Sztuka w sercu designu
Sztuka na wyciągnięcie ręki
Tegoroczne stoisko Tubądzin to nie tylko miejsce wystawowe, ale także przestrzeń do refleksji i dialogu o sztuce. Motywem przewodnim stoiska są płyty, które zaprojektował Łukasz Habiera, znany pod pseudonimem Nawer. Jego charakterystyczny styl, będący syntezą abstrakcji i precyzyjnych, matematycznych struktur, stał się inspiracją dla wizji stoiska. Multidyscyplinarny artysta, który od lat eksploruje dynamikę miejskiego życia, przeniósł swoje unikalne projekty na płytki ceramiczne, tworząc przestrzeń, która staje się sztuką sama w sobie.
Nawer, współpracując z Grupą Tubądzin, stworzył płyty, które zachwycają kreatywnością i wyczuciem estetyki. Jego prace, mocno zakorzenione w architekturze i urbanistyce, doskonale harmonizują z kolekcjami Tubądzina, które od lat łączą najwyższą jakość z nowoczesnym wzornictwem. Każdy odwiedzający targi ma okazję zanurzyć się w przestrzeni, gdzie sztuka i design wzajemnie się uzupełniają.
Tubądzin Meets Art
Hasło "Tubądzin Meets Art", zainaugurowane w zeszłym roku jako platforma komunikacyjna marki, przyświeca również tegorocznej obecności na targach Cersaie. Pod tym mottem kryje się przesłanie marki, która wspiera sztukę i nawiązuje współpracę z artystami z różnych dziedzin. W gronie twórców, poza Łukaszek Nawerem Habierą są między innymi Malwina Konopacka, Anna Rudak, Rafał Olbiński oraz współpracujący z marką od lat Dorota Koziara i Maciej Zień.
- Projekt Tubądzin Meets Art stawia kreację i doskonały design na pierwszym planie. Wspierając artystów, wspólnie tworzymy przestrzeń, która staje się lepsza dzięki połączeniu estetyki i funkcjonalności. Sztuka, będąca symbolem piękna i ponadczasowości, przenika naszą markę, inspirując do tworzenia unikalnych wzorów płytek ceramicznych. Jako jej mecenas pragniemy ją pielęgnować i udostępniać szerszej publiczności. Dlatego właśnie we Włoszech – miejscu o ogromnym znaczeniu dla historii sztuki i kultury – prezentujemy efekty naszej współpracy z zaprzyjaźnionymi artystami, podsumowując ostatnie miesiące wspólnych działań. - mówi Amadeusz Kowalski, V-ce President, Commercial Director w Grupie Tubądzin.
W strefie Tubądzina na targach Cersaie można zobaczyć efekty współpracy marki z nowymi artystami, a także kontynuację działań z twórcami, którzy współpracują z firmą od lat. Każda z kolekcji jest wyjątkowa, zarówno pod względem wzornictwa, jak i zastosowanych technologii, wśród nich Sensory 3D. Przenosi ona w nowy wymiar odbioru, angażując zmysły w sposób dotąd nieuchwytny.
– Cersaie to dla nas kluczowe wydarzenie, gdzie możemy pokazać, że Tubądzin jest synonimem jakości i wyjątkowego wzornictwa docenianego przez naszych klientów na całym świecie oraz przez konkurencyjne firmy – podkreśla Amadeusz Kowalski. – Nasze kolekcje to efekt ciężkiej pracy i pasji, a także owoc współpracy z utalentowanymi artystami, z którymi nieustannie rozwijamy naszą ofertę.
Marka konsekwentnie udowadnia, że ceramika może być nośnikiem sztuki, która wzbogaca przestrzeń, w której żyjemy. Targi Cersaie to miejsce, gdzie tradycja spotyka się z nowoczesnością, a Tubądzin – jako jeden z liderów branży – z powodzeniem łączy te dwa światy.

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Bartłomiej Nowosielski: Kluczowe w leczeniu otyłości jest odpowiednie nastawienie psychiczne. Otoczenie nie zawsze jest wyrozumiałe i empatyczne
Aktor przyznaje, że osoby otyłe z powodu swojego wyglądu często przez otoczenie są odrzucane, marginalizowane i hejtowane. Brak akceptacji i zrozumienia wynika między innymi z tego, że nie brakuje tych, którzy myślą stereotypami i ich zdaniem dodatkowe kilogramy są wynikiem złego odżywiania i lenistwa. Bartłomiej Nowosielski tłumaczy, że otyłość jest chorobą przewlekłą, która wymaga leczenia. By terapia była skuteczna, potrzeba silnej woli i wielu wyrzeczeń. Dla niego w chwilach zwątpienia niezwykle ważne jest również wsparcie ze strony bliskich.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Prawo
Kobietobójstwo jest typem przestępstwa niedookreślonym przez polskie prawo. Świadomość na ten temat jest wciąż zbyt mała

Brakuje usystematyzowanych danych na temat skali problemu, jakim jest kobietobójstwo – wskazuje organizacja Femicide in Poland. U źródeł problemu leży brak uspójnienia baz danych prowadzonych przez poszczególne organy państwowe. Organizacja pracuje nad narzędziami, które pozwolą je zgromadzić w jednym miejscu i udostępnić w formie interaktywnej mapy. Jej przedstawicielka wskazuje również na inne fundamentalne obszary do poprawy. To w szczególności egzekwowanie istniejącego prawa i intensyfikacja działań na rzecz edukacji.