Symboliczny #BiletWsparcia dla inicjatyw kulturalnych
Going. oraz Empik Bilety wspólnie rozpoczęły akcję fundraisingową mającą na celu wsparcie branży eventowej. Uczestnicy wydarzeń kulturalnych mogą wspomóc ulubione inicjatywy, kupując za pośrednictwem aplikacji symboliczny #BiletWsparcia w cenie rozpoczynającej się już od 10 zł. W akcji biorą już udział m.in. kluby warszawskie, takie jak Niebo czy Iskra oraz białostockie FOMO, katowickie P23, krakowskie Zet Pe Te. Dodatkowo, agencje bookingowe i inne organizacje np. DM Agency, Distorted Agency, World Wide Warsaw, Sold Out czy zespół Nagrobki.
#NOTGoing, czyli kultura w czasach kryzysu
Zebrane środki popłyną do agencji koncertowych, organizatorów, artystów, bookerów, klubów i domów kultury, DJ-ów i wszystkich innych, którzy do tej pory sprawiali, że Polacy mogli aktywnie uczestniczyć w różnorodnych wydarzeniach kulturalnych. Trwająca kwarantanna sprawia jednak, że wszyscy twórcy, organizatorzy i działacze znaleźli się w bardzo trudnej sytuacji. Wielu z nich toczy obecnie walkę o przetrwanie. Największe wyzwania stanowią bieżące opłaty czy wynagrodzenia dla pracowników, którzy tworzą wszystkie niezwykłe miejsca. Agencje bookingowe muszą natomiast mierzyć się dodatkowo z zobowiązaniami, wynikającymi z zawartych kontraktów. Wspierają też współpracujących z nimi artystów.
– Emocje towarzyszące wydarzeniom kulturalnym zostają z nami na długo. Niektórzy śmiało mogą powiedzieć, że koncert czy spektakl, w którym wzięli udział, ukształtował ich osobowość i patrzenie na świat. Te niezapomniane chwile zawdzięczamy nie tylko artystom, ale także tysiącom osób, które działają za kulisami, aby każde wydarzenie mogło dojść do skutku. Dlatego w tych bardzo trudnych dla branży chwilach apelujemy do wszystkich, którzy kochają spędzać wolny czas kulturalnie, na mieście – zostańmy teraz w domach, ale nie zapominajmy o tych, którzy dali nam tak wieleradości – tłumaczy Anna Maria Żurek, COO Going.
#BiletWsparcia – jak to działa?
Aby włączyć się w akcję, wystarczy wejść na stronę www.goingapp.pl/biletwsparciai wybrać inicjatywę, którą chce się wesprzeć. Wartość symbolicznej cegiełki zaczyna się od 10 zł, a wszystkie zebrane pieniądze trafiają bezpośrednio do wybranego miejsca lub projektu. #BiletWsparcia to nie tylko cegiełka zapewniająca bieżącą pomoc. W przyszłości będzie uprawniał do różnych benefitów, np. zniżek oraz voucherów na barze .
Każdy organizator wydarzeń, którego dotknęła obecna sytuacja, może zgłosić się do akcji. Już teraz biorą w niej udział takie kluby jak warszawskie Niebo, Jasna 1, SPATIF i Mózg, białostockie FOMO czy krakowskie Zet Pe Te, a także agencje bookingowe, np. Winiary Bookings, Big Idea oraz Distorted Animals Booking.
Going. dysponuje niezbędnym zapleczem technologicznym, aby na bieżąco przekazywać środki konkretnym miejscom, inicjatywom i agencjom. #BiletWsparcia kupuje się tak, jak tradycyjne cyfrowe bilety na wydarzenia. Bileteria nie pobiera wynagrodzenia za obsługę akcji. Organizatorzy zostaną obciążeni jedynie zewnętrznymi kosztami operacyjnymi transakcji w wysokości 10 gr od każdego biletu.
Lista wspieranych projektów stale się poszerza – do zbiórki można dołączyć, wysyłając zgłoszenie na adres mailowy clientcare@goingapp.pl

Enej z napisem LOVE. To nowa trasa zespołu

BNDK wspiera Oasis w powrocie na scenę...

"Święta cały rok" - Czadoman w duecie z Ciocią Agą
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Seriale

Marta Wierzbicka: Konsultantka scen medycznych na planie serialu uważa, że w realu potrafiłabym już zrobić cesarskie cięcie. To jest bardzo duży komplement
Aktorka przyznaje, że podczas pracy na planie serialu „Szpital św. Anny” przekonała się, że niektóre procedury medyczne nie są tak proste, jak może się wydawać. Ruchy lekarza muszą być bowiem niezwykle precyzyjne i dobrze przemyślane, bo mały błąd może kosztować ludzkie życie. Marta Wierzbicka zaznacza też, że wiele uczy się od obecnego podczas kręcenia zdjęć konsultanta i dzięki roli w tej produkcji potrafi już nie tylko zszyć ranę, ale także mogłaby zrobić cesarskie cięcie.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Konsument
Klienci oczekują od salonów optycznych nie tylko profesjonalnych badań wzroku. Ważne jest także doradztwo w doborze oprawek

Coraz więcej osób w Polsce zmaga się z wadami wzroku. Świadczy o tym także rosnąca z roku na rok liczba skierowań do optometrystów, którzy profesjonalnie dobierają okulary lub soczewki korekcyjne. Klienci oczekują od salonów optycznych właściwej opieki konsumenckiej, kompetencji oraz indywidualnego potraktowania. Dlatego, aby wyróżnić się na rynku optycznym, sieć salonów optycznych OKKO, których właścicielem jest Medicover, stawia na połączenie kompleksowej opieki optometrycznej z doradztwem stylistów.