Świętuj Światowy Dzień Czekolady z Mars Wrigley!
Gorzka, mleczna, biała, w formie tabliczki, batonu czy cukierków. Kto z nas jej nie lubi? Czekolada to jedna z najpopularniejszych słodkości uwielbiana na całym świecie. Dzielimy się nią z bliskimi i wspólnie z nimi celebrujemy wyjątkowe chwile, ciesząc się jej smakiem. 7 lipca 1550 r. do Europy zostały przywiezione pierwsze ziarna kakaowca, dlatego właśnie tego dnia obchodzimy Światowy Dzień Czekolady! Świętuj ten najsłodszy dzień w roku i podziel się z bliskimi produktami Mars Wrigley.
SNICKERS®, MARS®, TWIX®, M&M’S® to kultowe czekoladowe produkty Mars Wrigley, które umilają ważne momenty ludziom w ponad 180 krajach. SNICKERS® – baton pełen orzeszków, karmelu i nugatu, oblany prawdziwą mleczną czekoladą, szybko stał się jedną z najbardziej lubianych przekąsek na świecie. MARS® to oryginalny batonik, który powstał z połączenia czekolady, karmelu i nugatu. Wciąż popularny i doceniany przez kolejne pokolenia. Batoniki TWIX® to przepyszne połączenie trzech prostych składników – chrupiącego ciastka, złotego karmelu i mlecznej czekolady. Każda kawa z TWIX® to gwarancja chwili przyjemności. Batoniki BOUNTY® w mlecznej czekoladzie z intensywnym i miękkim nadzieniem kokosowym kuszą smakiem raju. Czekoladowe draże M&M’S® w kolorowych skorupkach to jedne z najsłynniejszych słodyczy na świecie od 1941 roku. Idealne do dzielenia się z bliskimi! A kuleczki MALTESERS® oblane mleczną czekoladą można pokochać za ich chrupiący, pyszny środek. To który z kultowych produktów Mars Wrigley lubisz najbardziej?
A czy wiesz, że:
- Angielskie słowo „chocolate” pochodzi z języka Azteków. „Xocolatl” oznaczyło „gorzką wodę”.
- Zarówno Aztekowie, jak i Majowie przypisywali czekoladzie ponadprzeciętne właściwości, a europejscy medycy polecali jej spożywanie na różne dolegliwości.
- Obecnie najwięcej czekolady zjadają mieszkańcy Szwajcarii. Około 8,8 kg na osobę w skali roku[1]!
- Czekoladowe M&M'S® powstały w 1941 r. z myślą o żołnierzach jako racje wojskowe podczas II wojny światowej. Draże te zostały też wybrane przez astronautów promu kosmicznego jako część ich zapasów żywności. Dzięki temu firma Mars stała się pierwszym producentem słodyczy w kosmosie.
- Nazwa kultowego batonika SNICKERS® pochodzi od imienia konia, który należał do żony Franklina Marsa, a największy baton tej marki powstał w Waco w Teksasie i ważył ponad 2 tony.
- Owoce kakaowca są gotowe do zbiorów dopiero po 5 latach.
- Uprawa kakao stanowi główne źródło dochodu dla około 50 milionów ludzi na świecie.
- 40% światowego kakao pochodzi z Wybrzeża Kości Słoniowej, które razem z Ghaną, Indonezją i Nigerią wytwarzają go aż 70% w skali świata.
- Firma Mars w 2018 r. uruchomiła program „Kakao dla Pokoleń” przeznaczając na jego realizację 1 miliard USD (w latach 2018-2028), aby w szczególny sposób zadbać o zrównoważone pozyskiwanie tego surowca.
- Różne warianty batoników Snickers, Mars i Twix, czekoladowe i orzechowe M&M” czy gwiazdki Milky Way Magic Stars produkowane są w Polsce, w fabryce w Janaszówku pod Warszawą.
[1] Za: Euromonitor 2017, https://www.statista.com/chart/3668/the-worlds-biggest-chocolate-consumers/

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.