Komunikaty PR

Świętuj Światowy Dzień Czekolady z Mars Wrigley!

2021-07-07  |  15:00
Biuro prasowe

Gorzka, mleczna, biała, w formie tabliczki, batonu czy cukierków. Kto z nas jej nie lubi? Czekolada to jedna z najpopularniejszych słodkości uwielbiana na całym świecie. Dzielimy się nią z bliskimi i wspólnie z nimi celebrujemy wyjątkowe chwile, ciesząc się jej smakiem. 7 lipca 1550 r. do Europy zostały przywiezione pierwsze ziarna kakaowca, dlatego właśnie tego dnia obchodzimy Światowy Dzień Czekolady! Świętuj ten najsłodszy dzień w roku i podziel się z bliskimi produktami Mars Wrigley.

SNICKERS®, MARS®, TWIX®, M&M’S® to kultowe czekoladowe produkty Mars Wrigley, które umilają ważne momenty ludziom w ponad 180 krajach. SNICKERS® – baton pełen orzeszków, karmelu i nugatu, oblany prawdziwą mleczną czekoladą, szybko stał się jedną z najbardziej lubianych przekąsek na świecie. MARS® to oryginalny batonik, który powstał z połączenia czekolady, karmelu i nugatu. Wciąż popularny i doceniany przez kolejne pokolenia. Batoniki TWIX® to przepyszne połączenie trzech prostych składników – chrupiącego ciastka, złotego karmelu i mlecznej czekolady. Każda kawa z TWIX® to gwarancja chwili przyjemności. Batoniki BOUNTY® w mlecznej czekoladzie z intensywnym i miękkim nadzieniem kokosowym kuszą smakiem raju. Czekoladowe draże M&M’S® w kolorowych skorupkach to jedne z najsłynniejszych słodyczy na świecie od 1941 roku. Idealne do dzielenia się z bliskimi! A kuleczki MALTESERS® oblane mleczną czekoladą można pokochać za ich chrupiący, pyszny środek. To który z kultowych produktów Mars Wrigley lubisz najbardziej?

A czy wiesz, że:

  1. Angielskie słowo „chocolate” pochodzi z języka Azteków. „Xocolatl” oznaczyło „gorzką wodę”.
  2. Zarówno Aztekowie, jak i Majowie przypisywali czekoladzie ponadprzeciętne właściwości, a europejscy medycy  polecali jej spożywanie na różne dolegliwości.
  3. Obecnie najwięcej czekolady zjadają mieszkańcy Szwajcarii. Około 8,8 kg na osobę w skali roku[1]!
  4. Czekoladowe M&M'S® powstały w 1941 r. z myślą o żołnierzach jako racje wojskowe podczas II wojny światowej. Draże te zostały też wybrane przez astronautów promu kosmicznego jako część ich zapasów żywności. Dzięki temu firma Mars stała się pierwszym producentem słodyczy w kosmosie.
  5. Nazwa kultowego batonika SNICKERS® pochodzi od imienia konia, który należał do żony Franklina Marsa, a największy baton tej marki powstał w Waco w Teksasie i ważył ponad 2 tony.
  6. Owoce kakaowca są gotowe do zbiorów dopiero po 5 latach.
  7. Uprawa kakao stanowi główne źródło dochodu dla około 50 milionów ludzi na świecie.
  8. 40% światowego kakao pochodzi z Wybrzeża Kości Słoniowej, które razem z Ghaną, Indonezją i Nigerią wytwarzają go aż 70% w skali świata.
  9. Firma Mars w 2018 r. uruchomiła program „Kakao dla Pokoleń” przeznaczając na jego realizację  1 miliard USD (w latach 2018-2028), aby w szczególny sposób zadbać o zrównoważone pozyskiwanie tego surowca.
  10. Różne warianty batoników Snickers, Mars i Twix, czekoladowe i orzechowe M&M” czy gwiazdki Milky Way Magic Stars produkowane są w Polsce, w fabryce w Janaszówku pod Warszawą.

 


[1] Za: Euromonitor 2017, https://www.statista.com/chart/3668/the-worlds-biggest-chocolate-consumers/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE Biuro prasowe
2025-06-30 | 06:00

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy pestycydy wracają na nasze stoły? Najnowszy raport rzuca światło na poważne niespójności w polityce rolnej i handlowej Unii Europejskiej. Analiza wskazuje, że mimo
Żywienie Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
2025-06-26 | 15:00

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Pieczarki to jedne z najczęściej wybieranych grzybów w polskich domach – są delikatne w smaku, łatwe w przygotowaniu i dostępne przez cały rok. Ale
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.