Komunikaty PR

Szewski poniedziałek, czyli sezon urlopowy w ubezpieczeniach komunikacyjnych

2024-09-05  |  01:00
Biuro prasowe

Coraz więcej liści pod drzewami, wcześniej zapadający zmierzch oraz chłodne poranki i wieczory to niewątpliwe sygnały, że za nami kolejny sezon wakacyjny. To dobry moment, by podsumować, jak prezentował się on pod kątem ubezpieczeń komunikacyjnych.

Auto to w dalszym ciągu jeden z podstawowych środków transportu, który Polacy wybierają, ruszając na urlop. Systematycznie wzrasta świadomość znaczenia pozaobowiązkowych ubezpieczeń samochodu jak AC, assistance czy NNW. Jak zatem sezon urlopowy prezentował się przez pryzmat ubezpieczeń komunikacyjnych?

Z danych Mondial Assistance wynika, że najwięcej zgłoszeń szkód komunikacyjnych w okresie urlopowym systematycznie przypadało w poniedziałki, a rekordowe pod tym względem były 2 dni: 3 czerwca oraz 15 lipca. Z kolei najbezpieczniejszymi dniami – jak wynika z danych Mondial Assistance – były soboty oraz niedziele, kiedy to zgłoszeń szkód było najmniej w całym tygodniu.

Awaria – główny problem turystów za granicą

Spośród krajów, do których podróżowali Polacy, najwięcej zgłoszeń wpłynęło z Niemiec, na które przypadło ponad 29 proc. wszystkich zgłoszeń. Drugie miejsce zajęła Chorwacja (11,6 proc.), skąd pochodziło znacznie mniej sygnałów o kłopotach z pojazdem. Na trzecim miejscu uplasowały się Włochy z wynikiem 11,2 proc. zgłoszeń. Należy przy tym zauważyć, że prawie 74 proc. wszystkich zgłoszeń dotyczyło awarii samochodu, 19 proc. wypadku drogowego, a pozostałe 7 proc. innych problemów, w tym związanych z kradzieżą, celowym zniszczeniem mienia czy błędami pilotażu.

Omijaj te województwa

Zestawienie województw pod względem liczby zgłoszeń otwiera mazowieckie z udziałem na poziomie 22,7 proc. w ogólnej liczbie spraw. Za nim, z 11,7 proc. zgłoszeń, znalazło się śląskie, a podium zamyka woj. wielkopolskie (9,3 proc. zgłoszeń). Oczywiście trudno we wszystkich tych przypadkach argumentować, że są to obszary najniebezpieczniejsze. Na liczbę zgłoszeń wpływa liczba zarejestrowanych w danym województwie samochodów. Do tego nie wszystkie zgłoszenia dotyczą wypadków czy kolizji drogowych. Niemal 70 proc. zgłoszeń stanowią wezwania do awarii aut, z czego najczęściej, w przypadku 13,2 proc. spraw, problemem jest akumulator.

Assistance pomoże… nawet na hulajnodze

W przypadku awarii niezastąpione okazuje się assistance. – Z niestandardowym rozwiązaniem problemu wyszliśmy do jednego z ubezpieczonych, który wybrał się w podróż do Bułgarii – mówi Lidia Sulewska, kierownik Platformy Motoryzacyjnej w Mondial Assistance. – Na miejscu jego auto uległo awarii, a pomoc dotarła do niego… na hulajnodze. Niemniej specjalista, który przybył tym niecodziennym, jak na pomoc drogową, środkiem transportu, uruchomił samochód „z kabli” i ubezpieczony mógł ruszyć w dalszą drogę. Inny nasz klient doświadczył samozapłonu samochodu podczas podróży francuską autostradą. Nie zadzwonił jednak na numer alarmowy, ponieważ nie znał języka francuskiego i wiedział, że będzie mieć kłopot z komunikacją. Po kontakcie z ubezpieczycielem udało się zorganizować pomoc. Przydała się ona także turyście w Chorwacji, któremu auto odmówiło współpracy, kiedy trzeba było opuścić prom kursujący między wyspami. Dzięki wsparciu assistance i zsynchronizowaniu pomocy drogowej z rejsami promu, auto udało się w końcu sprowadzić na ląd – podsumowuje Lidia Sulewska.

Urlop bez przygód

Z tego typu przygód podczas wyjazdów można sobie po pewnym czasie pożartować, ale tylko pod warunkiem, że ma się odpowiednie ubezpieczenie. W przeciwnym razie konsekwencje – także te finansowe, jak przypominają eksperci Mondial Assistance – można odczuwać przez wiele miesięcy. Odpowiednie zabezpieczenie pojazdu i potencjalnych ryzyk z nim związanych to istotny element każdego wyjazdu urlopowego. W podróży, jak w życiu, spotkać może nas wszystko. Ubezpieczenie zaś pozwoli poradzić sobie z nieszczęśliwymi wypadkami i ich konsekwencjami.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić? Biuro prasowe
2025-06-24 | 08:50

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Czerwiec jest miesiącem o którym marzy większość uczniów – oznacza on odpoczynek i planowanie wymarzonych wakacji. Co ciekawe, w tym roku Polacy stawiają na
Podróże Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Podróże Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Dom i ogród

Transport

Trwa debata o nowych przepisach dotyczących praw pasażerów. Możliwe zmiany w wysokości odszkodowań za opóźnione loty

W dyskusji o prawach pasażerów linii lotniczych pojawiają się rozbieżności między unijnymi instytucjami. Dotyczą one m.in. odszkodowań za opóźnione lub odwołane loty. Ministrowie transportu UE proponują 300 euro odszkodowania za czterogodzinne opóźnienie lub odwołanie krótkiego lotu, a Parlament Europejski opowiada się za wyższymi odszkodowaniami i to po trzech godzinach opóźnienia. Parlamentarna komisja transportowa proponuje także szereg zmian dotyczących m.in. bagażu podręcznego czy odpowiedzialności pośredników sprzedających bilety.

Dziecko

Marcelina Zawadzka: Uwielbiam zakupy online. Kiedy mały wieczorem zasypia, to ja mam wtedy czas na przeglądanie ofert w sieci

Odkąd modelka została mamą, zmieniła nawyki zakupowe, ponieważ nie ma czasu ani siły, żeby chodzić po galeriach w poszukiwaniu wszystkiego, co jest jej aktualnie potrzebne. A najwięcej rzeczy kupuje teraz właśnie dla swojego syna, który rośnie w oczach i często trzeba mu chociażby wymieniać garderobę. Marcelina Zawadzka zaznacza, że w sieci zazwyczaj robi zakupy wieczorem, kiedy jej syn już zasypia.