Świętuj najsłodszy dzień w roku i poznaj historię kultowych draży
Pełne smaków batony, kolorowe draże, czy chrupiące ciasteczka – te wszystkie smakołyki łączy… czekolada, która gości w prawie każdym polskim domu[1]. 7 lipca celebrujemy dzień tego wyjątkowego przysmaku. Z okazji Światowego Dnia Czekolady przypominamy historię marki M&M’S® – kultowych draży, uwielbianych przez konsumentów na całym świecie. Poznaj blisko 85 lat słodkiej historii, w czasie której M&M'S® stały się także ikoną popkultury, cieszącą się niesłabnącą popularnością.
Od początków w Newark do globalnego brandu
1940 rok można określić jako przełomowy dla świata słodyczy. Wtedy właśnie Forrest E. Mars Sr. powrócił do Stanów Zjednoczonych i wspólnie z R. Brucem Murrie założył firmę M&M's Limited w Newark, New Jersey. W efekcie tej współpracy powstały pierwsze czekoladowe draże M&M'S®. Ich nazwa pochodziła od inicjałów obydwu panów.
W 1941 roku M&M'S® oficjalnie pojawiły się na sklepowych półkach, szybko zdobywając popularność wśród konsumentów. Po zakończeniu II wojny światowej w 1945 roku, marka zaczęła się dynamicznie rozwijać, stając się globalnym gigantem wartym miliard dolarów. W latach 50. przysmaki stały się tak popularne, że aby odróżnić je od podróbek, postanowiono stemplować oryginalne draże znaną do dziś „M”. To posunięcie zapoczątkowało słynne hasło reklamowe „Look for the m on every piece”.
W 1960 roku na rynku zadebiutowały M&M'S® Fruit Chewies, które później przekształcono w popularne STARBURST. Lata 80. przyniosły kolejne sukcesy, kiedy M&M'S® jako pierwsze drażetki zostały wysłane w kosmos, stając się przekąską astronautów na promie kosmicznym. Co więcej, w 1984 roku zyskały miano „Oficjalnej przekąską Igrzysk Olimpijskich”. Dzięki strategii ujednolicenia produktu M&M'S® zdobyły rynki Azji i Pacyfiku, Australii i Europy.
1989 rok przyniósł innowację w postaci M&M'S® z masłem orzechowym. W latach 90. wprowadzono M&M'S Colorworks, oferując konsumentom czekoladowe draże M&M'S® 21 różnych kolorach. W 1990 roku M&M'S® i batony Mars zostały oficjalnymi sponsorami Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej rozgrywanych we Włoszech. Dzięki głosom 11 milionów fanów w 1995 roku, do gamy kolorów dołączył niebieski, zastępując brązową drażetkę.
Pięć lat później draże M&M'S® zostały ogłoszone „Oficjalnymi słodyczami nowego tysiąclecia”, co było grą słów nawiązującą do rzymskiej cyfry MM oznaczającej rok 2000. W 2002 roku przeprowadzono pierwszą światową ankietę na temat ulubionego koloru M&M’S®. Oddano około 10 milionów głosów z każdego zakątka Ziemi. W 2004 roku M&M'S® uruchomiło platformę "My M&M'S", umożliwiającą klientom personalizację draży poprzez dodanie napisu, a w 2008 roku wprowadzono możliwość umieszczania na nich własnych zdjęć. W roku 2022 legendarna ekipa została powiększona o nową kobiecą postać i rzeczniczkę słodkości – Wiolę.
Misja marki M&M’S®
Misją marki M&M'S® jest zwiększenie poczucia przynależności u 10 milionów ludzi na całym świecie do 2025 roku. W tym celu powstał M&M'S® FUNd, który oferuje zasoby, mentoring, możliwości i wsparcie finansowe w przestrzeni artystycznej i rozrywkowej, aby wzmacniać relacje międzyludzkie. W 2022 roku marka powołała do życia Radę Doradczą M&M'S® FUNd. W jej skład wchodzą eksperci, którzy wspierają i napędzają globalne działania marki w zakresie różnorodności, inkluzywności oraz zapewnienia poczucia przynależności.
M&M'S® nawiązał również współpracę z GLAAD, największą na świecie organizacją wspierającą media LGBTQ+. GLAAD koncentruje się na zwiększaniu odpowiedzialności mediów i zaangażowaniu społeczności w celu zapewnienia, że autentyczne historie LGBTQ+ są widziane, słyszane i aktualizowane.
M&M’S®, a zrównoważone kakao
Kakao to jeden z kluczowych surowców, bez którego nie byłoby kultowych produktów czekoladowych Mars Wrigley, w tym M&M’S®. Dlatego jego sposób pozyskiwania jest szczególnie ważny. Mars Wrigley w 2018 roku, zdefiniował globalną strategię „Kakao dla Pokoleń”. Jej celem jest zapewnienie realnych trwałych i pozytywnych zmian w łańcuchu dostaw tego surowca. Działania, które są podejmowane, pomagają zachować lasy, chronić dzieci i zwiększać dochody rolników. Wszystko po to, aby rodziny uprawiające kakao mogły prosperować. Od 2023 roku 100% kakao kupowanego dla bezpośredniej działalności fabryk Mars Wrigley w całej Europie pochodzi z odpowiedzialnych źródeł. Firma zobowiązała się również do tego, aby do 2025 roku 100% globalnie wykorzystywanego kakao było pozyskiwane odpowiedzialnie.
[1] Mars Wrigley za Consumer Panel Poland GfK, Panel Gospodarstw Domowych, Kategoria produktów czekoladowych; Grupa Populacyjna: Cała populacja gospodarstw domowych w Polsce, Rynek: Cała Polska, Fakt: Penetracja (%), Okres: MAT Q1 2024 (12 miesięczny).

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Qczaj: Moja siostra przeszła załamanie psychiczne. Dźwigamy na swoich barkach bardzo dużo i czasami po prostu nie mamy już siły
Trener przeżył niedawno prawdziwe chwile grozy po tym, gdy jego siostra trafiła do szpitala. Mimo że jest już dorosła, to nadal czuje się za nią odpowiedzialny, tak samo jak wtedy, kiedy opiekował się nią po wyjeździe mamy do USA. Jednocześnie Qczaj apeluje do tych, którzy zmagają się z jakimś kryzysem psychicznym, by nie wstydzili się mówić o swoich problemach i mieli odwagę prosić o pomoc. Dzięki temu można zapobiec tragedii.
Konsument
Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność

Niemal 64 proc. osób między 65. a 74. rokiem życia ma nadmierną masę ciała. Co piąty senior cierpi z powodu niedożywienia. Szczególną sytuacją jest taka, w której osoba starsza jest otyła, ale jednocześnie niedożywiona jakościowo. U źródeł problemów żywieniowych leżą z jednej strony mechanizmy związane z fizjologią starzenia się oraz różne choroby towarzyszące, a z drugiej – czynniki ekonomiczne i psychologiczne, takie jak samotność czy brak wystarczających środków. Eksperci zwracają uwagę na to, że ważne jest edukowanie i aktywizowanie seniorów, ponieważ zarówno otyłość, jak i niedożywienie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych.
Gwiazdy
Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet

Aktorka nie dziwi się, że wynik wyborów prezydenckich budzi tak ogromne emocje, bo przecież niemal równej połowie głosujących niezwykle trudno pogodzić się z tym, że nie wygrał właśnie ich faworyt. Eksperci zastanawiają się, jak będzie teraz wyglądał polityczny krajobraz, rządzący już podejmują pewne kroki, a Anna Powierza chce wierzyć, że nowy lokator Pałacu Prezydenckiego sprosta wyzwaniu i udowodni, że głos oddany na niego nie został zmarnowany. Na wysokości zadania powinna także stanąć jego żona.