Komunikaty PR

Świętuj Dzień Czekolady razem z Lidl Polska

2024-07-05  |  12:09
Biuro prasowe

Lidl Polska, dla którego zrównoważony rozwój jest jednym z filarów polityki CSR, promuje świadome odżywianie, z poszanowaniem zasobów oraz osób pracujących w łańcuchach dostaw. Sieć jest zdecydowanym liderem w kategorii sprzedaży produktów na bazie ziarna kakaowego z certyfikatem Fairtrade w Polsce. Wyroby tej kategorii odnotowały wzrost o aż 145 proc. w porównaniu do 2022. Duży wzrost odnotowano również w kategorii kawy – i sieć liczy na kontynuację tego trendu. Ponadto zakupy klientów sieci Lidl Polska ze wszystkich kategorii produktowych wygenerowały w ramach premii Fairtrade ponad 4,7 milionów złotych w 2023 roku.

Lidl Polska dba o środowisko, swoich pracowników i osoby pracujące w łańcuchach dostaw, a także o zdrowie i zadowolenie klientów. Z tego względu sieć opracowała strategię CSR, która przedstawia plan Lidla w zakresie odpowiedzialnego działania. Jednymi z jej filarów są świadome odżywianie oraz zrównoważony rozwój – dla sieci ważna jest idea odpowiedzialnego handlu, który chroni różnorodność biologiczną, ekosystem, a także przynosi korzyści lokalnej społeczności.

Fairtrade – lepsze warunki dla rolników

Fairtrade to system certyfikacji produktów, który działa na rzecz poprawy sytuacji społeczności rolniczych w krajach globalnego Południa. Obejmuje ponad 2 miliony rolników i pracowników najemnych w 70 krajach świata, zrzeszonych w ponad 1930 organizacjach producentów. Oprócz stabilnych i uczciwych cen skupu rolnicy otrzymują również premię Fairtrade na rozwój. Środki z premii są przeznaczane na projekty rozwojowe, służące nie tylko rolnikom (poprawa jakości i wydajności upraw), lecz także całym społecznościom (poprawa warunków sanitarnych, dostęp do edukacji i opieki medycznej).

Obecnie udział Lidl Polska w sprzedaży ziarna kakaowego Fairtrade w Polsce wynosi 78%, co sprawia, że sieć jest zdecydowanym liderem w tej kategorii w naszym kraju. Jak pisze Fairtrade Polska w swoim Raporcie 2023, „Lidl – wśród sieci swojego formatu – posiada najwięcej produktów ze znakiem FAIRTRADE w stałej ofercie. Są to przede wszystkim artykuły marek własnych: Favorina, Deluxe, Fin Carre oraz Fairglobe”. Sieć przoduje również w sprzedaży produktów stworzonych na bazie certyfikowanych ziaren kakao Fairtrade. Co więcej, zakupy klientów sieci Lidl Polska ze wszystkich kategorii produktowych wygenerowały w ramach premii Fairtrade ponad 4,7 mln złotych. To środki, które trafią do certyfikowanych spółdzielni rolniczych przy sprzedaży plonów.

Sama uprawa kakao jest źródłem utrzymania dla 5 do 6 milionów ludzi i około 40 milionów pracowników najemnych, którzy są zatrudnieni na plantacjach tego surowca. Ich przeciętne dzienne zarobki wynoszą poniżej dolara, co nie pozwala na godziwe życie [1]. Certyfikat Fairtrade pozwala rolnikom uprawiającym kakao na uzyskanie uczciwego wynagrodzenia oraz stabilnych warunków eksportu towarów. Dzięki niemu, otrzymują za swoje plony ustaloną cenę minimalną, która pokrywa koszty zrównoważonej produkcji kakao.

 Zrównoważony rozwój jest jednym z głównych celów strategicznych Lidl Polska na rzecz lepszej przyszłości. Bierzemy odpowiedzialność za obszary, w których nasze działania wpływają na ludzi i środowisko. Podstawą naszego asortymentu są surowce. Dlatego też jesteśmy odpowiedzialni za ich pozyskiwanie w sposób społecznie akceptowalny i przyjazny dla środowiska. Jest to warunek konieczny do odpowiedzialnego wytwarzania produktów – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, dyrektorka ds. corporate affairs i CSR w Lidl Polska.

Oferta na Dzień Czekolady

Już 7 lipca Dzień Czekolady, a Lidl Polska zaprasza do świętowania tego wyjątkowego dnia z certyfikowanymi produktami Fairtrade. W związku z tym, w sklepach Lidl Polska pojawiła się specjalna promocja na czekolady Fin Carré:

- czekolada gorzka 85% 100 g taniej przy zakupie dwóch, 5,89 zł [3] /opak.

- czekolada gorzka 74% 100 g taniej przy zakupie dwóch, 5,89 zł [4]/opak. 

- czekolada mleczna 100 g taniej przy zakupie dwóch, 2,99 zł [5] /opak. 

Aby skorzystać z oferty należy zeskanować aplikację Lidl Plus przy kasie.

Natomiast czekoladę mleczną z całymi orzechami Fin Carré można zakupić w ofercie 1+1 gratis za 5,99 zł [6]. 

Promocje obowiązują do soboty 6.07.2024 r.

W trosce o lepsze jutro

W zgodzie ze swoim motto, W trosce o lepsze jutro, Lidl Polska chce uwrażliwiać społeczeństwo w zakresie zrównoważonego rozwoju i jego wpływu na środowisko i życie wielu rodzin. Około 400 milionów ludzi na całym świecie utrzymuje się z uprawy produktów rolnych, takich jak kawa, kakao, banany, olej palmowy czy bawełna[2]. Zrównoważony rozwój ma ogromny wpływ na ich warunki życiowe, zdrowie czy edukację. Nie myślimy o tym podczas zakupów, dlatego Lidl Polska robi to za nas – sieć jest zaangażowana w maksymalne ograniczenie negatywnego wpływu ekologicznego oraz społecznego swoich podstawowych produktów. Zaczyna się to już na etapie uprawy, do zbiorów i późniejszego przetwarzania, aż po transport do sklepów. Sieć dąży do tego, aby do 2025 r. pozyskiwane przez sieć surowce określone jako krytyczne były bardziej zrównoważone.

Świadome odżywianie

Jako detalista spożywczy posiadający ponad 900 sklepów w Polsce, Lidl Polska oferuje szeroką gamę produktów, docierając codziennie do milionów klientów oraz wpływając na ich sposób odżywiania. Założeniem firmy jest ograniczanie społecznych i ekologicznych skutków związanych z produkcją żywności poprzez oferowanie klientom gamy produktów wspierających zdrowy i  zrównoważony styl życia. W związku z tym, sieć opublikowała politykę „Świadome odżywianie”, w której określa swoje cele w zakresie zwiększania oferty zrównoważonych zdrowych i oferowanych w przystępnych cenach produktów. W 2017 roku Lidl jako pierwsza firma z branży handlu detalicznego artykułami spożywczymi opublikowała kompleksową strategię redukcji cukru i soli, a także cele dotyczące pozostałości, zanieczyszczeń i dodatków w asortymencie marek własnych. Więcej informacji w tym temacie, można znaleźć pod adresem: Świadome odżywianie (lidl.pl)

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Oliwki drylowane czarne OLE! Śródziemnomorski smak zamknięty w słoiczku Biuro prasowe
2024-07-22 | 12:00

Oliwki drylowane czarne OLE! Śródziemnomorski smak zamknięty w słoiczku

Aromatyczne Oliwki drylowane czarne OLE!  to przekąska, która porywa w kulinarną podróż. Wyśmienite jako klasyczny dodatek do pizzy, oczarują smakoszy również
Żywienie Wakacyjne, kulinarne podróże z produktami WSP „Społem”
2024-07-22 | 01:00

Wakacyjne, kulinarne podróże z produktami WSP „Społem”

Nawet krótkie wyjazdy inspirują, zachęcają do działania oraz pozwalają na odrobinę relaksu. Podczas urlopu z zaciekawieniem poznajemy nowe zwyczaje i kuchnie regionalne, które
Żywienie Piąta edycja Witariady przyciągnęła tłumy
2024-07-18 | 01:00

Piąta edycja Witariady przyciągnęła tłumy

Piąta edycja Festiwalu Witariada już za nami. Na imprezę tłumnie przybyli entuzjaści zdrowego stylu życia i poszukiwacze równowagi ciała i umysłu. To niezwykłe wydarzenie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Teatr

Eliza Rycembel: Sztukę „Czułe słówka” zrobiliśmy na podstawie znanego filmu. Udało się uwspółcześnić tę historię i przenieść ją na nasze realia

Już po pierwszych przedstawieniach Eliza Rycembel i Krzysztof Dracz widzą, że bardziej współczesna teatralna wersja obsypanego Oscarami kinowego hitu sprzed 40 lat również przypadła do gustu widzom. „Czułe słówka” w reżyserii Pawła Paszta to historia wzruszająca, ale nie ckliwa, z odpowiednią dozą akcentów dramatycznych i komediowych. Spektakl opowiada o trudnej relacji nadopiekuńczej matki i córki, która czując się przytłoczona jej miłością i oczekiwaniami, decyduje się na szybkie małżeństwo i opuszczenie domu.

Inwestycje

Polskie wybrzeże przyciąga coraz więcej turystów z zagranicy. Apartamenty nad morzem wracają do łask inwestorów

Polskie wybrzeże z każdym rokiem cieszy się rosnącym zainteresowaniem krajowych, ale i zagranicznych turystów – głównie z Niemiec, Czech, Szwecji i Norwegii. Tym, co przyciąga ich nad Bałtyk, są m.in. ceny, które wciąż pozostają konkurencyjne w stosunku do cen innych, popularnych destynacji wakacyjnych, jak i dobra baza noclegowa. Nadmorskie hotele i apartamenty w sezonie notują nawet ponad 90-proc. obłożenie, a zainteresowanie inwestowaniem w takie obiekty nie słabnie. Apartamenty typowo pod wynajem – wykończone pod klucz, w dobrej lokalizacji, z operatorem i gwarancją comiesięcznego zysku – są popularne wśród osób, którym zależy na zabezpieczeniu i pomnożeniu swoich oszczędności, które jednocześnie oczekują, by formalności związane obsługą lokalu były dla nich jak najmniej angażujące.

Media

Katarzyna Dowbor: Niektórym bohaterom programu „Nasz nowy dom” pomagam do dziś. A moje nazwisko otwiera drzwi, których inaczej nie można otworzyć

Prezenterka przyznaje, że historia wielu bohaterów programu „Nasz nowy dom” poruszyła ją do tego stopnia, że postanowiła im pomagać także na własną rękę, już poza kamerami. I mimo że teraz nie jest już związana z tym formatem Polsatu, to nadal ma kontakt z niektórymi uczestnikami i wspiera ich, jak tylko może. Katarzyna Dowbor podkreśla, że dużą satysfakcje daje jej to, że ktoś chętnie korzysta z jej rad i życiowego doświadczenia. Ma też żal do władz Polsatu, że nadal nie poznała powodów ich decyzji dotyczącej zmiany gospodyni programu, który tworzyła od podszewki.