Talenty do oszlifowania – Angelika Kiepura zakłada Fundację Rozwoju Młodych Tal
Angelika Kiepura, uzdolniona wokalistka znana z programów talent show jak The Voice of Poland, X Factor czy Must Be the Music. Tylko muzyka zarejestrowała Fundację Rozwoju Młodych Talentów im. Jana Kiepury, która ma pomóc młodym muzycznym talentom. Prezes organizacji pragnie nie tylko udzielać nauki śpiewu, ale również promować uzdolnionych artystów.
Pomaga śpiewająco
Misją Fundacji Rozwoju Młodych Talentów im. Jana Kiepury jest przygotowanie merytoryczne i mentalne dzieci do występów na estradach muzycznych oraz nauka technik wokalnych. Organizacja za cel obrała również promowanie młodych talentów wokalnych podopiecznych fundacji. Idea, która przyświeca organizacji to także kultywowanie pamięci o Janie Kiepurze oraz współpraca z ośrodkami promującymi twórczość artysty
- 120 rocznica urodzin Jana Kiepury, który należał do naszej rodziny, jest dla nas szczególnie wyjątkowa. Wzbudziła u nas poczucie misji. Od dziecka uczyłam się śpiewu. Wiem, ile kosztuje to dzieci pracy i wyrzeczeń, ale również jakich środków finansowych i zaplecza w postaci wsparcia mentalnego potrzebują. W ramach działalności fundacji chcemy pomóc w edukacji muzycznej polskich dzieci. Planujemy warsztaty w lokalnych ośrodkach kultury. Pragniemy szlifować polskie młode talenty muzyczne, którym należy pomóc - mówi Angelika Kiepura, prezes Fundacji Rozwoju Młodych Talentów im. Jana Kiepury.
Muzyczny stymulator
Prezes fundacji Angelika Kiepura śpiewa od 13 roku życia. Pochodzi z rodziny o muzycznych korzeniach, z której wywodzi się sam mistrz Jan Kiepura. Obok wsparcia młodych talentów, prezes fundacji przy okazji pragnie podkreślić, jak ważna jest muzyka w rozwoju dzieci.
- Śpiew i zabawy muzyczne mają ogromny wpływ na zdrowie i zrównoważony rozwój fizyczny dziecka. Obcowanie z muzyką aktywuje obszary pewne mózgu, co przekłada się na łatwiejsze przyswajanie nowego słownictwa. Nauka tekstów piosenek poprawia pamięć i koncentrację, a także wpływa na rozwój wyobraźni – dodaje Angelika Kiepura.
Z pewnością założenie Fundacji Rozwoju Młodych Talentów im. Jana Kiepury to nie tylko ukłon w stronę potrzeb dzieci, które pragną rozwijać swój talent muzyczny, ale również uczczenie pamięci polskiego artysty, który mógł pochwalić się ogromną popularnością na arenie międzynarodowej. Jan Kiepura to jedna z najbardziej znanych osobistości, które zapisały się na kartach muzycznej historii Polski. Odnosił liczne sukcesy na scenach czołowych teatrów świata, jak również w salach koncertowych. Słynne utwory Jana Kiepury to m.in. Brunetki, Blondynki, Usta milczą, dusza śpiewa, O, Sole Mio.

Enej z napisem LOVE. To nowa trasa zespołu

BNDK wspiera Oasis w powrocie na scenę...

"Święta cały rok" - Czadoman w duecie z Ciocią Agą
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Dom i ogród

Eliza Gwiazda: Bez chemii naprawdę można wysprzątać mieszkanie na błysk. Wiele rzeczy da się doczyścić na przykład sodą
Influencerka lubi, gdy w jej domu wszystko lśni, i ma swoje sprawdzone metody sprzątania bez używania chemii. Popularne składniki, które można znaleźć w każdej kuchni, takie jak soda, ocet czy kwasek cytrynowy, okazują się bowiem równie skuteczne i wydajne jak detergenty. Eliza Gwiazda zaznacza, że naturalne metody sprzątania i czyszczenia różnych powierzchni są przyjazne dla środowiska oraz bezpieczne dla domowników i zwierząt.
Handel
Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.
Moda
Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.