotele zlokalizowane w górach często poza oczekiwanym śniegiem, oferują swoim gościom „magiczną atmosferę” w plenerze. W naszym resorcie na gości czekają chociażby takie atrakcje jak wieczorne ognisko, kulig z pochodniami, wędzone ryby i wędliny z własnej wędzarni. Obecnie z uwagi na ciepłą jesień rezerwacje dokonywane są dużo później niż w latach ubiegłych. Najchętniej goście decydują się na nie po pierwszych płatkach śniegu – mówi Tomasz Kunstler, ekspert branży hotelarskiej, właściciel Aspen Prime Ski&Bike Resort****.
Czego goście mogą oczekiwać od hoteli i innych obiektów podczas świąt? Jak wyglądają pakiety i ile mogą kosztować?
- Każdy hotel stara się zaproponować gościom atrakcje jak najbardziej zbliżone do tych, do jakich jesteśmy przyzwyczajeni w okresie świątecznym, czyli np. wspólne ubieranie choinki. Jest oczywiście uroczysta kolacja wigilijna, oraz specjalne bożonarodzeniowe śniadanie i obiadokolacje. Dla najmłodszych przygotowywane są warsztaty robienia ozdób świątecznych i prezentów. Mile widziane są także konkursy. Standardem jest kolędowanie. Goście mogą liczyć na kojarzące się ze świętami smakołyki oraz napoje z nutami korzennymi, pomarańczy i oczywiście grzańce.
W pakietach znajdują się także najczęściej wszelkie stałe atrakcje hotelowe takie jak basen, sauny, sale zabaw, kąciki dla dzieci. W bożonarodzeniowych ofertach przeważnie są także powitalne zestawy dla gości. Nie można zapomnieć również o atrakcjach zewnętrznych np. kuligach. Ceny zaczynają się od około 400 - 500 zł za dobę za osobę w zależności od standardu hotelu. Pamiętajmy jednak, że często wykupić należy cały pakiet czyli 3-4 noce. Okazuje się, że coraz więcej osób jest chętnych na taki rodzaj spędzania świąt z rodziną - dodaje Tomasz Kunstler.
Aspen Prime Ski&Bike Resort – znajduje się w Podlesiu w gminie Głuchołazy, malowniczo położonym zakątku u podnóża Gór Opawskich z trzech stron otoczonym granicą państwa z Czechami Dzięki temu jest idealnym miejscem, w którym można osiągnąć równowagę ducha i ciała wypoczywając z najbliższymi i aktywnie spędzając czas uprawiając turystykę pieszą, sporty rowerowe i zimowe oraz korzystając z wielu stref relaksu na terenie resortu jak i w jego otoczeniu, korzystając z blisko 8000 m2 terenu przeznaczonego do rekreacji. Jest to miejsce stworzone dla Gości poszukujących ciszy, spokoju i wytchnienia od spraw dnia codziennego. Obiekt zaprasza do restauracji BOSQA ze śródziemnomorskim menu a’la carte w stylu Mare e Monti gdzie tradycyjną kuchnię śródziemnomorską łączy się z najwyższej jakości produktami regionalnymi. Aspen Prime wychodzi także naprzeciw miłośnikom wina, gdyż w Lobby&Wine Bar oferuje specjalną selekcję win z całego świata, wybraną przez certyfikowanego sommeliera. Resort otrzymał nagrodę Luksusowej Marki Roku 2022.
Obiekt posiada także ofertę dla biznesu dostosowywaną indywidualnie.
https://www.aspenprime.pl/
Kontakt dla mediów: Aleksandra Karwacka 669 507 492 a.karwacka@agencjafaceit.pl
Jak składać reklamację za opóźniony lub odwołany lot?
Nowy program poleceń dla użytkowników Travelist.pl
Ruszyła hotelowa wyprzedaż – Summer Black Weeks na Travelist
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Dom i ogród
![](/files/1922771799/pawlikowska-indianie-dzungla-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Beata Pawlikowska: Wiele razy planowałam życie w różnych miejscach z dala od Polski. Kupiłam nawet kawałek dżungli w Amazonii
Podróżniczka zaznacza, że choć do tej pory przemierzyła świat wzdłuż i wszerz, odwiedzając wiele nietuzinkowych zakątków, to najbardziej ze wszystkich ukochała sobie dżunglę amazońską. Ma do tego miejsca ogromny sentyment, lubi tam wracać i ładować życiowe akumulatory. Jak zaznacza, przebywanie wśród Indian, którzy są niezwykle dobrzy, prawdomówni i uczciwi, przywraca jej wiarę w ludzi i w lepszy świat. Beata Pawlikowska cieszy się również z tego, że kiedyś udało jej się kupić kawałek dżungli i ten wyjątkowy nabytek ma dla niej szczególne znaczenie.
Handel
Branża kosmetyczna z coraz większym wpływem na krajową gospodarkę. Polska jest piątym największym eksporterem kosmetyków w UE
![](/files/1922771799/zeranska-branza-beauty-2,w_133,r_png,_small.png)
Z najnowszego raportu „Kosmetyczna Polska”, który opublikowano po siedmiu latach od poprzedniego raportu o stanie sektora, wynika, że krajowa branża kosmetyczna jest w dobrej kondycji, z roku na rok się rozwija, a jej znaczenie zarówno dla polskiej gospodarki, jak i eksportu rośnie. Zmieniają się odbiorcy polskich kosmetyków, co związane jest z brexitem i sankcjami nałożonymi na Rosję. Prognozy zakładają dalszy wzrost wartości sektora, jednak stoi przed nim wiele wyzwań, z których najważniejsze dotyczą implementacji przepisów Europejskiego Zielonego Ładu.
Ochrona środowiska
Ocieplenie się klimatu oznacza poważne zmiany leśnego ekosystemu. Sosny, świerki czy modrzewie będą stopniowo zastępowane innymi gatunkami
![](/files/1922771799/swierkosz-gatunki-drzew-foto,w_133,r_png,_small.png)
Sosna zwyczajna, świerk pospolity, modrzew europejski i brzoza brodawkowata zajmują dziś 75 proc. powierzchni lasów w Polsce. Te cztery gatunki są najbardziej wrażliwe na wzrost temperatury i jego pośrednie skutki. Wielomiesięczne okresy suszy i gwałtowne huragany osłabiają drzewostany, które następnie padają ofiarą patogenów pojawiających się w naszym klimacie. – Nie grozi nam wylesienie, tylko wyparcie jednych gatunków przez inne. W konsekwencji czeka nas rewolucyjna zmiana ekosystemów – ocenia przyrodnik, dr hab. Krzysztof Świerkosz, prof. Uniwersytetu Wrocławskiego.